Az elmúlt évben több mint kétmillióval gyarapodtak a mobil-előfizetések, ezzel párhuzamosan viszont nagyjából ötvenezerrel lett kevesebb a vezetékes ügyfél. Száz lakosra levetítve 36 hagyományos mellé 63 maroktelefon jut. Az ősz fordulatot hozott a szolgáltatók életében is: míg a Vodafone 1,39 százalékkal növelte piaci részesedését, addig a Westel 0,88, a Pannon GSM pedig 0,51 százalékot veszített a januári állapothoz képest.
A vezetékes megoldás az ezredfordulón élte fénykorát, száma azóta napról napra csökken. Példának okáért tavalyhoz képest közel félszázzal kevesebb a fővonal, míg a három mobilszolgáltató az idei évben havonta átlagosan 150 ezerrel növelte előfizetőinek számát. A Hírközlési Felügyelet (HíF) adatai szerint a tizedik hónapban ez már elérte a 6,4 milliós nagyságot.
Ebből is jól látszik, hogy jelenleg komoly verseny van a lakossági hangpiacon a vezetékes és mobil cégek között. 1997-ben a mobilra irányuló hívások az összes hívás 11,6 százalékát tették ki, amely 2001-ben már elérte a 20 százalékot, 2002 első 10 havában pedig meg is haladta azt. A mobilpiac növekedési üteme egyelőre töretlen, azonban már érezhetővé vált, hogy egyre kevesebb a megszerezhető új ügyfél. Ezen a szolgáltatók – a mobilkészülék-gyártók segítségével – úgy próbálnak változtatni, hogy az új alkalmazásokat és szolgáltatásokat nyújtó készülékek révén a fogyasztás szerkezetét próbálják módosítani. Ennek következtében egyre nagyobb a több mobillal és/vagy kártyával rendelkezők köre. A növekedést leginkább a pre-paid előfizetések generálják, az arány hetven százalék felett van.
Szeptemberben és októberben először a Westel piaci részesedése néhány tizeddel ötven százalék alá esett, ám még így is ez a társaság számolhatott be a legtöbb új előfizetőről a tizedik hónapban. A HíF adatai szerint ekkor a Westel piaci részesedése 49,65 százalék volt, azaz 0,88 százalékkal kisebb a januárinál. Ez a Pannon GSM esetében fél százalékos negatív tendenciát jelent, míg a Vodafone részesedése a hónapról hónapra tartó növekedés hatására a januári 10,08 után októberben elérte a 11,47 százalékot, bekaszálva az októberi új előfizetők közel 23 százalékát.
Annak ellenére, hogy a statisztikák szerint egyre kevesebb a hagyományos telefon Magyarországon, a vonalakon bonyolított forgalom folyamatosan növekszik. Szakértők szerint ennek alapvető oka az, hogy az Internet-használat nagyrészt a hagyományos telefonvonalon keresztül történik. A helyi hívásoknak közel felét, az összforgalomnak pedig 34-36 százalékát az internetezés teszi ki. A vezetékes piac ugyanakkor stabilizálódóban van, a mobiltelefonok számának növekedése ellenére egyre kevesebben mondják le a vezetékes telefont.
Az ADSL piacon az Axelero részesedése a Matáv szolgáltatási területén 49 százalékos. Az összes ADSL használók száma az idén eléri a 35 ezret, 2003 végére pedig várhatóan a 100 ezret a Matáv szolgáltatási területén.
A vezetékes piacot közel nyolcvan százalékos részesedésével a Matáv uralja, a fennmaradó 20% megoszlik a Vivendi, a Hungarotel, a Monortel és az Emitel között. A tavaly december óta tartó szabad verseny ellenére továbbra sem tapasztalható jelentősebb átrendeződés a szektorban.