Connect with us

technokrata

Nagy Grimaszvadászat – fotópályázat és az új Canon digitális fényképezőgépek

Dotkom

Nagy Grimaszvadászat – fotópályázat és az új Canon digitális fényképezőgépek

A Canon Hungária Kft. által szervezett, országosan erős médiatámogatással meghirdetett Nagy Grimaszvadászat című fotópályázatról, a legújabb digitális fényképezőgépekről és fotónyomtatókról, valamint a Canon eredményeiről kérdezte a Terminal Török F. Lászlót, a vállalat marketing kommunikációs vezetőjét.

Terminal – Miért indította a Canon ezt a fotópályázatot?

Török F. László – Olyan kommunikációs eszközt szerettünk volna kreálni, amely az embereket cselekvésre ösztönzi. Ennek következtében nem csak egyoldalúan, hirdetésekkel próbáltuk meg megközelíteni őket, hanem azt igyekeztünk elérni, hogy tegyenek valamit. Igazából ez pontosan bele is illik a Canon jelmondatába, ami azt mondja, hogy You Can, azaz képes vagy rá, tudsz te is valamit tenni. Az alapötlet innen indult, hogy miért éppen fotópályázat lett, az egy komplex hosszú folyamatnak és ötletelvetésnek az eredménye. Mindenesetre a cselekvésre késztető alapötletet sikerült is megvalósítanunk.

Terminal – Körülbelül mennyien adtak be képeket, és ebből mennyi volt értékelhető?

Török F. László – Nagyjából 500 kép érkezett a versenyre, ebből közel 350 volt értékelhető, és ezek szerepeltek is a versenyen. Első hallásra ez talán nem is tűnik soknak, de mikor végignéztük, akkor döbbentünk rá, hogy mennyi, és milyen sokfajta képről van itt szó. Az egyszerű grimasztól az állatképeken keresztül a manipulált képekig mindenféle érkezett. Természetesen jó néhány képet ki kellett zárni, ezek vagy nem olyan témájúak voltak, amelyek egy ilyen fotópályázathoz illettek volna, vagy olyan minőséggel rendelkeztek, amelyről egyértelműen kiderült, hogy nem saját szerzemények.

Terminal – Milyen nyereményeket kaptak a helyezettek?

Török F. László – Egyrészt volt egy közönségdíj, amelyet a szavazatok alapján adtunk ki, ugyanis a honlapon, amelyre felkerültek a képek, szavazni is lehetett, azaz mindenki egy regisztráció után leadhatta bármelyik képre a szavazatát. Ez alapján kialakult egy sorrend, melynek fődíja egy digitális fotólabor volt: laptop, fotónyomtatóval és digitális fényképezőgéppel. A másik fődíj egy indiai utazás volt, melyet Réz András esztéta vezetésével egy szakmai zsűri bírált el. Ezenkívül digitális fényképezőgépeket, tintasugaras nyomtatókat osztottunk ki a nyertesek, és a szavazók között.

Terminal – A jelenlegi legjobb Canon-készülékek kerültek kiosztásra?

Török F. László – Az egész kampánynak a zászlóvivője az egyik legjobb tintasugaras nyomtatónk és digitális fényképezőgépünk volt – amatőr kategóriában. Ez a S530D színes Bubble Jet nyomtató, amely egy közvetlen nyomtatásra alkalmas nagyon jó fotónyomtató, és a legújabb technológiát magában foglaló 4 megapixeles PowerShot S45 fémvázas digitális fényképezőgép, amely közvetlen nyomtatást és hosszabb mozgókép rögzítést is lehetővé tesz. Ez szintén egy amatőr gép, de már a professzionális gépek határán van.

Terminal – A Canon folytatja ezt a promóciót?

Török F. László – Ez még a jövő kérdése, hiszen ki kell értékelni teljes egészében ezt a pályázatot. Nagy valószínűséggel lesz folytatása, hiszen sikeres volt. Hogy pontosan milyen formában, az még nem körvonalazódott, a lényeg, hogy biztosan folytatni fogjuk. Tehát valamilyen formában jövőre is jelentkezünk.

Terminal – Székhelyet váltott a Canon…

Török F. László – Valóban elköltöztünk, pont néhány nappal ezelőtt, a régi helyünkről egy egészen más jellegű épületbe, a Graphisoft Parkba, Budapesten. Ez egy kicsit szimbolikus jelentőséggel is bír, tekintve, hogy ez a magyar „Silicon Valley”: a Microsoft, a Graphisoft, és több szoftvercég is ott székhelyel. A Canon ugyanis egyre inkább az IT, az informatika felé mozdul el, hiszen az összes berendezésünk most már valamilyen kapcsolatban van az informatikával. Egyébként jobb, nagyobb helyre, jobb körülmények közé vágytunk, a cég ugyanis már kinőtte azt, ahol eddig voltunk, elértük azt a szintet, ahol mindenképpen váltani kellett.

Terminal – Mikor és milyen új termékekkel szándékozik piacra lépni a Canon?

Török F. László – A szándék nem a legjobb kifejezés, inkább „kénytelen vagyunk”, hiszen a piac nagyon gyorsan fejlődik, iszonyatosan gyorsan váltják egymást a technológiák, a nyomtatók, és a digitális fényképezőgépek. Régebben egy berendezés egy-két évig élt, ma ez már csak néhány hónap. Ha nem tennénk ezt, biztosan nem lennénk versenyképesek. Maga a Canon innovatív cég, amely nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a fejlesztésekben mindig az élen álljon. Így tehát biztos, hogy hamarosan lesznek készülékeink. A megjelenési ciklus eddig a tavasz–ősz volt, és ebben az évben is tarjuk magunkat a hagyományainkhoz, így a következő új széria tavasz elején, úgy február környékén jelenik meg. Ez annyit jelent, hogy a teljes nyomtató- és a teljes digitális fényképezőgép-garnitúránk kicserélődik. Ez ugyanis a sláger. A jelenlegi promóciónkon is nagy hangsúlyt kapott a fotónyomtatás, illetve a közvetlen nyomtatás, amely egyre fontosabb, és egyre nagyobb igények vannak iránta. Az, hogy a digitális fényképezőgépekkel készített képeket minél gyorsabban és minél jobb minőségben ki lehessen nyomtatni, és ezek a nyomtatók már a papírképeknél is jobbakat képesek készíteni, emiatt ezen lesz a hangsúly. Kombinált termékekkel jelenünk meg, egymással összeköthető eszközökkel. Egyébiránt a fent említett nyomtatók is képesek arra, hogy PC közbeiktatása nélkül nyomtassanak, közvetlenül a fényképezőgépről, CF memóriakártyáról is.

Terminal – Itt az év vége, milyen eredmények várhatóak a Canontól?

Török F. László – Ebben az évben gyakorlatilag minden várakozást felülmúló eredményeket tudunk felmutatni. A növekedésünk a tervezett ütem feletti volt, amelyet főleg a digitális fényképezőgépek robbanásszerű növekedésének tudhattunk be, emellett a nyomtatók területén is kimagasló eredményeket értünk el.

A Canon Hungária körülbelül 30 százalékos növekedést ért el. Az egész magyarországi Cannon-forgalmat tekintve – amit nem csak a Canon Hungária bonyolít, hiszen a forgalom egy jó részét nagyobb partnereink, nagy IT forgalmazó cégek bonyolítják – mindez 15% feletti. Elmondhatom, hogy nagyon jó évünk volt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek