Connect with us

technokrata

Hogyan érinti a személyiségi jogokat egy partnerváltás – interjú Fodor Gézával, a Mail Hungary ügyve

Dotkom

Hogyan érinti a személyiségi jogokat egy partnerváltás – interjú Fodor Gézával, a Mail Hungary ügyve

Az RTL Klub Online és a Mail Hungary együttműködési megállapodása értelmében a szórakoztató portál ingyenes rtlmail levelezőrendszerét immáron a Mailbox motor szolgálja ki.

A magyar magántulajdonban lévő Mail Hungary közlése szerint a kezelésükben lévő e-mail címállomány meghaladta a 350 ezer darabot, ebből 145 ezer e-mailcímet a Mail Hungary tulajdonában álló Mailbox.hu ingyenes levelezőrendszer tesz ki. Az ezekkel kapcsolatban felmerülő kérdésekről faggatta a Terminal Fodor Gézát, a Mail Hungary ügyvezetőjét.

Terminal – Miért volt szükség az “átigazolásra”?

Fodor Géza – A Mail Hungary webmail és adserver technológia kutató és fejlesztő cég. A Mailbox.hu egy kedvelt és mások szerint is jó megoldásokkal rendelkező ingyenes webmail szolgáltatás, emellett azonban fontos referencia szerepet is betölt. Ezen keresztül mutatjuk meg a vállalati szférának, hogy mit is tud az ASP formában üzemeltetett webmail rendszerünk.

Alaptevékenységünk tehát a kutatás-fejlesztés, és a vállalati szektor kiszolgálása. A Mailbox azonban hatalmas médiakapacitással rendelkezik mind a hagyományos értelemben vett online felületén, mind pedig az elektronikus direkt marketing (eDM) területen. Az itt megszerezhető reklámbevétel nagy, és igényli a hozzáértő értékesítési tapasztalatot, kapcsolatrendszert, amivel mi nem rendelkeztünk. A kritikus forgalom elérése után részünkről egyértelmű helyzet állt elő: a médiaértékesítést megpróbáljuk cégen kívülre helyezni. Erre volt hivatott a KORRiDOR Network szerződésünk, amelyben a reklámfelületekkel a TV2 ügynöksége, a New Media volt hivatott gazdálkodni. Az egy éves együttműködés mérlegét megvonva úgy döntöttünk, új partner után nézünk, amelyet hamarosan meg is találtunk az RTL Online személyében.

Terminal – Nem sért-e valamiféle személyiségi jogokat az adatbázis “átruházása”?

Fodor Géza – A Mail Hungary a KORRiDOR Network tagsága kapcsán megtartotta teljes céges és médiaönállóságát is. A TV2 portálja esetében nem biztosítottunk mail technológiát, egyszerűen a Mailbox.hu forgalma együtt volt mérve a KORRiDOR forgalmával. A regisztrálók továbbra is a Mailbox.hu rendszerhez érkeztek, és ott is maradtak. Ahogy mondani szokás, a “minden jog fenntartva” elvet érvényesítettük.

Terminal – Módosították-e, vagy kellett-e módosítani a mailbox-felhasználók felhasználói szerződésekeit?

Fodor Géza – Értelemszerűen nem. Illetve nem emiatt. Időközben a Mail Hungary hivatalosan is Adatvédelmi Biztos Hivatala által regisztrált adatkezelő lett, a felhasználási feltételek, jobban mondva az adatvédelmi állásfoglalásunkban történt nüansznyi változás.

Terminal – Az átigazolás Ön szerint rontotta-e a Mailbox hírnevét?

Fodor Géza – Azt gondolom, az RTL Online tapasztalt partnert kapott a Mail Hungary személyében. Több mint három éve kizárólag a webmail és az adserver technológia fejlesztésével foglalkozunk, eddigi tevékenységünket inkább elismerve látom a mostani kooperáció létrejöttével, mintsem hírnév-romlásról kellene beszélnünk. A véleményemet alátámasztja az is, hogy nemhogy forgalom csökkenést tapasztaltunk volna, hanem ha lehet, még erőteljesebb a látogatottságunk. Erről bárki meggyőződhet, hiszen adatainkat továbbra is publikusan auditáljuk a Medián Webaudit rendszerében.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek