Connect with us

technokrata

18 ezerrel több Internetbanking ügyfél három hónap alatt

Dotkom

18 ezerrel több Internetbanking ügyfél három hónap alatt

A GKI Gazdaságkutató Rt. és a Westel Mobil Távközlési Rt. – a Sun Microsystems Magyarország Kft.-vel együttműködve – negyedévente felméri a vállalati Internet-használati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését.

Internetes banki ügyfelek
2003. június 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező bankok körülbelül 282 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 6,7%-kal több mint 3 hónappal és 55% több mint egy évvel korábban. Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 49 ezer volt, ami 20%-os, illetve 90%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során.

2003. június 30-án az internetbanki ügyfelek aránya az internetes szolgáltatással rendelkező bankok összes lakossági ügyfeléhez viszonyítva átlagosan körülbelül 7,5%, a vállalati ügyfelek esetén pedig átlagosan körülbelül 12% volt.

Banki internetes tranzakciók
A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az átutalások indítása, valamint a tranzakciók/számlainformációk lekérdezése növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A lakosság körében erősödő keresletre számítanak a válaszadók az értékpapírok (részvények kivételével) kereskedésének igénybevétele esetében is.

Biztosítók internetes értékesítése
2003 első félévében a biztosítók internetes értékesítésből származó állománydíj-bevétele csupán a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás esetében haladta meg az 1%-os arányt az egyik ilyen szolgáltatást nyújtó cégnél. A többi online termék esetében marginális, 1% alatti az internetes állománydíj-bevétel aránya.

Az internetes értékesítési lehetőség elterjedésének megfelelően a biztosítók a kötelező felelősségbiztosítás, a lakásbiztosítás és az utasbiztosítás Interneten keresztüli értékesítésében várják a legnagyobb növekedést a következő 12 hónap során.

Ennél kisebb, de még számottevő növekedési potenciállal a balesetbiztosítás rendelkezik, míg a casco és egészségbiztosítás esetében csak mérsékelt online sikerrel számolnak a cégek. Az életbiztosítások online értékesítésének jelentősebb felfutása csupán a későbbiekben várható.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek