Connect with us

technokrata

Canon: világszerte az innováció és a tudásmenedzsment élvonalában

Dotkom

Canon: világszerte az innováció és a tudásmenedzsment élvonalában

Az a tény, hogy a Canon három egymást követő évben is rekord árbevételt könyvelhetett el, még inkább alátámasztja azt, hogy az innováció és a tudásmenedzsment nagyban hozzájárul egy vállalat pénzügyi sikereihez.

A Canont a világelsők közé sorolták a legkiválóbb tudásalapú vállalatok globális ranglistáján – Global Most Admired Knowledge Enterprises (MAKE) – derül ki a Teleos KNOW Network*-kel együtt készített felméréséből. A kutatás azokat a vállalatokat rangsorolja, melyek azáltal tettek jelentős versenyelőnyre szert, hogy a lehető legjobban kiaknázták a vállalati tudásbázisban rejlő innovatív potenciált élvonalbeli termékek és megoldások fejlesztésére.

A világ 500 vezető vállalatának középvezetőiből, valamint nemzetközileg elismert tudásmenedzsment szakértőkből álló zsűri kihirdette a 2003-as év Global MAKE győzteseit. A Canon mellett a Microsoft, a Nokia, a 3M és a General Electric is a díjazottak között szerepelt. A győztes vállalatok a hatékony tudásmenedzsment nyolc kulcstényezőjét világszerte a legkiválóbban alkalmazták, s ezáltal jelentős versenyelőnyre tettek szert. E tényezők az alábbiak:

  • Tudásalapú vállalati kultúra kialakítása
  • Az alkalmazottak folyamatos képzése és szaktudásuk továbbfejlesztése
  • Tudásalapú termékek és megoldások fejlesztése
  • A vállalat szellemi tőkéjének maximális kiaknázása
  • Megfelelő környezet kialakítása a hatékony együttműködéshez és a tudásmegosztáshoz
  • A megfelelő oktatási szervezet létrehozása
  • Értékteremtés az ügyfelek igényeinek alapos ismerete által
  • A vállalati tudás “befektetői értékké” formálása

A Canon innováció iránti elkötelezettségét jelzi, hogy éves globális árbevételének 7,9%-át kutatás-fejlesztésre fordítja s a vállalat az Egyesült Államokban jelenleg a második a bejegyeztetett szabadalmak tekintetében.

Hajime Tsuruoka, a Canon Europe elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Canon folyamatos növekedésének, piaci elsőségének és stratégiai versenyelőnyének titka egyfelől az alkalmazottakra fordított, sokszorosan megtérülő tőke – folyamatos képzésük, tréningek és készségfejlesztés formájában – valamint a kutatás-fejlesztés terén a Canon rendelkezésére álló hatalmas szellemi tőke. Világszerte kiemelt szerepet szán a vállalat az ügyfélkapcsolat menedzsmentnek is (CRM).

A MAKE felmérés tanúsága szerint azok a vállalatok, amelyek az innováció és tudásmenedzsment által kívánnak növekedni, a befektetők számára versenytársaiknál kétszer gyorsabban képesek értéket előállítani.

A kutatás azt is kimutatta, hogy a teljes befektetői megtérülés (Total Return to Shareholder), a profit, valamint a befektetett tőke megtérülése Return on Capital Employed (ROCE) voltak azok a mérőszámok, melyek a leglátványosabban kifejezték, hogy a tudásra építő vállalatoknál nagy osztalékra lehet számítani.

  • A TRS a 2003-as Global Make díjazottak esetében az 1992-2002-es évtizedben a Top 500 vállalat átlagának kétszerese volt.
  • A profitabilitás a Top 500 vállalat átlagának ötszöröse volt. (A Canon 2002-es profitja a világ 500 legkiválóbb vállalata átlagának hatszorosa volt.)
  • A díjazottak és döntősök esetében a befektetett tőke megtérülése 60%-kal magasabb volt, mint a Financial Times által közzétett 500-as vállalati toplista átlaga.

Az a tény, hogy a Canon három egymást követő évben is rekord árbevételt könyvelhetett el, még inkább alátámasztja a Teleos elméletét, mely szerint az innováció és a tudásmenedzsment nagyban hozzájárulnak egy vállalat pénzügyi sikereihez.

***

* A KNOW hálózat azon vállalatok és szervezetek globális közössége, melyek a csúcsteljesítmény elérése érdekében megosztják egymással tudásbázisukat. A MAKE és a The KNOW Network a Teleos bejegyzett védjegyei.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek