Connect with us

Hirdetés

technokrata

Notebook trendek

Dotkom

Notebook trendek

Aktuális notebook trendek, a legfrissebb adatokkal és rövid-, középtávú előrejelzéssel.

Az IDC által publikált adatok szerint évről évre több mint 22 százalékkal gyarapodnak a noteszgépek szállításai. A második negyedév az eggyel korábbi, hasonló időszakhoz képest 1,5 százalékkal magasabb értéket produkált e téren. Amennyiben csak az Amerikai Egyesült Államokat nézzük, akkor ott ez a két növekmény 18 és 8 százalék.

Az egész világon 9,6 százalékkal adtak el több noteszgépet a világon a második negyedévben, mint az első negyedben, mondta Allen Promisel, az IDC egyik elemzője. Ezzel összhangban a HP, a Dell és az IBM is növelte szállításait, a Toshiba azonban erre nem volt képes. Ennek eredményeként a noteszgép-forgalmazók globális listáján nem is történt változás: a HP továbbra is vezet, csakúgy, mint az első negyedévben.

Lássuk a számokat!

A világ összes noteszgépének 17,3 százaléka, azaz minden hatodik notebook HP logó alatt kerül forgalomba. Szorosan követi őt a Dell, melynek piaci részesedése jelenleg 15,4 százalékon áll, a dobogóra pedig még felfért az átmeneti nehézségekkel terhelt Toshiba is (11,2 százalékot hasítva ki a globális piacból). Az IBM már nem tudta átlépni az egyszámjegyű részesedést: a világon legyártott hordozható számítógépek ˝csak˝ 9,6 százaléka kerül ki a Kék Óriás ˝kezei közül˝. Ötödik helyen a Fujitsu-Siemens áll, 6,1 százalékkal.

Érdekes, hogy az USA piacán fordított a helyzet: a Dell vezet 26,6 százalékkal, míg a HP a második, 20,3 százalékos részesedéssel. Majdnem holtversenyt láthatunk a harmadik és a negyedik helyen a Toshiba és az IBM között (9,6 és 9,3 százalék). Az Egyesült Államok piacán az ötödik helyet az Apple szerezte meg (7 százalék), a Gateway pedig a hatodik legnagyobb noteszgép-szállító, a piac 4,1 százalékát uralva.

A fentiekben már utaltunk rá, hogy kinek jobban, kinek kevésbé sikeresen alakult 2003 második negyedéve. A Toshiba például 21 százalékos eladási csökkenésről számolt be (elsősorban a japán piac gyengélkedése és az angolszász területeken érvényesülő ˝árnyomás˝ következtében), míg a HP 10 százalékkal több hordozható számítógépet tudott értékesíteni, mint egy negyedévvel korábban.

A jövő kihívásai

A noteszgép-eladások már 1998 óta folyamatosan növekednek, állítja az IDC. A piac ugyanakkor folyamatos változásban van, hamarosan újabb nehézségek várhatók. Elemzők szerint a DRAM és az LCD panelek árainak emelkedése választás elé állítja a gyártókat: vagy lebutítják modelljeiket, vagy árat kell majd emelniük (amire pedig már régóta nem volt példa a notebook szegmensben). Ennek begyűrűzése a negyedik negyedévre, azaz a karácsonyi bevásárlási láz idejére prognosztizálható.

Ettől függetlenül a hordozható számítógépek piaca töretlenül fejlődik: a második negyedévben a világszerte értékesített összes PC közül a noteszgépek már 27 százalékos részesedést harcoltak ki maguknak. Ez két százalékpontos emelkedés a korábbi, hasonló időszakhoz képest. Az IDC előrejelzése szerint hamarosan elérik a 30 százalékot is, a teljes szállításokat tekintve, s 2007-re már az eladott számítógépek több mint harmada ebből a szegmensből fog származni.

Erősödőben a vezeték nélküli számítógép-használat

A mobil számítástechnika következő, logikus lépésének tekintett Wi-Fi megjelenésével az utazó üzletemberek 70 százaléka úgy véli, hogy új hordozható számítógép vásárlásakor Wi-Fi-vel felszerelt gépet választanak majd. Ezt a The Brain Group nevű nemzetközi kutató- és stratégia-ügynökség állapította meg egy felmérés során. Az elemzők szerint kiugró növekedés várható a vezetéknélküli felhasználásra alkalmas, hordozható személyi számítógépek értékesítésében. Az IDC piackutató cég előrejelzése szerint 2003-ban az összes mobil PC eladás 42 százalékát a vezeték nélküli felhasználásra alkalmas, hordozható számítógépek teszik ki, és ez az arány 2006-ra eléri a 95 százalékot.

”Az úton lévő felhasználók voltak azok a vásárlók, akik 10 évvel ezelőtt elsőként használták a mobiltelefont napi munkavégzésük fontos részeként, és hasonló életciklusra számítunk a Wi-Fi esetében is.” mondta Sean Maloney, az Intel ügyvezető alelnöke és az Intel Communications Csoport vezérigazgatója – „Jelenleg azt tapasztaljuk, hogy az üzleti utazók és a technológia megszállottjai használják a Wi-Fi-t, de ez a technológia sokkal gyorsabban terjed az általános felhasználók körében, mint annak idején a mobil telefonok használata.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés