Connect with us

technokrata

Élesedő verseny a Nokia és a Motorola között

Dotkom

Élesedő verseny a Nokia és a Motorola között

A Motorola egyre komolyabb versenytársnak bizonyul az észak-amerikai piacon.

A világpiaci részesedéseket tekintve idei 2-2,5 százalékpontos növekedésével a Nokia immár 35% feletti aránnyal rendelkezik. A finn készülékek teljes piaci volumene 2002-ben eléri a 400 milliót, a társaság 2003-ban 10 százalékos, vagy annál valamivel magasabb piaci növekedést vár. Lehetne is a pezsgőket bontani, azonban a tengeren túl sötét felhők gyülekeznek. Az 1990-es évek végén komoly stratégiai hibát elkövető Motorola egyre komolyabb versenytársnak bizonyul az észak-amerikai piacon. Az amerikai gyártó az év első háromnegyedében közel négy százalékpontos részesedést vett el a Nokiától a kontinensen, új termékei és agresszív marketingkampánya révén 22,8 százalékról 26,2 százalékra növelte részesedését, míg a Nokia 40%-ról 32%-ra esett vissza. Egyes elemzők úgy vélik, hogy 2003 folyamán a két piaci részarány kiegyenlítődik, míg a Nokia vezetősége nem enged a huszonegyből, és kitart amellett, hogy jövőre is képes lesz tartani előnyét.

Ennek ellenére a Nokia mégis tervbe vett néhány, piaci részesedés-csökkenést fékező intézkedést, így várhatóan 15 új készülékkel rukkol elő Észak-Amerikában, amelyet aktív marketingkampány kísér, emellett lényegesen szűkíti az európai és az amerikai piaci bevezetések közötti fél éves különbséget.

Egyes elemzők szerint jövőre nagyjából 5%-os piaci növekedés valószínűsíthető a mobilkészülékek világpiacán, a növekedés mozgatórugója az előfizetők számának növekedése és a stabilizálódó készülékcsere-ciklus kombinációja lesz. A Nokia elképzelései szerint a mobil előfizetői piac a 2002 végén elért 1,1 milliárdról 2005-re mintegy 1,5 milliárdra nő, míg a készülékcsere piac évi részesedése a jelenlegi 50 százalékról tovább emelkedik. Az egyik legnagyobb hálózati berendezés-gyártó, a svéd Ericsson a hálózati piac 5-10 százalékos általános visszaesését jósolta a jövő évre vonatkozóan.

A 2002-es év utolsó negyedében megfigyelhető volt, hogy az újonnan piacra került színes képernyős mobiltelefonok nem bizonyultak kelendőnek, a fogyasztók ugyanis a karácsonyi szezon vásárlási láza ellenére az olcsóbb modelleket részesítették előnyben, ám jól fogadták az új, fényképek készítésére és küldésére is alkalmas készülékeket, technológiákat. Főként ennek is köszönhető, hogy a Nokia utolsó negyedévi értékesítését legutóbb 8,8-9,0 milliárd euróra becsülte a korábban jelzett 8,9-9,2 milliárd euró helyett. (Tavaly az utolsó negyedévben 8,8 milliárd euró volt az értékesítés.)

A mobilkészülékek piaca először tavaly szűkült az iparág történetében.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek