Connect with us

technokrata

Dohánygyárak helyett IT-vállalatok a Formula-1-ben – a HP a BMW WilliamsF1 csapatát segíti

Dotkom

Dohánygyárak helyett IT-vállalatok a Formula-1-ben – a HP a BMW WilliamsF1 csapatát segíti

A BMW WilliamsF1 csapata a HP ipari szabvány szerinti Linux technológiájával gyorsítja fel forradalmian új aerodinamikai fejlesztéseit, és készíti el az autóversenyzés eddigi legátfogóbb elemzését.

A HP bejelentette, hogy a BMW WilliamsF1 csapat már a nagy felbontású aerodinamikai modellek egyik leglátványosabb megoldását futtatja fürtözött, Linux-alapú, az ipari szabványnak megfelelő HP ProLiant szervereken. A program a mostani BMW WilliamsF1 versenyautó és a 2004. évi Formula-1 évadban bevezetendő új autó terveinek aerodinamikai modellezését végzi. Az autóversenyzés terén kiterjedt elemzést nyújtó új megoldás egy olyan fejlődő integrált informatikai stratégia része, amely biztosítja, hogy a BMW WilliamsF1 csapat az infrastruktúra- és rendszerteljesítmény területén az első rajtkockáról indulhasson.

A HP és a BMW WilliamsF1 csapat a 2003-as évadban azon fáradozott, hogy a rendszer szimulációs képességét a háromszorosára növelje, és ezzel az autómodell-elemzést a lehető leghatékonyabbá tegye. Ezek az új képességek minden eddiginél részletesebb CFD (Computational Fluid Dynamics – számítógépes áramlásdinamika) szimulációkat tesznek lehetővé, és ezáltal a csapat több megoldást tud megvizsgálni a szűkre szabott fejlesztési időszakban. A csapatnak már sikerült a tervezési folyamat egyes elemeihez szükséges időt a korábbi három napról 14 órára leszorítania. Az új szuperszámítógép rugalmasságából adódóan lehetőség van vagy egy nagyobb modell vizsgálatára, vagy több kisebb modell párhuzamos futtatására.

Az aerodinamikai modellezés segítségével a tervezőcsapatok egészen kis módosításokat végrehajtva kereshetik meg azt az optimális kialakítást, amely még biztosítja az autó úttartásához szükséges légáramot, de már nem kelt felesleges légellenállást.

Az aerodinamikai tulajdonságoknak döntő jelentőségük van az autó teljesítménye és a versenyelőny szempontjából. Az autóvezető közvetlen irányításán kívül eső négy alapvető dinamikai tényező (gumiabroncsok, motorteljesítmény, alváz és aerodinamika) közül hagyományosan az aerodinamika a legnehezebben szabályozható elem. Azért jelentős ez a fejlesztés a csapat életében, mert a nagy pontosságú aerodinamikai modellezésnek köszönhetően a BMW WilliamsF1 csapat mostantól jobban ki tudja használni ezt a tervezési tényezőt.

A rendszer a csapat központjában, az egyesült királyságbeli Grove-ban található.

Néhány szó a támogatásról
A 2003. évi versenyszezonban a HP negyedik évét kezdte a BMW WilliamsF1 csapat főtámogatójaként. A HP az autótervezést, a teljesítménykezelést, a gyártást és a tesztelés közbeni telemetrikus adatgyűjtést támogató termékek, technológiák, megoldások és szolgáltatások biztosításával teszi lehetővé a csapat számára, hogy a versenyzésre koncentráljon.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek