Connect with us

technokrata

Az SAP továbbfejlesztett megoldásokat kínál az üzleti sikerek biztosításához a deregulált, versenyor

Dotkom

Az SAP továbbfejlesztett megoldásokat kínál az üzleti sikerek biztosításához a deregulált, versenyor

Vezető közműipari vállalatok mutatták be az SAP-vel együtt információkezelési, mobil üzleti és ügyfélszolgálati megoldásaikat az International SAP Utilities konferencián.

Az SAP AG megtartotta a negyedik International SAP Utilities konferenciáját, a világ legnagyobb ilyen jellegű eseményét, amely összehozta a vezető közműipari vállalatokat a világ minden részéről. A konferencián megtekinthető volt, hogyan segítik elő az SAP megoldások a vállalati siker elérését a mai energiapiacon, amit a dereguláció és a nagyfokú versenyhelyzet jellemez. A konferencián az SAP közműipar-specifikus megoldásokat mutatott be, amelyek hatékony adatfelügyeletet, üzleti folyamatokat és mobil szolgáltatásokat tesznek lehetővé, valamint demonstrálta a mySAP Customer Relationship Managementhez (mySAP CRM) továbbfejlesztett értékesítési funkcióit.

A negyedik International SAP Utilities konferencia december 4-6. között került megrendezésre Németországban, a lipcsei Kongresszusi Központban, amelyet 1200 vásárló, potenciális vevő, partner, újságíró, elemző, valamint közműipari és informatikai szakember látogatott meg. Több mint 70 SAP ügyfél és partner mutatta be, hogy a különböző integrált megoldások – például a mySAP Utilities, a mySAP Mobile Business és a mySAP CRM – segítségével hogyan javítható a vállalat termelékenysége, jövedelmezősége és az ügyfelek elégedettsége.

Gyorsan változó piac, amelyet nagyfokú versenyhelyzet jellemez

A dereguláció hatására a közműipari szállítói hálózatok megnyíltak a különböző üzemeltetők, beszállítók, elosztók és áramkereskedők előtt, amelyek összetett piaci mechanizmusok és ellentételezések alapján működnek együtt.

A megnövekedett versenyhelyzet mellett a nagy számú szolgáltató és a sok különböző árstruktúra szintén kihívást jelent a közműipari értékesítőcsoportok számára az árajánlatban szereplő értékek kiszámításánál, és az elszámolási osztály számára a vásárlói számlák és a független felek elszámolásainak feldolgozásánál. A versenyképesség megtartása érdekében a közműipari vállalatoknak olyan informatikai környezetet kell kialakítaniuk, amely képes nagy számú ügyfél és nagy mennyiségű energiaadat kezelésére, és hatékonyan tud összetett tranzakciókat végrehajtani.

Három évtizedes iparági tapasztalatával az SAP a közműipar számára szánt integrált vállalati megoldások egyik legnagyobb szolgáltatója. A mySAP Utilities terméket 56 ország 820 vásárlója alkalmazza sikerrel – ez 40 százalékos piaci részesedést jelent a felhasználói munkaállomások terén. Németországban az SAP piaci részesedése több mint 85 százalék. Négy évvel a kibocsátása után az SAP ügyfélszolgálati és szolgáltatási funkcióit több mint 340 közműipari vállalat alkalmazza 190 millió fogyasztó áram, gáz, és víz szerződésének felügyeletéhez.

A negyedik International SAP Utilities konferencián Henning Kagermann, az SAP AG vezérigazgatója és társelnöke tartotta a nyitóelőadást, amely az SAP termékstratégiájának szerves részét képező ipari megoldásokról szólt. Az SAP AG közművek ágazatért felelős vezető alelnöke, Klaus Heimann ismertette, miként segíti az SAP a közműipari vállalatokat a gyorsan változó piaci környezethez való alkalmazkodásban.

„Az SAP elkötelezte magát a közműipar iránt, és szorosan együttműködik az ügyfelekkel és partnerekkel az iparág egyedi igényeihez igazított megoldások készítése érdekében” – mondta Klaus Heimann. „Ez a konferencia fontos fóruma az együtt elért sikerek bemutatásának, és annak, hogyan leszünk továbbra is úrrá a jövőbeni ipari kihívásokon az SAP iparvezető technológiája segítségével.”

Bonyolult tranzakciócsere helyzetek felügyelete deregulált piacokon

Az SAP a világ számos közműipari vállalatának segít abban, hogy hatékonyan és sikeresen felügyelhessék a deregulációval járó bonyolult vállalati folyamatokat. Németországban például az SAP és a vezető energiaipari vállalatok olyan megoldásokat fejlesztenek, amelyek segítségével a közműipari vállalatok meg tudnak felelni a German Associations’ Agreement (Verbändevereinbarung II, VV2) által felállított szabványoknak. A VV2 megállapodás keretein belül az energiaipari vállalatok és az ipari vásárlók önkéntesen megegyeztek a német energiapiac hálózathasználati tranzakcióinak általános irányelveiben.

Az összekapcsolt elektromos hálózatok használatának feldolgozása jelenleg nagyon költséges, és számos független fél adatainak kezelésére van hozzá szükség – ilyen például az áramelosztók számlázása, a beérkező számlák szállító általi feldolgozása, illetve a résztvevő vállalatok közötti fizetéskezelés.

Az e bonyolult piaci mechanizmusok kezeléséhez készült megoldás kibővíti az SAP nagyteljesítményű tranzakciócsere-megoldását, az IDE-t (Inter-company Data Exchange), amelyet már sikeresen alkalmaznak számos európai és amerikai országban. A VV2-specifikus megoldás 2003 elejétől áll majd a német ügyfelek rendelkezésére a mySAP Utilities standard részeként. Magyarországon? A magyarországi alkalmazás időpontja nem derült ki Lipcsében.

Az értékes energiaadatok hatékony felügyelete

A mySAP Utilities energiaadat-felügyeleti (EDM) funkciója hatékonyan kezeli a fogyasztásmérők adatait és jelentősen csökkenti a költségeket azáltal, hogy lehetővé teszi a bonyolult egyeztetési és pénzügyi elszámolási eljárások integrált és automatizált végrehajtását. Az EDM segítségével a közműipari vállalatok versenyképes energiatermékeket kínálhatnak a használat idején alapuló vagy valós idejű elszámolási feltételek alapján.

A mySAP CRM fogyasztói és ipari értékesítési funkciói

Az SAP a lipcsei konferencia fórumán jelentette be, hogy a mySAP CRM következő változata egy új funkciót fog tartalmazni, amely a közműipari vállalatok számára teljes körű irodai háttérmegoldást biztosít fogyasztói és ipari ügyfelek kiszolgálásához. A fogyasztói és ipari értékesítési funkciókkal a piacon egyedül az SAP kínál egységes, integrált, a teljes marketing-, értékesítési, számlázási és elszámolási eljárásokat lefedő megoldást a közműipari vállalatok számára — az akcióktól és ígérkező üzletektől kezdve az árajánlatokon és szerződéseken át egészen az energiaadatokat, számlázást, és bevételfelügyeletet kezelő SAP háttérirodai rendszerig.

A kereskedelmi és ipari értékesítési funkciók átfogó, valós idejű információt biztosítanak az értékesítési csoport számára az ügyfélprofilokról és a különböző régiók bonyolult árstruktúráinak részletes költségvetéséről. Az értékesítők pontosan kiszámolhatják a várható fogyasztói és ipari szerződések árait és jövedelmezőségét, a nagy területre kiterjedő telephelyeken lévő cluster és chain ügyfelek különböző használati díjainak figyelembe vételével, és így megfelelő árajánlatot készíthetnek az ügyfél fiókirodájának teljes hálózatára. A szerződés lezárása után az ügyfél és a használati adatok automatikusan visszavezetődnek a háttérirodai rendszerhez számlázás és elszámolás céljából.

mySAP Mobile Business közműipari vállalatok számára

Ha közműipari vállalatok számára átfogó üzleti eljárásokat szeretnénk létrehozni és az ügyfelek számára speciális szolgáltatásokat szeretnénk biztosítani minden érintkezési ponton, akkor az integrált eljárásokat ki kell terjeszteni azokra az alkalmazottakra is, akik általában a vállalati irodán kívül dolgoznak, mint például a kiszálló szerviztechnikusok és az értékesítési képviselők. Az SAP a mySAP.com megoldások – például a mySAP CRM és a mySAP Product Lifecycle Management (mySAP PLM) – alkalmazásait és üzleti helyzeteit felkészítette arra, hogy különböző mobil eszközökön fussanak.

A mySAP Mobile Business integrált funkcióival a vállalatok mobil munkaerejük számára biztosíthatják a távoli hozzáférést a fontos vállalati és ügyfél adatokhoz, és létrehozhatnak automatizált, papírmentes folyamatokat. A negyedik nemzetközi SAP Utilities konferencián egy vezető német közműipari vállalat bemutatta, hogy az SAP Mobile Asset Management alkalmazás segítségével a kiszálló szerviztechnikusoknak kevesebb időt kell tölteniük a rutinfeladatokkal, lerövidítve ezzel a válaszidőt és egyben növelve az ügyfelek elégedettségét.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek