Connect with us

technokrata

Interjú Sugár Andrással, a Westel vezérigazgatójával a kommunikációs szokások változásáról, a gyorsa

Dotkom

Interjú Sugár Andrással, a Westel vezérigazgatójával a kommunikációs szokások változásáról, a gyorsa

Alig 4 hónappal az MMS bevezetése után a kommunikációs szokások változásáról, a gyorsaságról és a multimédia terjedéséről Sugár Andrást, a Westel vezérigazgatóját Sós Éva, a Terminal.hu gazdasági rovatvezetője kérdezte.

A kommunikációs szokások változásáról, a gyorsaságról és a multimédia terjedéséről faggattam Sugár Andrást, a Westel vezérigazgatóját.

Terminal – Az MMS beváltotta a hozzáfűzött reményeket?

SA – Teljes mértékben. Természetesen a készülékoldalon még nincs meg az a választék, amely ezt nagymértékben támogatni tudná, de reménykedünk abban, hogy a Sony Ericsson mellett más szolgáltatók is megjelennek új, MMS-képes készülékekkel a piacon. Ez a feltétele annak, hogy a kör teljesebb legyen. Ugyanis ahhoz, hogy egy szolgáltatás valóban népszerű legyen, el kell érni egy kritikus tömeget, mennyiséget a készülék-piacon.

Ilyen szempontból a várakozásoknak megfelelően alakul az eladás mennyisége, és természetesen várjuk azokat a készülékeket is, amelyekkel a középkategóriás árfekvésben tudunk megjelenni a piacon.

Terminal – Csupán a Sony Ericssontól remélhető a telefonok körének szélesítése?

SA – A Sony Ericsson mellett várunk további készülékeket a Siemenstől, a Samsungtól, valamint a Nokiától – tehát az év második felében verseny lesz a piacon.

Terminal – Mint tudjuk, a Westel és az MTI multimédiás tartalomszolgáltatási lehetőségek fejlesztésére együttműködési megállapodást írt alá. Miért vált szükségessé az MMS üzleti célú alkalmazása?

SA – Mi igazán nem erőltetünk senkit, ez csupán kedvcsinálás. Van egy profi réteg a magyar olvasók és mobil-kedvelők között, akik a népszerű szolgáltatások mellett esetleg másfajta hírekre, képekre is igényt tartanak. Hiszen a ponyvaregény és a klasszikus regények között is van különbség, de mind a kettő nagyon érdekes olvasmány. Ilyen szempontból a híreket tartalom oldalról nézve egy MTI-vel való együtt működés kétségtelen, hogy ezt a profi vonalat erősíti. Ennek természetesen lesz egy olyan ága, amely kihatással lesz a népszerű oldalra is, de mindenképpen a szolgáltatónak kell a menüt odaadnia, mint ahogy azt az éttermekben szokás.

Tehát oda kell adni az étlapot, hogy kedves uraim és hölgyeim, ezzel tudunk szolgálni, és önökön múlik, hogy mit választanak. Ennek a tartalom részét mindenképpen nekünk kell felvállalni, fejleszteni, de ezt örömmel tesszük. Mindez pedig nem esik nehezünkre, mert így volt ez, amikor SMS-t kellett fejleszteni, és így lesz akkor is, amikor az MMS szolgáltatást fejlesztjük.

Terminal – Miért döntött a Westel a MMS bevezetése mellett, a többi szolgáltatóval ellentétben?

SA – Az MMS szolgáltatást a Westel és az Ericsson közösen hozták létre, azonban míg ezzel a technológia adottá vált, addig a tartalom továbbra sem volt jelen, ezért került sor az MTI-vel kötött együttműködési megállapodásra. A Westel azért kötötte meg az együttműködéseket, mert mind az Ericsson, mind az MTI piacvezető cég. Valószínűleg más mobilszolgáltatók is ki fognak jönni valamilyen megoldással, azonban mi szeretnénk megtartani az előnyünket. Hiszen mindenki emlékszik az első szerelmére, így arra a szolgáltatóra fog mindenki emlékezni, aki elsőként mutatta be az MMS-t, és ha ezt a Westel minél jobban csinálja, annál jobb emlékeket ébreszt majd fel.

Terminal – Ön szerint mikor válik teljesen megszokottá az MMS?

SA – Talán jövőre, ugyanis egyelőre várni kell az újabb és újabb készülékekre. A kritikus tömeget el kell érni. Az áttörés egyik jele az, amikor majd 100-200 ezer, MMS-képes készülék lesz a piacon – ehhez azonban minimum egy évre van szükség. A másik nagy áttörés az, ha az európai országokban is megjelenik az MMS, tehát roaming szolgáltatás keretében is működni fog. Reményeink szerint jövőre az Adria partjáról vagy a francia Riviéráról bárki haza tudja küldeni a képeit – amely szintén hozzá fog tartozni a sikerhez!

Terminal – Az MTI-vel kötött szövetség külföldi példa vagy saját találmány?

SA – Az MTI és a Westel is piacvezető vállalat, ilyen szempontból, amit kitalálunk az az egész ágazatra – akár a médiára, akár a távközlésre gondolunk – hatással van. Mert a piacvezető felelőssége az, hogy irányt és tendenciát mutasson. Azonban amikor olyan régióba érkezünk, ahol nincs példa előttünk, akkor van szükségünk a szövetségesre, a plusz támogató erőre. A Westel és az MTI ezt megtalálta egymásban. Mindez kell ahhoz, hogy valóban új tartalmakat fejlesszünk.

Terminal – Mikortól várható az az időszak, amikor már minden telefonhoz alapfunkcióként tartozik az MMS?

SA – Ez előbb utóbb bekövetkezik. A piacon ebben az évben világszerte körülbelül 420 millió készüléket értékesítettek, de az MMS-képes készülékek ennek a hatalmas számnak csupán a töredékét képezik. Már önmagában az, hogy egymásután jelennek meg az új készülékek, mutatja azt, hogy megállíthatatlan folyamat.

Terminal – Már többször is hallhattuk, hogy a Pannon GSM folyamatosan építi és fejleszti hálózatát. Mi a helyzet a Westellel?

SA – Európában az első öt között mutattuk be a GPRS szolgáltatást, amely már alapjaiban feltételezte a fejlett és gyors hálózatot. Mi is építkezünk, tavaly 32 milliárd forintot költöttünk hálózatfejlesztésre, melynek jelentős része a képátvitel feltételeinek megteremtésére és javítására fordítódott. Jelenleg is éjjel-nappal fejlesztünk, a Pepsi Sziget is le van fedve a Westel részéről – akár MMS-eket is lehet akadálymentesen küldeni és fogadni is.

Terminal – Sugár András, tudna-e konkrét időpontot mondani a Terminal olvasói számára arra vonatkozóan, hogy mikortól várhatóak az újabb MMS-képes készülékek?

SA – A Siemens, a Samsung és a Nokia is a második félévre ígéri készülékeit, de egyelőre csupán az Ericsson jelentkezik a közép-árkategóriában. A többi egyelőre nem biztos…

Terminal – Mennyi MMS-képes Sony Ericsson telefont értékesít a Westel naponta Magyarországon?

SA – Naponta 40-50 darabot értékesítünk.

Terminal – Sugár András – köszönjük az interjút, és további sikereket kívánunk a Westelnek!



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek