Connect with us

technokrata

Nem kelendő a Panasonic mobiltelefon? – 51 százalékos visszaesés a vállalat GSM termékei iránt

Dotkom

Nem kelendő a Panasonic mobiltelefon? – 51 százalékos visszaesés a vállalat GSM termékei iránt

A világ szórakoztatóelektronikai piacának élvonalába tartozó Matsushita konszern legismertebb márkanevét magának tudható Panasonic több mint 13 milliárdos bevételt ér el az idei pénzügyi évében.

A 2003. március végén záródó pénzügyi évében a Panasonic Magyarország várhatóan az egy évvel korábbinál 17 százalékkal több, 13 milliárd forintot meghaladó árbevételt ér el. A 2002. április 1-jétől november végéig terjedő időszakra vonatkozóan 9 milliárd forint árbevételről számolt be a társaság, amely 24 százalékkal több a tavalyi azonos időszakhoz képest. A vállalat előrejelzésében a magyarországi kereslet visszaesésére számít, ezért idei pénzügyi tervének utolsó negyedévére konzervatív módon alacsonyabb eladásokat tervezett.

A Panasonic Magyarország idei pénzügyi évének első 8 hónapjában a szórakoztató elektronikai termékek eladásából 6,6 milliárd forint árbevételre tett szert, amely 48 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi eredményt. Ugyanerre az időszakra vonatkozóan a társaság üzleti rendszerek értékesítéséből a tavalyinál 5 százalékkal több, összesen 2 milliárd forint árbevételt ért el, köszönhetően a beruházási piac április-novemberi visszaesésének.

A Panasonic a magyar piac szórakoztatóelektronikai szegmensének jelenleg 18 százalékát tudhatja magáénak. A társaság az ilyen jellegű fejlesztésein kívül kiemelkedő eredményekkel büszkélkedik a telekommunikáció terén is. A cég K+F tevékenységében jelentős szerepet szán a DVD- és plazma technológiának, az SD memóriakártyáknak, valamint a harmadik generációs mobil rendszerek fejlesztőjeként is nagy elismerésnek örvend.

Ezért sem csoda, ha panaszkodik a Panasonic, hiszen a GSM termékek, a mobiltelefonok eladása 51 százalékkal visszaesett, az ebből származó értékesítés idén áprilistól november végéig csupán 400 millió forintot tett ki. A forint erősödése az idén a Panasonic termékek esetében termékcsoporttól függően 5-15 százalékos árcsökkenést eredményezett.

A Matsushita 1994-ben alapította meg a Panasonic Magyarországot, amely elsősorban szórakoztatóelektronikai termékeket, telekommunikációs és irodatechnikai eszközöket, illetve professzionális berendezéseket forgalmaz. A japán vállalatóriás további márkái a Technics, a Ramsa és a National.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek