Connect with us

technokrata

Épül a közép-európai elektronikus piactér hálózat

Dotkom

Épül a közép-európai elektronikus piactér hálózat

A közép-európai elektronikus piactér hálózat kiépülése a világ élvonalába juttathatja a térség elektronikus kereskedelmét, emellett az érintett országok gazdasági eredményeit is jelentősen megnövelheti.

Ennek az együttműködésnek a sikere a világ élvonalába katapultálhatja Közép-Európa elektronikus kereskedelmét, s ez az érintett országok gazdasági eredményeit is jelentősen növelheti – jelentette ki Kardos Zsolt, a Marketline Rt. vezérigazgatója, azon a rendezvényen, ahol három közép-európai ország vezető elektronikus piactér-működtető cégével írt alá regionális marketing együttműködési megállapodást a vállalatközi elektronikus kereskedelemben élen járó Marketline Rt (Magyarország piacvezető horizontális elektronikus piactere).

A MarketPlanet (Lengyelország), a CenTrade (Csehország), a Bizmarket (Ausztria) és a tavaly több mint 2 milliárd forint forgalmat bonyolító Marketline (Magyarország) képviselői 2002. első félévének végéig létre kívánják hozni azt az együttműködési modellt, amely gyakorlatilag egyesítené a jelenleg elkülönülten, az egyes nemzeti piacokon működő elektronikus piacterek üzleti lehetőségeit.

A 16 pontból álló Együttműködési Megállapodás létrejötte azért is korszakos esemény, mert a „nagyok” kooperálása áttörést hozhat a régió B2B kereskedelmének fejlődésében. (Ezt a lehetséges trendet egyébként az egyes résztvevők elmúlt éves váratlanul jó gazdasági eredményei is egyre inkább valószínűsítik.)

A tervezett együttműködés során a felek fokozatosan kívánják kialakítani a közép-európai elektronikus piactér-hálózatot. Az eddig megszerzett marketing- és kereskedelmi tapasztalatok valamint a piaci információk és a technológiai know-how megosztása után végső céljuk egy olyan infrastruktúra létrehozása, amely mind a négy ország felhasználói számára hozzáférhetővé teszi az egyesített piacterek teljes kínálatát. E törekvés jegyében a Marketline az általa kifejlesztett és működtetett on-line aukciós rendszerét már több nyugat- és kelet-európai nyelven is elérhetővé teszi ügyfelei számára. A rendszert sikeresen használja az osztrák Bizmarket (és ügyfélköre) ill. több Kelet-Európai nagyvállalat is.

Szabó Petra a Marketline marketing menedzsere a Terminalnak adott nyilatkozatában elmondta, hogy a megállapodás egyfajta marketing-együttműködés, mely főként arra irányul, hogy az együttműködő felek megosztják egymással a tapasztalataikat.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek