Connect with us

technokrata

Az eddigi legnagyobb CRM bevezetés a hazai IT szektorban

Dotkom

Az eddigi legnagyobb CRM bevezetés a hazai IT szektorban

A KFKI Csoport ügyfélkapcsolati rendszere az LLP által képviselt Pivotalra épül.

A közelmúltban lezárult az eddigi legnagyobb ügyfélkapcsolati rendszer (CRM) bevezetés a magyarországi informatikai piacon. Az iparág meghatározó hazai vállalkozása a KFKI Csoport az LLP cég által képviselt, kanadai fejlesztésű Pivotalt választotta. A társaságnál csoportszinten összességében 200 millió forintos nagyságrendűre tervezett beruházás keretében az üzembe helyezés első nagy szakasza zárult le a hálózati integrációval foglalkozó leányvállalatnál, az LNX Rt-nél. A termékbevezetést a kanadai Pivotal Co. kelet-közép-európai képviselője az LLP Budapest Kft. és az LNX Rt. közösen végezte.

A beruházás a belső folyamatszervezés, az oktatás, a projektvezetés, az adatbázis-építés költségeit, valamint az LLP által biztosított tanácsadói, tervezői-fejlesztői munkákat és a szoftver költségét foglalja magában. A szoftverrel kapcsolatos tervezési és fejlesztési munkákat a termékbevezetés során alapvetően az LLP végezte, míg a specifikációról, a minőségbiztosításról, a projekt vezetéséről elsősorban az LNX és más a KFKI-hoz tartozó szakemberek gondoskodtak.

A KFKI Csoport még az idén a csoportba tartozó többi vállalatnál is kiépíti a Pivotalra alapozott ügyfélkapcsolati rendszert. Az ezzel kapcsolatos munkálatok már folynak, a projekt menedzselését az év hátralévő részében az LNX-től a KFKI tanácsadó cége a Consero Kft. vállalja át.

Már el is kezdték használni a mintegy 100 felhasználót kiszolgáló rendszer kereskedelmi és marketing moduljait a KFKI Csoport központjában és az LNX Rt-nél. Az installált rendszer nemcsak a kereskedelmi és marketing, hanem az ügyfélszolgálati feladatokat lefedő modulokat is tartalmazza. Utóbbiakat egyelőre nem használják.

Barbara Dreska, az LLP Budapest Kft. ügyvezető igazgatója kiemeli, hogy a hazai CRM projektekkel szemben támasztott szakmai és vezetői mércék igen magasak, de ez nem véletlen, hiszen az LLP vevői általában már jártasak az informatikai fejlesztések terén, hátuk mögött van több rendszer bevezetési projekt, és azok minden tapasztalata. Különösen igaz ez a KFKI Rt.-re, hiszen a cégcsoport maga is foglalkozik vállalati informatikai megoldások fejlesztésével és bevezetésével. A Pivotal-alapú CRM megoldásokkal kapcsolatban hangsúlyozza azok rugalmas alakíthatóságát, bővíthetőségét.

Az ügyfélkapcsolatra fordított beruházástól Ludman Lajos, a KFKI Rt. vezérigazgatója csoportszinten hatékonyabb kommunikációt, összehangoltabban bonyolítható marketing és értékesítési akciókat, valamint az ügyfelek megszerzésére és megtartására irányuló eredményesebb munkát vár. A több száz fős, több önálló cégből álló vállalatcsoportnál különösen nagy a jelentősége az értékesítés összehangolásának. A KFKI számára továbbá azért is fontos a CRM megoldás, mert a bevezetés révén a projektmenedzsmentet végző vállalatánál, az LNX Hálózatintegrációs Rt-nél is jelentős CRM projekttapasztalat halmozódik fel – teszi hozzá Ludman Lajos.

Teljesítmény tekintetében a Pivotal CRM rendszer felveszi a versenyt a nagy konkurensek hasonló termékeivel – akár az azonnal használható beépített funkciókra, akár a testreszabással kialakítható sajátosságokra gondolunk. Az előbbire jó példa az adatok listázására, lekérdezésére, csoportosítására szolgáló beépített Pivotal-eszközkészlet, az utóbbira, vagyis a testreszabással kialakított funkciócsoportra pedig például a KFKI által alkalmazott kifinomult értékesítési módszertan szoftveres támogatásában testesül meg.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek