Connect with us

technokrata

Az európai üzleti és műszaki vezetők hiányosnak tartják katasztrófa-felkészültségüket

Dotkom

Az európai üzleti és műszaki vezetők hiányosnak tartják katasztrófa-felkészültségüket

Az EMC és a NOP Technology felmérése szerint az európai vezetők 40 százaléka érzi sebezhetőnek cégét a katasztrófa okozta adatvesztés miatt.

Az európai üzleti és műszaki vezetők körében készített új felmérésből kiderül, hogy sokan aggódnak kritikus üzleti adataik biztonsága miatt egy katasztrófa esetén. Az EMC és a NOP Technology hét ország nagyvállalatainak és más nagy szervezeteinek 254 vezetőjét kérdezte meg és úgy találta, hogy az üzleti vezetők 40, az informatikai vezetők 44 százaléka érzi úgy, hogy fontos üzleti adataik sebezhetők, és elveszhetnek.

A sebezhetőséggel kapcsolatos vélemények éles kontrasztot mutatnak az amerikai eredményekkel, ahol nagy a különbség az üzleti és informatikai vezetők véleménye között. A megkérdezett 274 amerikai vezető közül az üzleti vezetők mindössze 14 százaléka érezte úgy, hogy adataik elveszhetnek, szemben az informatikai vezetők 52 százalékával.

Rákérdezve, hogy mennyi ideig tartana egy katasztrófa után a normál üzleti működés visszaállítása, az európai üzleti vezetők megint csak hasonlóan vélekedtek, mint informatikus kollégáik. Az üzleti és informatikai vezetők negyede (rendre 25 és 23%) látja úgy Európában, hogy három vagy több napra lenne szükségük. Ezzel szemben a megkérdezett amerikai üzleti vezetők mindössze 9 százaléka szerint lenne szükség három vagy annál több napra, míg az USA-beli informatikai vezetők 23 százaléka, vagyis ugyanannyian annyian, mint Európában gondolta, hogy három napig vagy annál tovább tartana a helyreállás egy katasztrófa bekövetkezte után.

„Úgy tűnik, hogy az európai szervezeteknél sokkal nyíltabb a kommunikáció házon belül, ha a katasztrófa felkészültségről van szó” – nyilatkozta Richard Jameson, a NOP Technology ügyvezető igazgatója. „A normál üzleti működés három vagy több nap alatti helyreállítása igen költséges lehet a kiesett bevétel és a vásárlói megelégedettség tekintetében. Mind az üzleti, mind az informatikai vezetők tisztában vannak a kockázatokkal és tudják, hogy ez komoly problémát jelent.”

David Goulden, az EMC globális marketing és üzletfejlesztési részlegéért felelős vezető alelnöke hozzáfűzte: „Az európai cégek hagyományosan nagy gondot fordítottak adataik védelmére és mindig is az élen jártak az üzletmenet-folytonossági technológiák alkalmazása terén. Ennek ellenére a szervezetek nagy százalékát még mindig érzékenyen érintené adataik elvesztése katasztrófa esetén, ami azt sugallja, hogy van még mit tenni. Az USA-ban és Európában egyaránt, a műszaki vezetők tisztában vannak a legfontosabb kihívásokkal, az információ visszaállítása és az üzleti pontos kiszolgálása terén.”

Az EMC által szponzorált felmérést az NOP Technology végezte telefonos megkeresés útján, 2003 áprilisában és májusában. A felmérés során Belgium, Franciaország, Németország, Hollandia, az Egyesült Királyság és Svájc pénzügyi szolgáltatási, egészségügyi, kormányzati, kereskedelmi és távközlési szervezeteinek vezetőit kérdezték. A felméréshez 1.000 alkalmazottnál többel rendelkező szervezeteket választottak, 43 százalékuknál ötezernél is több alkalmazottal. Az USA-ban 252 vezetőt kérdeztek meg, egyharmadukat évi 5 milliárd dollárosnál nagyobb éves bevétellel rendelkező cégektől.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek