Connect with us

Hirdetés

technokrata

A vállalatoknak csak a fele alkalmaz online reklámot

Dotkom

A vállalatoknak csak a fele alkalmaz online reklámot

Csupán a vállalatok fele használja az online médiát reklámozásra, 89 százalékuk rendelkezik saját honlappal, azonban ezek közül a legtöbb fejlesztés alatt áll. A honlapokat, és a webdesignt általában külsősök készítik, mint ahogyan az online kampány tervezését és lebonyolítását is.

A FigyelőNet egyik cikke szerint csupán a vállalatok fele használja az online médiát reklámozásra. Legtöbben a marketing kommunikációs keretből 2-5 százalékot költenek Internet-reklámra.

A Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója, Bokker Sándor, ´Multimédia Barométer´ című új kutatásának előrejelzései szerint azonban ez az arány várhatóan növekedni fog, s az elkövetkezendő két évben már a 6 százalékot is jóval meghaladja a hirdetési megbízásokat adó cégek többségénél.

A felmérés során megkérdezett vállalatok 89 százaléka rendelkezik saját honlappal. Egy részük számára az Interneten való megjelenés már nem újdonság, hiszen a cégek honlapjainak fele három éve vagy régebben került fel a Hálóra. Viszont 12 százalékuk az utóbbi egy évben döntött pozitívan ebben a kérdésben. A Miért nem rendelkezik az ön vállalata saját honlappal? kérdésre legtöbben azt válaszolták, hogy készül, illetve fejlesztés alatt áll. Sokan mondták, hogy nem lenne gyakorlati haszna.

A honlapok zömének célcsoportját lakossági, illetve vállalati ügyfelek jelentik. Figyelemre méltó arányt képvisel a sajtó. A beszállítókat, illetve leendő alkalmazottakat célozza meg a honlapok egyaránt közel 10-10 százaléka. A megkérdezett vállalatok háromnegyede egy honlapot működtet, míg további egynegyede többet. A honlapok legnagyobb részét külsősök készítik, ahogyan a webdesignt is.

Az online kampány tervezésével és lebonyolításával szintén inkább külső céget szoktak megnézni. Többségében vállalaton belüli hatáskör viszont a honlap frissítése és a multimédiás stratégia kidolgozása. Az online reklámeszközök közül legtöbben a bannert használják. Utána sokkal kisebb aránnyal következik a szponzorálás, nyereményjáték és e-mail hirdetés.

A kutatás és fejlesztésekre 140 milliárd forint jutott tavaly, ami 33 százalékos növekedés a megelőző évihez képest – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal tájékoztatójából. A jelentésből szerint a ráfordítások a GDP 0,94 százalékát teszi ki. Az EU tagállamaiban ez az arány átlagosan 2 százalék, Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban pedig 7-9 százalék.

A magyarországi kutatóhelyek száma 15,5 százalékkal nőtt, amelyből 301 új kutatóhely felsőoktatási intézményekhez vagy vállalatokhoz kötődött, 12 pedig új kutatóintézet, vagy egyéb új kutatóhely. A vállalkozások több mint 20 százalékkal, a felsőoktatási kutatóhelyek mintegy 43 százalékkal költöttek többet, mint 2000-ben. A többi kutatóhelyen 33 százalékos volt a növekedés. A K+F beruházások értékének emelkedése 2001-ben 31 százalékot tett ki, ami 12 százalékponttal elmarad a megelőző évi adattól.

A KSH szerint a szerényebb ütemű növekedés annak a következménye, hogy az összes beruházáson belül döntő részarányt képviselő vállalkozási szektor 2000. évi kiugróan magas, 60 százalékos növekedéshez képest tavaly csak 8,5 százalékos bővülést regisztráltak. A K+F tevékenységet 88 százalékban a költségvetés és a vállalkozások finanszírozták, a fennmaradó többit nemzetközi forrásokból valósult meg.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés