Connect with us

technokrata

A Versenyhivatal engedélyezte a Synergon-Atos Origin akvizíciót

Dotkom

A Versenyhivatal engedélyezte a Synergon-Atos Origin akvizíciót

Az Atos Origin Information Technology Kft. a Synergon tulajdonába került.

A Synergon Informatika Rt. 2003. október 30-án kézhez vette a Gazdasági Versenyhivatal feltétel nélküli jóváhagyását az Atos Origin International B.V. és a Synergon Informatika Rt. között üzletrész adásvétele tárgyában létrejött azon megállapodásra, amely alapján az Atos Origin Information Technology Kft. a Synergon tulajdonába kerül.

Akvizíció és nemzetközi partneri megállapodás
Az Atos Origin stratégiai döntése értelmében a közép-kelet európai térségben partnercégen keresztül kíván működni. A megállapodás értelmében a Synergon Informatika Rt. megvásárolta az Atos Origin teljes tulajdonú magyarországi leányvállalatát, az Atos Origin Information Technology Kft-t, továbbá a közép-kelet európai régióban a Synergon stratégiai partnerként fogja képviselni az Atos Origint.

A Synergon ezentúl az Atos Origin közép-kelet európai régióban működő ügyfelei számára informatikai megoldásokat, szolgáltatásokat és tanácsadást nyújt. Az együttműködési megállapodás Magyarország mellett Csehországra, Horvátországra, Szlovákiára és Szlovéniára terjed ki. A megállapodás alapján a közép-kelet-európai régión kívül az Atos Origin nyújt támogatást a Synergon ügyfeleinek.

Az Atos Origin Information Technology Kft.
Az Atos Origin egy nemzetközi információ technológiaszolgáltató cég. Tevékenységével megvalósítja ügyfelei üzleti elképzeléseit a konzultáció, rendszerintegráció és az informatikai rendszerüzemeltetés (amely magában foglalja az informatikai outsourcing-ot és az online szolgáltatásokat) alkalmazásán keresztül. A cég 2002 éves jövedelme 3,3 milliárd euró volt, 30.000 alkalmazottal a világ 30 országban van jelen. 2002 augusztusában megvásárolta a KPMG angol és holland leányvállalatát, amely most Atos KPMG néven működik. 2003 szeptemberében a SchlumbergerSema akvizíciójával egy 50 országra kiterjedő globális céget hoztak létre, amely előreláthatólag 2004 januárjától kezdi meg a működését 50.000 alkalmazottal és 5 milliárd euró éves bevétellel. A cég részvényeit a párizsi tőzsdén jegyzik.

A magyar leányvállalatot 1994-ben székesfehérvári központtal alapították. Itt 1995-ben, Budapesten pedig 1996-ban kezdődött meg a munka. A két iroda mellett on-site mérnökeik dolgoznak Győrben, Sopronban és Szombathelyen működő ügyfeleiknél. A leányvállalat 2002-ben 1.461.774 ezer forint árbevételt ért el, 69.676 ezer forint adózott eredménnyel.
A konzultációt és rendszerintegrációt végző munkatársaik jól bevált megoldások széles skáláját képesek ügyfeleiknél bevezetni és használatukat támogatni. Ilyen rendszerek például az:

  • Integrált vállaltirányítási rendszerek: az SAP, az IFS és az MFG/PRO

  • Vezetői információs rendszerek: Cognos
  • Ügyfélkapcsolatkezelő-rendszerek: Marketing Manager
  • Lojalitásrendszer: Posseidon: CLS
  • Mobil kommunikációs megoldás: MyAvis
  • EDI megoldás: ACTIS EDI

Az új rendszerek bevezetése mellett megvalósítják ügyfeleik meglévő szoftvermegoldásainak integrálását, hogy az egész vállalatot behálózó megoldásokkal támogassák döntéshozatalt.

A másik nagy szolgáltatási területük ügyfeleik informatikai rendszerének megtervezése, megvalósítása és üzemeltetése. Az outsourcing a legátfogóbb szolgáltatásuk, amely során, mint külső szolgáltató átveszik ügyfeleiktől az IT-hez kapcsolódó rendszerek üzemeltetését, felügyeletét, lehetővé téve, hogy figyelmüket az üzleti alaptevékenységére fordíthassák. Az Atos Origin nagy nemzetközi tapasztalaton alapuló know how-t és szakembereket alkalmaz az outsourcing területén. Az outsourcing keretében nyújtott szolgáltatások a vállalatok igényeinek megfelelően kerülnek kialakításra. A garantált válaszidőket és felelősségi köröket Szolgáltatási Szerződés keretében definiálják.

A Service Desk biztosítja az ügyfelek felhasználói számára a folyamatos telefonos segítségnyújtást, akár 7×24 órában, amelynek használatával a felmerülő hibák többsége távolról is megoldható telefonon, vagy távoli bejelentkezésen keresztül. A Service Desk azonnali segítség, jelentősen csökkenti a felhasználók probléma miatti állásidejét, amely egyben az emiatti többletköltségek csökkenését is jelenti.

Az Atos Origin szolgáltató tevékenységének fontos pillérét alkotja a világ vezető szoftvergyártó cégei által kifejlesztett programcsomagok forgalmazása és azok testre szabása. Ezekkel a vállalatokkal az Atos Origin hosszú évek óta partneri viszonyt tart fenn. Partnereik termékeit az Atos Origin szakemberei által nyújtott szaktudás teszi használhatóvá és hasznossá üzletfeleik számára. A paletta sokszínűsége lehetővé teszi, hogy üzletfeleik igényeit megismerve, mindig a legmegfelelőbb terméket és szolgáltatást ajánlják, amely a célok és eredmények elérésében üzletfeleiket segíteni képesek.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek