Connect with us

technokrata

HP: kedvező volt a Big Bang piaci fogadtatása

Dotkom

HP: kedvező volt a Big Bang piaci fogadtatása

A HP új színes és személyi LaserJet nyomtatóinak piacra dobása, valamint a tintasugaras termékek piacának elért 142, illetve 22 százalékos éves szintű forgalombővülés hozzájárultak a negyedéves eredmények sikeréhez.

A Hewlett-Packard képalkotási és nyomtatási üzletága (IPG) stabil árbevételről és eredményről, valamint bővülő piaci részesedésről számolt be valamennyi régióban 2003 második negyedévében. Az IPG árbevétele 5,5 milliárd dollárt tett ki, ami éves szinten 13 százalékos növekedést, az előző negyedévhez képest viszont – a szokásos szezonális ingadozásból eredően – 1 százalékos csökkenést jelent. A 918 millió dolláros üzemi eredmény 1 százalékkal meghaladja az előző három hónap eredményét. Az üzletág üzemi nyereséghányada 16,6 százalék volt – szemben a korábbi időszak 16,2 százalékos értékével. Ez az eredmény a kellékanyagok tartósan jó szereplésének, valamint az üzemi hatékonyság sikeres megőrzésének köszönhető.

A festékporok, tinták és fotónyomtatási anyagok piaci sikeréből eredően a kellékanyagok árbevétele az előző negyedévhez viszonyítva 7, az előző év megfelelő negyedévéhez képest pedig 15 százalékkal emelkedett. Az otthoni hardvereszközök eladásából származó árbevétel az előző negyedévhez viszonyítva 5 százalékkal visszaesett, ugyanakkor éves összehasonlításban 8 százalékkal nőtt. Az üzleti hardverek szegmensében szintén 5 százalékos csökkenés, illetve 9 százalékos bővülés volt megfigyelhető az előző és az egy évvel korábbi negyedév adataival összevetve. A digitális képalkotási megoldások árbevétele az első negyedévvel összehasonlítva 38 százalékos mérséklődést, az egy évvel korábbi értékhez képest azonban 5 százalékos emelkedést mutat. Ez a változás a kategória hangsúlyozottan szezonális jellegét és a szkennerpiac szűkülését tükrözi.

A negyedév eseményei közül kiemelendő az otthoni és üzleti felhasználásra szánt termékek „Big Bang” kampányának tartósan kedvező piaci fogadtatása; a HP új színes és személyi LaserJet nyomtatóinak piacra dobása; a többfunkciós tintasugaras (mfp) termékek szegmensében, valamint a tintasugaras termékek piacának egészén elért 142, illetve 22 százalékos éves szintű forgalombővülés; a Volkswagennel és a FedEx-szel aláírt nagy értékű digitális nyomdai szerződések; és az ügyfelek által eddig több mint 100 millió dollár összértékben megrendelt IPG-szolgáltatások bevezetése.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek