Connect with us

technokrata

A Westel megőrizte vezető pozícióját

Dotkom

A Westel megőrizte vezető pozícióját

A Matáv mobil szegmensének sikeres lépései tették lehetővé az erős verseny ellenére a piaci pozíció megőrzését.

A Matáv mobil szegmensének bevételei 10,5%-kal nőttek, az EBITDA 19,2%-kal 47,7 milliárd forintra emelkedett, míg az EBITDA ráta 39,3% volt. Az üzleti eredmény 28,4 milliárd forintra nőtt az előző év azonos időszakához képest, 23,0 milliárd forintról.

A Westel megőrizte vezető pozícióját és 2003. június végére előfizetőinek száma meghaladta a 3,5 milliót egy csekély mértékben bővülő (a GSM penetráció 72,1% volt), változatlanul erős verseny jellemezte piacon. A cég GSM piaci részesedése lényegileg nem változott, 48,1%-ot tett ki az új szerződéses tarifacsomagnak és a versenytársak akcióit követően az előre fizetett kártyás szegmensben végrehajtott árcsökkentésnek köszönhetően. A II. negyedév végén az előre fizetett kártyás ügyfelek a teljes ügyfélkör közel 75%-át adták. Az átlagos ügyfél-megszerzési költség 14,3%-kal 12.974 forintra csökkent 2003. I. félévben az egy évvel korábbi 15.139 forintról.

Mind az ARPU (egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel), mind pedig az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) növekedett 2003. I. negyedévéhez képest (ARPU: 5.059 forint és MOU: 103 forint) és ennek eredményeként 2003. I. félévben az ARPU értéke 5.203 forint, az MOU pedig 110 volt. Az ARPU-n belül az értéknövelt szolgáltatások (döntően SMS) 550 forintot tettek ki (10,6%-os részesedés), ami stabil emelkedés a 2002. I. félévi 488 forinttal (8,4%-os részesedés) szemben. 2003. II. negyedévben a szerződéses ügyfeleknél a lemorzsolódást sikerült 11,9%-ra csökkentenie a vállalatnak.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek