Connect with us

technokrata

Ellopták a Half Life 2 forráskódját

Dotkom

Ellopták a Half Life 2 forráskódját

A játék forráskódját teljes egészében meglovasították az azt fejlesztő Valve Software-től – természetesen Interneten keresztül.

Gabe Newell, a cég alapítója és ügyvezető igazgatója a HalfLife2.net oldalon tette közzé, hogy a pletykák igazak: a már majdnem kész játék teljes forráskódját eltulajdonították a rendszerbe behatolók. Az értesítés szerint még szeptember közepén történt egy behatolási incidens, melyben a támadó hozzá tudott férni a Valve e-mail accountjaihoz. Ezt követően, szeptember 19-én a Half Life 2 teljes forráskódját lemásolta magának.

Szinte az egész Valve hálózat kiszolgáltatottá vált a behatoló számára. Számos billentyűzet-leütést figyelő (kelyogger) programot találtak később, melyekkel a forráskódra pályázó rögzíthette a fejlesztők jelszavait – ennek révén pedig már nem okozott gondot a forráshoz való hozzáférés. A Valve-nek egyébként már korábban is volt problémája az online ˝bűnözőkkel˝, az elmúlt egy évben több DoS-támadást is elszenvedett website-juk.

Az első rész egyébként azáltal vált ismertté, hogy az abban az időben a többjátékos módokra egyre nagyobb hangsúlyt fektető FPS-készítők körében a Valve képes volt az egyjátékos lehetőséget a kor követelményeinek megfelelően maximális mértékben kivitelezni. A játék történetének kellően kidolgozott mivolta, a mesterséges intelligencia (konkurenciához képest) magas szintre való fejlesztése felejthetetlenné tette a szoftvert. Multiplayerben is erősre sikerült a játék, talán sokak számára ismerősen cseng a Counter Strike név…

Mire használható fel?

Több találgatás is napvilágot látott azzal kapcsolatban, hogy a támadó(k) valójában mit is akart(ak) elérni a forrás eltulajdonításával. Egyesek szerint a többjátékos üzemmódban rejlő csalási lehetőségek izgattá(k) a behatoló(k) fantáziáját, mások szerint biztonsági rések után kutathatnak a kódban, amik révén a szoftvert futtatók rendszereibe törhetnek be.

A lopás ráadásul nem kizárólag a Valve-et érint hátrányosan, mivel számos kódrészlet nem saját fejlesztés; bizonyos licenceket megvásároltak (például az ír Havoktól a karakterek és a környezetük közötti fizikai kölcsönhatások emulációját). A dublini cég máris bejelentette, hogy a Valve-vel együttműködve vizsgálják ki a történteket. Newell egyébként a játékközösség segítségét is kérte a bűnös(ök) kézre kerítésében – a leveleket a helpvalve@valvesoftware.com e-mailcímre várják.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek