Connect with us

technokrata

Matáv: a mobil szegmens negyedéves eredményei

Dotkom

Matáv: a mobil szegmens negyedéves eredményei

Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatójának mobilpiaci részesedése kismértékben csökkent, ennek ellenére 2002 szeptember végén a Westel több mint 3,1 millió előfizetővel rendelkezett.

A mobil szegmens bevételei 19,0%-kal nőttek, az EBITDA 15,7%-kal 65,8 milliárd forintra emelkedett. Az értékcsökkenés és amortizáció 10,9%-kal 26,1 milliárd forintra csökkent, tükrözve, hogy 2002 első kilenc hónapjában csökkent az immateriális javak amortizációja. Az üzleti eredmény 39,7 milliárd forintra nőtt 27,6 milliárdról, az üzleti eredmény ráta 4,1 százalékponttal, 23,3%-ra emelkedett 2002 első három negyedévében.

A Westel erőteljes verseny mellett egy még mindig bővülő mobilpiacon megőrizte vezető pozícióját, előfizetőinek száma 2002 szeptember végén meghaladta a 3,1 milliót. A cég GSM piaci részesedése csekély mértékben, 49,7%-ra csökkent 2002 harmadik negyedévében a megemelt előre fizetett kártyás belépési korlát miatt.

Az időszak végén az előre fizetett kártyás ügyfelek a teljes ügyfélkör 73,5%-át adták. Az átlagos ügyfélmegszerzési költség 14.406 forintra csökkent 2002 első kilenc hónapjában az egy évvel korábbi 21.243 forintról. Az ügyfélmegszerzési költség számításánál a belépési árrést (a belépési díj és a SIM kártya költségének különbsége) és az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vették figyelembe.

Mind az ARPU (egységre jutó havi átlagbevétel), mind pedig az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) csökkent az ügyfélbázis folytatódó felhígulása következtében. 2002 I –III. negyedévében az ARPU értéke 5.814 forint, az MOU-é pedig 120 perc volt, ugyanakkor az ARPU stabilizálódott 2002 három negyedéve során.

Az ARPU-n belül az értéknövelt szolgáltatások (főként SMS) 533 forintot tettek ki, figyelemreméltó, 9,2%-os részesedést tükrözve a 2001. első kilenc havi 388 forintos értékhez képest (5,5%-os részesedés). A lemorzsolódás viszonylag alacsony, 14,5% volt 2002 első kilenc hónapjában. A szerződéses ügyfeleknél ez év során a lemorzsolódás folyamatos csökkenést mutatott, a harmadik negyedévben a sikeres ügyfélmegtartó program eredményeként 13,2%-ra csökkent.

Straub Elek elnök-vezérigazgató elmondta: “Örömmel látjuk, hogy minden üzleti szegmensünkben bevétel- és EBITDA- növekedés tapasztalható. A mobil szegmensben az év első felében a piaci pozíció megőrzése volt elsődleges célunk, a harmadik negyedévben azonban a jövedelmezőségre helyeztük a hangsúlyt. Ennek következtében a piaci részesedés kismértékben csökkent, az EBITDA viszont 22,2%-kal nőtt 2002 második negyedévéhez képest.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek