Connect with us

technokrata

Állóvízben az internetes reklámpiac

Dotkom

Állóvízben az internetes reklámpiac

Egyes szakértők szerint a hirdetésre fordított összegek – az előző évek dinamikusan bővülő internetes hirdetései ellenére – ebben az esztendőben csökkenni fognak a tömegkommunikációs médiában.

A világ vezető reklámügynökségei számára legkorábban, 2004-ben várható a piaci környezet javulása, ugyanis jelenleg az amerikai gazdaság recessziója és a vállalati marketing-költségvetések drasztikus csökkentése erős hatást fejt ki az iparág forgalmára.

A The Economistban megjelent szakértői nyilatkozatok szerint a tömegkommunikációs médiában a hirdetésre fordított összegek ebben az esztendőben jelentősen csökkenhetnek 2001-hez képest.

A világ legnagyobb hirdetési piacának számító Egyesült Államok 1,2 százalékos visszaeséssel számol, emellett pedig Európában sem sokkal jobb a helyzet. Ugyan a Távol-Keleten – Japánt nem számítva – 8 százalékkal nőhetnek az ázsiai reklámköltések az idei évben, ám a – jóval nagyobb reklámkiadásokat produkáló – szigetországi vállalatokat is beleszámolva a növekedés csupán az 1,7 százalékos szintet éri el 2002-ben.

A korábbi években dinamikusan bővülő internetes hirdetések sem nyomnak nagy súlyt a latban, ugyanis a megrendelők idén a tavalyról megmaradt reklámkeretükből finanszírozták a világhálós reklámokat.

Az állóvízben lévő hirdetési piac a médiabirodalmak eredményeire is kedvezőtlenül hat. A szakértők megítélése szerint hosszabb távon további kedvezőtlen folyamattal kell számolniuk a reklámcégek vezetőinek, ugyanis Észak-Amerikában rohamosan csökken a kábeltelevíziók nézettsége, melynek következtében hamarosan egy – a nagy tömegek elérésére képes – médiummal szegényedhet a hirdetők eszköztára.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek