Connect with us

technokrata

SAP e-kereskedelmi megoldás bevezetése másfél hónap alatt

Dotkom

SAP e-kereskedelmi megoldás bevezetése másfél hónap alatt

A dán Mascot International munkaruházati gyár az SAP Internet Sales villámgyors bevezetésével automatizálta értékesítési tranzakcióit, tökéletesítette megrendelőinek nyújtott szolgáltatásait, egyúttal mérsékelte működési költségeit.

Az SAP AG bejelentette, hogy a munkaruhákat előállító Mascot International A/S dán középvállalatnak mindössze hét hétre volt szüksége az SAP Internet Sales megoldás sikeres bevezetéséhez.

A nagyságtól függetlenül bármilyen vállalat által használható SAP Internet Sales rendkívül ügyes e-kereskedelmi megoldás, amely gyorsan üzembe állítható és tökéletesen összekapcsolható az SAP R/3 rendszerrel. Ezen felül kiaknázza a mySAP CRM (mySAP Customer Relationship Management, Ügyfélkapcsolat Kezelés) e-kereskedelmi megoldásait, anélkül, hogy ehhez teljes körű CRM-bevezetésre volna szükség. A megoldás alkalmazása révén a Mascot immár gazdaságos értékesítési és kapcsolattartási csatornaként használhatja az Internetet egész viszonteladói hálózatára kiterjedően, automatizálhatja az értékesítési tranzakciókhoz kapcsolódó folyamatokat, továbbá csökkentheti az értékesítés és a szolgáltatások összköltségét.

A Mascot – amely az SAP Internet Sales első ruházat és cipőipari megrendelője a – több mint 1200-féle saját tervezésű munkaruházati cikket gyárt, illetve értékesít Nyugat-Európában és Skandináviában, ugyanakkor Kelet-Európában és a Távol-Keleten is vannak gyártóüzemei. A központi irodájában mindössze 170 alkalmazottat foglalkoztató magáncégnek gazdaságos, könnyen megvalósítható business-to-business (B2B) e-kereskedelmi megoldásra volt szüksége, melynek segítségével a több mint 13.000 cikkszám alatt nyilvántartott termékskálájának értékesítési folyamatait teljes körűen és gazdaságosan működtetheti. A cég olyan e-kereskedelmi megoldást várt az SAP-tól, amely problémamentesen integrálódik a meglévő SAP Apparel and Footwear iparági és az SAP R/3 korábbi megoldásaival, továbbá biztosítja a beruházás gyors megtérülését. A Mascot ráadásul nyitva kívánta hagyni a lehetőséget arra, hogy – a szoftver kapcsolattartási és mobil értékesítési funkcióinak 2003. szeptemberében kezdődő kiterjesztésével – a teljes mySAP CRM rendszert nehézségek nélkül bevezethesse. Jelenleg egy pilot rendszeren tesztelik a mySAP CRM ügyfélkapcsolati funkcióit, a teljes körű bevezetést pedig a jövő évtől tervezik.

Az SAP Internet Sales megoldással a Mascot teljes mértékben automatizálta értékesítési tranzakciós folyamatait, és ezzel azonnali költségmegtakarítást ért el. A felhasználóbarát e-kereskedelmi megoldás kedvező fogadtatásra talált a kiskereskedelmi ügyfelek körében; az értékesítéssel foglalkozó munkatársak így – a bejövő hívások fogadása helyett – több időt tudnak értékesítést előkészítő telefonbeszélgetésekre szánni.

Képzett és lelkes munkatársainak köszönhetően a Mascot mindössze 7 hét alatt befejezte az SAP Internet Sales bevezetését — ráadásul külső tanácsadó cég igénybevétele nélkül. A Mascot alkalmazottai aktívan együttműködtek az SAP-val a bevezetés során, megfogalmazták a funkcionális követelményeket, és az új szoftverrel való munkavégzés közben sajátították el a szükséges szakismereteket. Az SAP Internet Sales által kínált átfogó értékesítési folyamatok pontosan lefedték a cég igényeit, így a Mascot jelentősen leegyszerűsítette a bevezetést a módosítások szükségességének kizárásával.

A cégnél már eddig is az SAP AFS rendszerrel irányították a teljes ellátási láncot – a kereslet-tervezéstől a korszerű szövetek beszerzésén és a külföldi gyártás ellenőrzésén át egészen a viszonteladói, disztribúciós folyamatokig. Az SAP Internet Sales és az SAP AFS közötti, a megrendelések hatékony kezelését biztosító zökkenőmentes integráció kulcsfontosságú szempont volt az SAP kiválasztását jelentő döntés meghozatalakor.

Elektronikus kereskedelem a lehető leggyorsabban
Az SAP Internet Sales különösen a kis- és középvállalkozások számára előnyös, hiszen a beruházás gyorsan megtérül, a termék pedig egyszerűen integrálható a meglévő infrastruktúrákkal. Az Interneten keresztül a vállalatok igen rövid idő alatt bővíthetik értékesítési folyamataikat, miközben csökkennek az ügyfelek kiszolgálásának költségei, a munkatársak pedig a megrendelések felvétele helyett több időt szánhatnak előkészítő tevékenységekre.

Iparág-specifikus lehetőségek
Az SAP Internet Sales több iparág számára ágazat-specifikus funkciókat vonultat fel. A ruházati és cipőipar esetében a szoftver például önkiszolgáló megrendelést tesz lehetővé a kiskereskedők számára. Egyedülálló lehetőség az is, hogy az SAP Internet Sales tökéletesen integrálható az SAP R/3 AFS termékkatalógussal, így online multimédiás katalógus hozható létre. Ezen a módon a vállalatok a termékekre vonatkozó összes adatot – például a kapható méreteket és modelleket, a színválasztékot – közzé tehetik e-kereskedelem rendszerükben. Az önkiszolgáló funkciók használatával a B2B ügyfelek megrendeléseket adhatnak fel, információkat kérhetnek, az árakkal és megrendeléseik állapotával kapcsolatos adatokhoz juthatnak hozzá, míg a kiskereskedelmi partnerek napi 24 órán keresztül tájékozódhatnak az aktuális készletekről és árakról. Hatékony keresési lehetőségek állnak rendelkezésre, a tranzakciók pedig biztonságosak. Ezen kívül megbízható szállítási és értékesítés utáni szolgáltatások gazdagítják a funkciókínálatot.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek