Connect with us

Hirdetés

technokrata

Canon: világszerte az innováció és a tudásmenedzsment élvonalában

Dotkom

Canon: világszerte az innováció és a tudásmenedzsment élvonalában

Az a tény, hogy a Canon három egymást követő évben is rekord árbevételt könyvelhetett el, még inkább alátámasztja azt, hogy az innováció és a tudásmenedzsment nagyban hozzájárul egy vállalat pénzügyi sikereihez.

A Canont a világelsők közé sorolták a legkiválóbb tudásalapú vállalatok globális ranglistáján – Global Most Admired Knowledge Enterprises (MAKE) – derül ki a Teleos KNOW Network*-kel együtt készített felméréséből. A kutatás azokat a vállalatokat rangsorolja, melyek azáltal tettek jelentős versenyelőnyre szert, hogy a lehető legjobban kiaknázták a vállalati tudásbázisban rejlő innovatív potenciált élvonalbeli termékek és megoldások fejlesztésére.

A világ 500 vezető vállalatának középvezetőiből, valamint nemzetközileg elismert tudásmenedzsment szakértőkből álló zsűri kihirdette a 2003-as év Global MAKE győzteseit. A Canon mellett a Microsoft, a Nokia, a 3M és a General Electric is a díjazottak között szerepelt. A győztes vállalatok a hatékony tudásmenedzsment nyolc kulcstényezőjét világszerte a legkiválóbban alkalmazták, s ezáltal jelentős versenyelőnyre tettek szert. E tényezők az alábbiak:

  • Tudásalapú vállalati kultúra kialakítása
  • Az alkalmazottak folyamatos képzése és szaktudásuk továbbfejlesztése
  • Tudásalapú termékek és megoldások fejlesztése
  • A vállalat szellemi tőkéjének maximális kiaknázása
  • Megfelelő környezet kialakítása a hatékony együttműködéshez és a tudásmegosztáshoz
  • A megfelelő oktatási szervezet létrehozása
  • Értékteremtés az ügyfelek igényeinek alapos ismerete által
  • A vállalati tudás “befektetői értékké” formálása

A Canon innováció iránti elkötelezettségét jelzi, hogy éves globális árbevételének 7,9%-át kutatás-fejlesztésre fordítja s a vállalat az Egyesült Államokban jelenleg a második a bejegyeztetett szabadalmak tekintetében.

Hajime Tsuruoka, a Canon Europe elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Canon folyamatos növekedésének, piaci elsőségének és stratégiai versenyelőnyének titka egyfelől az alkalmazottakra fordított, sokszorosan megtérülő tőke – folyamatos képzésük, tréningek és készségfejlesztés formájában – valamint a kutatás-fejlesztés terén a Canon rendelkezésére álló hatalmas szellemi tőke. Világszerte kiemelt szerepet szán a vállalat az ügyfélkapcsolat menedzsmentnek is (CRM).

A MAKE felmérés tanúsága szerint azok a vállalatok, amelyek az innováció és tudásmenedzsment által kívánnak növekedni, a befektetők számára versenytársaiknál kétszer gyorsabban képesek értéket előállítani.

A kutatás azt is kimutatta, hogy a teljes befektetői megtérülés (Total Return to Shareholder), a profit, valamint a befektetett tőke megtérülése Return on Capital Employed (ROCE) voltak azok a mérőszámok, melyek a leglátványosabban kifejezték, hogy a tudásra építő vállalatoknál nagy osztalékra lehet számítani.

  • A TRS a 2003-as Global Make díjazottak esetében az 1992-2002-es évtizedben a Top 500 vállalat átlagának kétszerese volt.
  • A profitabilitás a Top 500 vállalat átlagának ötszöröse volt. (A Canon 2002-es profitja a világ 500 legkiválóbb vállalata átlagának hatszorosa volt.)
  • A díjazottak és döntősök esetében a befektetett tőke megtérülése 60%-kal magasabb volt, mint a Financial Times által közzétett 500-as vállalati toplista átlaga.

Az a tény, hogy a Canon három egymást követő évben is rekord árbevételt könyvelhetett el, még inkább alátámasztja a Teleos elméletét, mely szerint az innováció és a tudásmenedzsment nagyban hozzájárulnak egy vállalat pénzügyi sikereihez.

***

* A KNOW hálózat azon vállalatok és szervezetek globális közössége, melyek a csúcsteljesítmény elérése érdekében megosztják egymással tudásbázisukat. A MAKE és a The KNOW Network a Teleos bejegyzett védjegyei.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés