Connect with us

technokrata

Szeptember végén: 50% alá csökkent a Westel piaci részesedése

Dotkom

Szeptember végén: 50% alá csökkent a Westel piaci részesedése

A magyar mobilpiac bővülése ősszel is tovább folytatódott, igaz kissé mérsékelt sebességgel…

A Hírközlési Felügyelet (HíF) adatai szerint szeptemberben csaknem 6,3 millió GSM előfizető volt Magyarországon, amelynek 49,72%-át a Westel, 39,03%-át a Pannon, 11,25%-át a Vodafone tudhatta magáénak.

Bizony, nem szemfényvesztés: szeptember végére 50% alá csökkent a Westel piaci részesedése a magyar GSM piacon. A magyar piac történetében elsőként debütáló kritikus 50 százalék alá való csúszás természetesen nem jelenti a Westel hanyatlását, a decemberi vásárlási kedv minden bizonnyal újra feltornássza a mobilszolgáltató százalékeredményeit.

A statisztikák egyértelműen azt mutatják, hogy a lombhullatással körülbelül azonos időben az év nagy részében uralkodó dinamikus növekedés megtört, ugyanis február óta 128 ezer fővel az egyik leggyengébb piacbővülés ment végbe.

A Pannon GSM volt az a szolgáltató, amely igazán aratott: tavaly május óta csupán szeptember volt az első olyan hónap a vállalat életében, amikor a teljes piacbővülés több mint 50%-át tudhatta magáénak. Minden bizonnyal a tizenkettedik hónap teológiai és mitológiai alakjainál leadott megrendelések a Pannon esetében is növelik a piaci részesedést – akár 40 százalék fölé is.

50% feletti piaci részesedésének elvesztésével a Westel sokat javított eredményein, illetve stabilizálta az előző negyedekben meredeken csökkenő ARPU-ját. Így a Matáv-csoport harmadik negyedéves jelentésének egyik ékköve is lehet.

Nem így a Pannonnál, ahol az eredménydinamika fenntartása helyett a piaci részesedést növelő stratégia került előtérbe. Ebből kifolyólag a Pannon harmadik negyedéves eredménye kevésbé lesz szemet gyönyörködtető, mint a második, ráadásul az EBITDA terén a Westel eredményei alatt teljesít.

A Vodafone értékesítésein minimálisan, de látszik a Pannon által felmondott roamingszerződés enyhén negatív hatása, piaci részesedése 17% körüli értéket vett fel. Negyedéves szinten viszont a Vodafone helyzete tavalyhoz képest nem sokkal lett jobb.

Mindenesetre a harmadik negyedévben összesen 428 ezer fővel bővül a hazai GSM szolgáltatók ügyfélköre, s a gyengének tűnő teljesítmény ellenére, valamint a bázisidőszakhoz képest a bővülés így is jelentős. Az év utolsó negyede minden valószínűséggel sokkal izgalmasabb és nagyobb mértékű változást mutat majd attól függően, hogy melyik szolgáltató által kínált készülékekből kerül több a karácsonyfa alá.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek