Connect with us

technokrata

HP: előtérben a konzultáció és a rendszerintegráció

Dotkom

HP: előtérben a konzultáció és a rendszerintegráció

Bemutatkoznak a HP kormányzati, banki, telekommunikációs és SAP megoldásai.

A Hewlett-Packard Magyarország Kft. Szolgáltatás divízió Konzultációs és rendszerintegrációs üzletága három nagy területet foglal magában: a kormányzati, banki, a telekommunikációs és az SAP megoldásokat szállító szolgáltatási területeket.

Kormányzati és banki megoldások
Czibók Zoltán felel a kormányzati és banki megoldásokat szállító területért.
A pénzügyi hatékonyság, eredményesség és a korszerű gazdálkodás igénye egyre inkább megjelenik az államigazgatásban is. A HP évtizedes tapasztalatokkal rendelkezik a magyar államigazgatási és vállalati ügyfelek gazdálkodási, vállalatirányítási rendszereinek megvalósításában. Az államháztartás működésének korszerűsítésére irányuló törekvéseket erősíti az a tudás, amelyet az eddigi projektek kezdeményezőjeként és végrehajtójaként szerzett a HP, például gazdálkodási modell alkotási munkák során a Nyíregyházi Főiskolán, vagy a KSH-nál.

A pénzintézeti ügyfélkör kiszolgálása hagyományosan komoly jelentőséggel bírt a HP számára. Az informatikai megoldások a bankok és biztosítók számára az üzletmenet kritikus részévé váltak. Ennek megfelelően egy informatikai tanácsadó cég, úgy mint a HP is, nem tervezhet és kivitelezhet csak IT megoldásokat, sokkal inkább az a feladata, hogy a pénzintézetek üzleti tevékenységeiket támogassa és segítséget nyújtson az üzleti célok megvalósításában. A HP a banki szférában itthon a Magyar Nemzeti Banknak és a Fejlesztési Banknak, külföldön a Bank of Albania részére alakított már ki treasury rendszereket. Ezen kívül különböző, a banki területre specializált elektronikus portál, regionális core banking rendszereket, valamint front-end racionalizálási projekteket valósít meg.

Projekt menedzsment szolgáltatások
A piaci igényeknek megfelelően, újszerű megközelítéssel Czibók Zoltán és projektmenedzser csapata élen jár a projekt management megoldások területén is. Idővel az ügyfelek igényei megváltoztak, így a már klasszikusnak számító projekt management munka kiegészült az adott iparágra specializálódott tudással. Az üzletág szakember gárdája felkészültségét jelzi, hogy a területen dolgozó tizenkét projekt menedzserből öt nemzetközi minősítéssel rendelkezik.

Telekommunikációs megoldások
Vékássy Bence és csapata a távközlési szolgáltatók speciális informatikai igényeit szolgálja ki. Az utóbbi néhány évben megjelent valamennyi távközlési szolgáltatás hátterében valamilyen számítástechnikai megoldás áll, elmúltak már azok az idők, amikor minden újdonságot a telefonközpontban kellett beállítani. A HP nemzetközi partnereivel együttműködve sokféle új szolgáltatás bevezetését képes támogatni, a hazai szolgáltatások igen jelentős része pedig már ma is a HP OpenCall platformján működik.

Az egyre bonyolultabb távközlési-informatikai környezet üzemeltetése még nagyobb feladatot jelent a telekommunikációs cégek számára, ráadásul ügyfeleik eddig soha nem látott mértékben igénylik ezen szolgáltatások felügyeletét és folyamatos rendelkezésre állását. A HP OpenView termékcsalád elemeire épülő felügyeleti megoldások immár valamennyi jelentős hazai távközlési szolgáltatónál működnek azzal a távlati céllal, hogy előbb-utóbb szolgáltatás-szintű felügyelet alapjaiként szolgáljanak. Az új OpenView Service Quality Manager éppen ennek a komplex feladatnak a megoldását szolgálja.

Nem kevésbé fontos és bonyolult terület a számlázás. Az ügyfelek egyetlen közös számlát várnak a telefonhívásról, az adat- illetve az egyéb – tartalom alapján számlázott – forgalomról. Ez új feladat elé állítja a szolgáltatót, hiszen az eddiginél sokkal több információt begyűjteni, feldolgozni és a folyamat végeredményét kell egységes számlára nyomtatni. Ráadásul a szolgáltatások sokfélesége azt eredményezi, hogy a csalások lehetősége is megsokszorozódik, így az ellenük való védekezés is egyre bonyolultabb. Az OpenView Internet Usage Manager és a Fraud Management System a HP hazai és nemzetközi partnereinek kínálatával együtt segít a szolgáltatók számlázási feladatainak megoldásában.

SAP megoldások
Udvaros Gábor az SAP megoldások terület vezetője munkatársaival közösen a közművek hazai liberalizációja miatt a folyamatosan megoldásra váró vállalatirányítási feladatokban, energia menedzsmentben, számlázási feladatokban, ehhez kapcsolódóan SAP IS-U kialakításban és CRM rendszerek implementálásában nyújt megoldásokat.

Másik kulcsterület a gyógyszergyárak támogatása, amelyek versenyképességük fenntartása és költségeik kontrollja miatt adattárházi, logisztikai és alap SAP szolgáltatásokat igényelnek. A HP emellett minden területen foglalkozik integrált dokumentum management, archiválási és kiegészítő megoldások bevezetésével. Fentieken túl kiemelt fókusz terület még a vállalatirányítási tanácsadás (például BPR- Business Process Reengineering), és a call center megoldások kialakítása is.

A HP anyavállalata a magyar piaci részesedés, valamint a hazai tapasztalatok, felhalmozott tudás miatt regionális SAP-ISU központ kiépítését tervezi Magyarországon, mely többek között a HP régiós feladatait is ellátná, illetve támogatná a jövőben.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek