Connect with us

technokrata

Jól alakult a karácsonyi időszak notebook-értékesítése

Dotkom

Jól alakult a karácsonyi időszak notebook-értékesítése

Az év végi időszak szokásosan erősödő keresletet hoz magával, az ünnepek miatt ugyanis megnő a vásárlási kedv. Ez érződött a noteszgépek eladási statisztikáin is.

A gyengélkedő PC-piac is összekapta magát valamelyest karácsonyra, a kereskedők bevételei végülis a számításoknak megfelelően alakultak. Erősebbre sikerült az utolsó egy, másfél hónap, mint az év többi része, de azért a nagy kiugrás elmaradt.

Hasonló trend volt megfigyelhető a noteszgépek értékesítése terén is. Igaz, a notebook-piac nincsen bajban, sőt! 2002, nyugodtan állíthatjuk, a noteszgépek éve volt. Az asztali modellekbe szánt alkatrészek alkalmazásával, a hullámzóan változó, de hosszútávon azért mérséklődő LCD árak révén folyamatosan csökkentek a hordozható számítógépek árai. Ennek köszönhetően egyre inkább élénkült a kereslet, ami kicsit az asztali gépek piacából is lecsippentett (az olyan mobil PC-k következtében, melyek tulajdonképpen csak abban hasonlítottak egy notebookra, hogy hordozhatóak, egyéb tulajdonságaikat tekintve – teljesítmény, háttértár kapacitás, képernyőméret, energiafelhasználás – inkább a desktop kategóriába sorolhatók).

Egyszóval, a karácsonyi szezon a jónak mondható évközbeni időszakra is képes volt rátenni egy lapáttal. A vásárlási láz alatt tovább emelkedtek az eladások: 13 százalékkal több noteszgépet tudtak eladni a forgalmazók az ünnepek előtt (a Mitac egymaga 360 ezer notebooktól ˝vált meg˝ decemberben). Tovább segítették a növekedést a speciális akciók, mint például a Gateway által kínált lehetőség, melyben egy full-extrás asztali vagy noteszgép vásárlása esetén ingyen asztali PC-t adtak ajándékba. A kilátások egyébként 2003-ra is tovább javuló piacot jósolnak – a tervek szerint idén még több notebook lel majd gazdára (a Mitac-nál maradva a cég 30 százalékos értékesítés-bővülést prognosztizált).



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek