Connect with us

technokrata

A HP képalkotás és nyomtatás (IPG) szegmensének eredményei

Dotkom

A HP képalkotás és nyomtatás (IPG) szegmensének eredményei

A HP képalkotási és nyomtatási termékek szegmense (Imaging and Printing Group, IPG) ismét kétszámjegyű rekordnövekedést produkált minden régióban, és valamennyi üzletágban növelte árbevételét és piaci részesedését.

A képalkotási és nyomtatási rendszerek (azaz otthoni és üzleti felhasználásra szánt képalkotási és nyomtatási eszközök, digitális képalkotási és nyomdai rendszerek, valamint kapcsolódó tanácsadási szolgáltatások és kellékanyagok) szegmense rekordszintű árbevételt és üzemi nyereséget produkált a negyedik negyedévben. Az 5,6 milliárd dolláros árbevétel – részben a szezonális hatásoknak köszönhetően – 18 százalékkal felülmúlta az előző negyedév eredményét, és 12 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbi értéknél.

Éves szinten az IPG mind árbevételét, mind pedig részesedését növelte a digitális képalkotás piacán, a tintasugaras hardverek szegmenségben részesedését és az eladott darabszámot tekintve egyaránt bővülésről számolt be, és a kellékanyagok értékesítése terén is lendületes fejlődést mutatott.

Az IPG 926 millió dolláros rekordszintű üzemi nyeresége – részben a szezonális hatások nyomán – 14 százalékkal lépte túl az előző negyedév, és 89 százalékkal az egy évvel korábbi időszak eredményét. Az árbevétel százalékában kifejezett üzemi nyereség (nyereséghányad) 16,5 százalékot tett ki – szemben az előző negyedév 17,2 százalékos és a 12 hónappal korábban számított 9,8 százalékos értékkel. Ezek az eredmények a dinamikus kellékanyag-értékesítést, a megnövelt gyártási hatékonyságot, valamint a hardver-árcsökkentések késleltetett hatását tükrözik.

A kellékanyagok értékesítési árbevétele az előző három hónaphoz viszonyítva 14 százalékos, az elmúlt év megfelelő időszakához képest pedig 17 százalékos növekedést mutat. Ennek hátterében elsősorban a festékkazetták és a tintapatronok élénk forgalma áll. Az NPD Intellect és az IDC elemzői szerint a HP-nek 20 termékkategóriája közül tizennyolcban sikerült megőriznie illetve tovább erősítenie vezető pozícióját. Jelentősen növekedett a vállalat részesedése a tintasugaras, a többfunkciós (AIO) és a színes LaserJet nyomtatók piacán. A Photosmart nyomatók, a fotónyomtatási anyagok és a személyi LaserJet printerek szegmensében szintén komoly részesedésbővülés volt megfigyelhető. A HP-nek egyedül a viszonylag új termékkategóriát jelentő digitális fényképezőgépek és kivetítők piacán nem sikerült első helyezést elérnie.

A negyedév legfontosabb eseményei közül említést érdemel a mintegy 50 új képalkotási és nyomtatási megoldást átfogó „Big Bang” magánfelhasználói termék-bevezetési kampány komoly sikere. A „Big Bang” kampány megszilárdította a HP piaci pozícióját az év végi bevásárló-szezon előtt, és jelentős piaci részesedésbővülést eredményezett. A HP képalkotási és nyomtatási termékei több mint 50 ágazati elismerésben részesültek a negyedév során. A „Big Bang” kampány üzleti felhasználókat megcélzó, negyedik negyedévre időzített szakasza az üzleti piacon is javította a HP versenypozícióját. A vállalat az elmúlt 3 hónapban vezette be első, 1000 dollár alatti áron kapható színes LaserJet nyomtatóját, legkisebb oldalköltségű üzleti tintasugaras printerét, és a Deskjet mobil nyomtatót. A HP a negyedik negyedévben mutatta be nagyszabású mobil nyomtatási kezdeményezését, új digitális fényképezőgépeit, új Photosmart fényképnyomtatóit, első, automatikus fotóadagolóval ellátott szkennereit, és új többfunkciós (AIO) eszközeit.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek