Connect with us

technokrata

Négy év alatt megduplázódik az IT-biztonság piac

Dotkom

Négy év alatt megduplázódik az IT-biztonság piac

Előrejelzések szerint a 2002-es bevételekhez képest négy évvel később már a forgalom duplájával számolhatnak az IT-biztonsággal foglakozó cégek.

Míg 2002-ben hozzávetőleg 7,1 milliárd dolláros bevétel realizálódott ezen piaci szegmensben, az előrejelzések szerint ez 2006-ra el fogja érni a 13,5 milliárd dollárt. A behatolás-védelem, a sérülékenység-felmérés és a biztonság menedzsment eszközök válnak a bevételek elsődleges mozgatórugójává – vélekedik a Datamonitor kutatócég a Vállalati biztonsági termékek piacai című tanulmányában.

Eszerint ugyan továbbra is Észak-Amerika adja a ˝torta˝ legnagyobb szeletét a maga 6,9 milliárd dolláros forgalmával, ám Latin-Amerika illetve Ázsia lesz – ebben a tekintetben – a leggyorsabban fejlődő terület 2002-2006 között. Míg az előbbi földrésze(ke)n 25, addig Ázsiában 23 százalékkal bővül évente az IT-biztonságra fordított kiadások mértéke. Európa, a Közel-Kelet és Afrika 18 százalékos évenkénti átlagos bővülést fog produkálni ebben az időszakban.

Az antivírus- és a tűzfaltermékek tovább erősítenek – köszönhetően többek között az úgynevezett layered security, vagy rétegelt biztonság fogalom megjelenésének, elterjedésének. Ez ugyanis azt jelenti, hogy nemcsak a hálózat határain kerül kiépítésre a védelmi vonal, hanem a hálózaton belül is (külön a szervereken, külön a klienseken és a hálózati eszközökön). Ez viszont óhatatlanul is magával hozza a biztonsági rendszerek bonyolultságának növekedését, ezzel pedig az ilyen megoldások hatékony menedzselését biztosító eszközök iránti kereslet bővülését.

Ez utóbbinak a piaca tavaly 371 millió dollárt tett ki, 2006-ra azonban átlépi a bűvös, egy milliárd dolláros határt (egészen pontosan 1,1 milliárdosra becsüli a Datamonitor a leendő piacot) – átlagosan évenkénti 30 százalékos növekedést produkálva. Kicsit lassabb mértékben bővül majd a behatolás-védelmi eszközök eladása: a tavaly 642 millió dolláros forgalmat elérő piac évenként átlagosan 20 százalékkal válik nagyobbá, ezzel 2006-ra 1,3 milliárd dolláros forgalmat generálva az ezen szegmenst kiaknázó cégek számára.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek