Connect with us

technokrata

Procter & Gamble és az IBM 10 évre szóló globális szerződést kötött

Dotkom

Procter & Gamble és az IBM 10 évre szóló globális szerződést kötött

Emberi erőforráshoz kapcsolódó szolgáltatások 100.000 P&G alkalmazottnak.

A Procter & Gamble cég és az IBM 10 évre szóló, 400 millió dollár értékű globális szerződés megkötését jelentette be, amelynek keretében az IBM Business Consulting Services vállalatátalakítást elősegítő outsourcing (Business Transformation Outsourcing – BTO) szolgáltatásokat nyújt.

Az IBM a világ csaknem 80 országában, közel 100.000 P&G alkalmazott számára nyújt szolgáltatásokat, többek között az alábbi területeken: bérelszámolás és juttatások, utazási költség és napidíj-kezelés, kitelepülési és hazatelepülési szolgáltatások. A P&G globális SAP vállalati erőforrás-tervezési rendszerének HR-komponenseihez biztosított alkalmazás-felügyelet szintén része a szerződésnek.

A szerződés egyik kulcselemeként az IBM egy sor iparágvezető HR-eszközt, módszertant, továbbá globális szállítási- és szolgáltatási központot vásárol meg a P&G-től és integrálja ezeket saját HR szolgáltatásainak körébe. Ezzel a lépéssel az IBM az alkalmazottak számára nyújtott szolgáltatások terén a vállalat-átalakítást elősegítő outsourcing képességek kritikus tömegét építi fel világméretekben.

A szerződés várhatóan 2004. január 1-én lép életbe, amihez a legtöbb országban szükség van a megfelelő hatósági illetve kormányzati jóváhagyásra. Azon a napon több mint 700 alkalmazott áthelyezésére kerül sor a P&G-től az IBM-hez.

Más előnyök mellett a szerződés lehetővé teszi, hogy a P&G javítsa szolgáltatásait és csökkentse HR-költségeit a folyamat-átalakítás, a technológiai integráció és a legjobb módszerek felhasználása révén. Tökéletesíti a cég döntéshozatali módszereit azáltal, hogy a vezetők számára valós idejű hozzáférést biztosít az alkalmazottak jelentéseiben szereplő információkhoz, melyek konzisztensek, pontosan és szabványosak lesznek; végül lehetővé teszi a valós időben, rugalmasan és igény alapon nyújtott szolgáltatásokat – többek között oktatást, képzést – az alkalmazottak számára.

A P&G ezenfelül aszerint fizet majd az általa igénybe vett szolgáltatásokért, ahol és amikor igénybe veszi azokat. Ez a fajta igényalapú szállítási modell lehetővé teszi, hogy a P&G gyorsan reagáljon a változó üzleti feltételekre – növelje vagy csökkentse szolgáltatási kapacitását, ahogy azt az élet megkívánja.

“Az IBM szilárd üzletviteli tudást, elmélyült technikai szakismeretet és rugalmas, reagálóképes üzleti modellt biztosít a P&G alkalmazotti szolgáltatásainak kialakításához.” – nyilatkozta Filippo Passerini, a P&G globális üzleti szolgáltatási szervezetének munkatársa. “Az IBM víziója, hogy képességeinket a sajátjával egyesítve a BTO-piac vezetője legyen, egyaránt előnyös az IBM, a P&G, a leendő vásárlók és számos alkalmazott számára, akik profitálnak majd a kiváló jövőbeli karrierlehetőségből.”

“Az outsourcing nem csupán az IT-infrastruktúra kezelési költségeinek csökkentését jelenti. Vezető cégek, mint a Procter & Gamble egyre inkább stratégiai értékteremtésre használják az outsourcingot. Segítségével úgy tudják átalakítani a vállalat működését, hogy az még rugalmasabb, még adaptívabb legyen, miközben fő erősségeire összpontosít.” – mondta Ginni Rometty, az IBM Business Consulting Services ügyvezető partnere. “Ez a kezdeményezés jelentősen bővíti majd az IBM alkalmazotti szolgáltatásainak körét szerte a világon, és segíteni fog egy olyan skála kialakításában, melyet a leendő ügyfelek egy HR BTO szolgáltatótól várnak.”

A P&G precíz, öthónapos pályázatértékelést végzett, melyben más vezető BTO-szolgáltatók mellett az IBM Business Consulting Services is részt vett.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek