Connect with us

technokrata

Kutatás az SAP CRM-megoldásának hatékonyságáról

Dotkom

Kutatás az SAP CRM-megoldásának hatékonyságáról

A legfrissebb kutatási eredmények szerint az SAP CRM-megoldása hozzáadott értéket teremt és növeli a vállalatok üzleti reagáló-készségét. A mySAP Customer Relationship Management alkalmazással dolgozó vállalatok magasabb produktivitást és ügyfél-elégedettséget, valamint gyorsabb beruházás-megtérülést érnek el; Az SAP megoldása a vizsgált vállalatok 95 százalékánál növelte a bevétel-termelési potenciált.

Az SAP AG közzétett kutatási eredményei szerint a mySAP Customer Relationship Management (mySAP CRM) alkalmazás használata rendkívül kedvező beruházás-megtérülési (ROI) lehetőséghez juttatja az üzleti élet szereplőit. A Ludwigshafeni Alkalmazott Tudományok Egyeteme által készített tanulmány Németország, Ausztria és Svájc 35 vállalata esetében vizsgálta meg az SAP CRM bevezetéséből származó előnyöket. Az alkalmazás a mintában szereplő cégek több mint 95 százalékánál növelte a bevétel-termelési potenciált. A felmérés három évre vetítve 55 százalékos átlagos, cash flow szinten mért megtérülést (CFROI) mutatott a mySAP CRM felhasználóinál. A fedezeti pontot átlagosan 22 hónap alatt elérő alkalmazás a nagyvállalati működés minden szintjén számottevő produktivitásbeli előnyökhöz juttatta a vizsgált vállalatokat.

A Benchmark-felmérés: Értéknövelés mySAP CRM-mel (Benchmarking Study: Value Added with mySAP CRM) címet viselő tanulmány megállapította, hogy a mySAP CRM jelentős produktivitás-javulást biztosít a főbb funkcionális területeken (marketing, értékesítés, ügyfélinterakciós központok működése stb.), és átlagosan 25 százalékkal lerövidíti a piaci bevezetés, a tömeges forgalmazás és rendelésteljesítés átfutási idejét. A vállalatok saját bevallása szerint a mySAP CRM 13 hónapon belül lehetővé tette az eredeti projektcélok 75 százalékának megvalósítását. A legtöbb résztvevő az ügyfelekkel bonyolított interakciók és a belső CRM-folyamatok terén várt működési hatékonyságjavulást az alkalmazás bevezetésétől.

A felmérés különféle „kritikus” tényezőket (pl. árbevétel, időmegtakarítás) vizsgált, és az ún. „ügyfélfókuszú” tényezőket (például ügyfél-elégedettség) is alkalmassá tette a szisztematikus mérésre. A vállalatok neve titokban maradt, így a kényes kérdések is bátran napirendre kerülhettek a vizsgálatban. A kutatás lebonyolításával megbízott szakember maximálisan megőrizte függetlenségét: az adatokat kizárólag az érintett vállalatokkal ellenőriztette és hagyatta jóvá; az SAP-nek nem biztosított hozzáférést a nyers adatokhoz; és semmilyen módon nem változtatta meg vagy befolyásolta az eredményeket.

A mySAP CRM-mel a vállalat 30 százalékkal rövidebb idő alatt hozzáférhet az ügyfeleivel kapcsolatos információkhoz, így számos ügyfélkapcsolat-kezelési művelet terén rendkívüli időmegtakarítást és produktivitás-javulást érhet el. A marketingelemzések készítése és a marketingkampányok lebonyolítása, a területi értékesítés és a back-office működés, valamint az ügyfélmenedzselés terén például 15 százalékos megtakarításra számíthat. A mySAP CRM interakciós központ-képességeit bevezető négy vállalat 40, illetve több mint 30 százalékos időmegtakarításról számolt be a kimenő hívások és a bejövő érdeklődő hívások kezelése terén, és 20 százalékot meghaladó mértékben mérsékelte a dokumentációra fordított időt.

A vállalatok egyharmada öt százalékos növekedést tapasztalt a fontos ügyfelektől beérkező megrendelések számában; egynegyedük pedig tíz százalékkal bővítette forgalmát (a cross- és up-sales lehetőségek kihasználása révén). A megkérdezettek több mint 70 százaléka számolt be – átlagosan 25 százalékos mértékű – javulásról az ügyfél-elégedettség terén. A vállalatok 20 százaléka emelni tudta árait, 15 százalékuk pedig még a versenytársakat 30 százalékos árcsökkentésre kényszerítő környezetben is képes volt szinten tartani azokat.

A mySAP CRM sikerében kulcsszerepet játszott a vállalati igényekhez legjobban illeszkedő CRM-funkciók kiválasztása, valamint a felső vezetés támogatását élvező, professzionális projektvezetők által irányított bevezetés.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek