Connect with us

technokrata

HP: ügyfélszolgálat felsőfokon

Dotkom

HP: ügyfélszolgálat felsőfokon

A HP teljes körű informatikai szerviz szolgáltatásokat kínál az egyéni felhasználóknak, a kis- és közép és a nagy vállalatoknak.

A Hewlett-Packard Magyarország Kft. Szolgáltatás divíziója három nagy területet foglal magában. Az egyik az Ügyfélszolgálat, más néven Customer Support üzletág a nagyvállalati szolgáltatásoknak, a kis- és középvállalati, valamint az egyéni felhasználóknak nyújt teljes körű informatikai szerviz megoldásokat. Ehhez a területhez tartozik még az oktatási szolgáltatás is, amely kezdetben elsősorban a rendszerüzemeltetők képzésével foglalkozott, de az utóbbi időben már több bevétele származik a nagyvállalati e-learning megoldásokból, mint a hagyományos tantermi képzésből.

A nagyvállalatoknak szóló informatikai szerviz szolgáltatásokon, mint a vállalati folyamatos üzemvitelt támogatáson, illetve az üzembe helyezésen, valamint a teljesítménynövelésen kívül a HP Magyarország „testre szabott” megoldásokat is kínál ügyfeleinek. A fókuszban a kritikus rendszerek támogatása áll, mely olyan informatikai rendszerek hibaelhárítását jelenti, amelyek működésképtelensége miatt a vállalat üzemvitele kerülhet veszélybe. A kritikus rendszerek támogatását a HP olyan nagyvállalatoknál végzi, melyeknek például teljes számlázási rendszere informatikai alapokra épül. A megrendelők többféle konstrukciót választhatnak, de a legmagasabb szintet képviselő partneri kapcsolat igénybevételekor már olyan szolgáltatásban részesülnek, mely segítségével informatikai rendszerük előre nem tervezett üzemzavarának, illetve leállásának kockázatát csökkenthetik. A HP ezen szolgáltatási szint bevezetésének hatására több mint 30 százalékkal csökkentek az olyan rendszerleállások, melyeket a vállalatok előre nem terveztek be. Nemzetközi területen számos példával tud szolgálni a HP: több mint 730 vállalat rendelt ilyen szolgáltatást, köztük az egyiptomi Vodafone, az egyesült államokbeli 3M, a BMW North America; Európában adatközpontját kiszolgáló informatikai rendszerének biztosítása érdekében az SAP.

A kis- és középvállalatok, valamint az egyéni felhasználóknak szánt informatikai szerviz szolgáltatásokon belül a személyi számítógépek és a periférikus eszközök, mint nyomtató, szkenner, digitális fényképezőgép szervizelését és karbantartását végzik a HP szakemberei. A PC-k szervizelésekor is előfordulnak eseti megbízások, de egyre inkább teljes körű megoldásokat akarnak az ügyfelek. 2001-hez képest 18 százalékkal nőtt az értéknövelt szolgáltatások iránti igény, mely a jövőben még erőteljesebben emelkedik. A teljes körű informatikai szolgáltatások közül az életciklus-menedzsment kínál már most is olyan lehetőségeket, amely segítségével előre ki tudja számítani a vállalat, mekkora lesz informatikai beruházása, illetve mennyi idő alatt térül meg a befektetés. A HP szakember gárdája nemcsak az informatikai eszközök karbantartásával, javításával kapcsolatban ad javaslatokat a beruházó cégnek, hanem eszközparkjának amortizációját figyelembe véve a invesztálás megtérülési mértékét is kiszámítja.

A HP tanulási megoldásai gyors eredményt garantáló, egyedileg kialakított oktatási csomagok összeállításában segítenek, melyek alapját az „integrált tanulás”, azaz a hagyományos és a web-alapú oktatási tartalom, a képzést és a képzés-menedzsmentet támogató e-learning technológiák adják. A HP oktatótermi és web-alapú tanfolyamokat éppúgy kínál, mint tanácsadási és egyedi tartalomszolgáltatásokat a vállalat-specifikus képzési tartalom összeállításában. Az e-learning technológia nemcsak informatikát jelent, manapság egyre inkább előtérbe kerül az emberi tényező is. A Nyugat-Európában már sikeresen működő módszer Magyarországon még újszerű, hiszen másfajta tanulási kultúrát feltételez, mint a megszokott. A HP az új környezet hatékony használatát egyedülálló, Magyarországon kifejlesztett módszertani képzés segítségével támogatja. Úttörő szerepet vállal abban is, hogy nemcsak az emberierőforrás-menedzsment és az informatikaoldaláról közelítette meg az új technika adta lehetőségeket, hanem megmutatja annak üzleti megtérülését is, így a közeljövőben sikerrel zárhat egy újabb referenciaértékű e-learning projektet.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek