Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kattintókönyv: mese az Internetről az információs társadalomnak

Dotkom

Kattintókönyv: mese az Internetről az információs társadalomnak

Vidám Internetkönyv nem csak kezdőknek – az Axelero támogatásával.

Szeptemberben jelenik meg az Axelero Internet támogatásával, a Print-X kiadó gondozásában Pohly Ferenc Kattintókönyv című kötete, amelyet a szerző múzsakönyvként, a kiadó mesélős tanítókönyvként jellemez. Mindkét meghatározás arra utal, hogy a kötet elsősorban azoknak szól, akik eddig a látnokok és mérnökök gerjesztette technomítosz miatt óvakodtak szorosabb ismeretséget kötni a Világhálóval. A szerző szerint nem az az érdekes, hogyan működik a háló, hanem hogy mit kínál azoknak, akik nem szakcikkekkel kelnek és fekszenek.

Az internetezők többsége csak a net legszűkebb szeletét használja – a Kattintókönyv őket is igyekszik új területekre, vagy akár egy új életstratégia felé kalauzolni. Az egyes webes tartalomterületek bemutatása mellett a szerző azt a kérdést is megválaszolja, vajon hol lakik a weboldal? Mindehhez személyes, sztorizós hangvétele, a műszaki szlenget kerülni igyekvő magyarázatok és mulatságos hasonlatok sora társul.

A Kattintókönyv nem arról szól, hogyan kell kattintani, hanem hogy mire és főként miért? Miért mondják, hogy az Interneten minden megtalálható – és ha valóban megtalálható, hát hogyan? Mi hajtja a magánweboldalak készítőit pénzzel meg nem fizetett munkájukban? Miért teszi közzé az FBI az összes UFO-észlelés dokumentumát a Weben? Miért jó a netpolgárnak, ha figyeli a Nagy Testvér? Lehet-e csajozni, pasizni a hálózaton? És magánembereknek Dávidként legyőzni a Góliát Rt.-t? Mitől tart, aki nem adja meg bankkártyája számát a webáruházban és vajon tényleg van-e félnivalója? Mekkora baj az online pornó és a zenelopás? Főképpen pedig: miért kapta társadalmunk az “információs” állandó jelzőt?

“A mai magyar Internet-piac összes szereplőjének közös érdeke, hogy minél többen vallhassák magukat hálópolgárnak, avagy netizennek.” – mondta Drajkó László, az Axelero Internet vezérigazgatója. “Az internetezők számának növekedését elsősorban társadalmi méretű ismeretterjesztéstől és igény felkeltéstől várjuk, s ez a könyv megmutatja, hogy még mi mindenben nyújt segítséget az Internet a mindennapokban – ezért állt az Axelero Internet a Kattintókönyv mögé. Céljaink között szerepel, hogy egyre több olyan projektet támogassunk, vagy indítsunk, amely elősegíti az Internet széleskörű terjedését, az információs társadalom épülését.”

Pohly Ferenc jelenleg az Axelero Internet szakértője, – korábban sajtófőnöke – pályáját programozóként, illetve ezzel párhuzamosan a Magyar Narancs újságírójaként kezdte. Az Internet-vállalat megalakítását előkészítő munkában már szakértőként működött közre, s munkája azóta is a legnagyobb hazai Internet-szolgáltatóhoz köti: az [origo], a MatávNet és az Axelero Internet létrejöttében egyaránt fontos szerepet vállalt a kommunikáció és PR területén. A Kattintókönyv esetében is az Axeleróval közös szándék vezérelte: az Internet megismertetésén, új szempontú bemutatásán keresztül a hazai piac, azaz a felhasználók számának bővítése, a Háló használatának elterjesztése volt a cél.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés