Connect with us

technokrata

A Marketline osztrák sikere

Dotkom

A Marketline osztrák sikere

A Marketline és egyik közép-európai regionális partnere – az osztrák Bizmarket elektronikus piactér – március óta sikeres internetes aukciókat szervez Ausztriában.

[Sajtóközlemény] A Bizmarket a Marketline-nal hozzávetőleg egy időben, azaz 2001. közepén indította el szolgáltatását az osztrák piacon. Üzleti tevékenysége is hasonló a Marketline-éhoz, van azonban egy lényegi különbség: az osztrák Bizmarket nem kínál aukciós szolgáltatást, miközben erre az ottani piacon is jelentős igény van. A potenciális osztrák partnerekkel való néhány sikertelen próbálkozás után idén februárban a Bizmarket szerződést írt alá a magyar Marketline-nal arra vonatkozóan, hogy az elektronikus piactéren történő licitálás web-es felületét a Bizmarket ügyfelei számára a továbbiakban az osztrák piacon a Marketline biztosítja. A szerződés értelmében az elektronikus piactér szolgáltatásait Ausztriában a Bizmarket értékesíti, ám az internetes licitálások során a Marketline infrastruktúráját és szakmai hátterét közvetíti ki. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az ügyfelek a Marketline által működtetett aukciós internetes felületre jelentkezhetnek be, s ott folytathatják le aukcióikat.

Az osztrák fél számára azért előnyös az együttműködés, mert befektetés nélkül tehetett szert a Marketline színvonalas és kipróbált aukciós felületére, a Marketline pedig ennek az együttműködésnek a keretei között immár az európai piac szereplőit is vevői között tudhatja.

A Bizmarket és a Marketline első közös ügyfele a Postbus AG, az osztrák posta szállítmányozási és fuvarozási vállalata, amely helyi buszjáratokat is üzemeltet. E cég üzemanyag-beszerzésének rendszeres – heti – versenyeztetése zajlik a Marketline aukciós-portálján, a Bizmarket közvetítésével.

A Postbus flottájához tartozó gépjárművek normál benzinkutaknál nem tankolhatnak, hanem csak a cég telephelyein. Az ezeket kiszolgáló központi tárolókat kell a beszállítóknak hetente feltölteniük, amit a legkedvezőbb heti árat adó vállalkozók tehetnek meg.

Összességében ez heti kb. 250 ezer Euro összegű megrendelést jelent. Az elmúlt 2,5 hónap során a Postbus beszerzései a Marketline aukciós felületén meghaladták a 2.5 millió Euro-t, vagyis a több, mint 600 millió Ft-ot. Egy-egy “versenyen” mintegy 50 osztrák cég indul a tartományonkénti beszállításokat megpályázva. Ekkora létszámú beszállítót hetente megpályáztatni hagyományos módszerekkel roppant nehézkes lenne, a Marketline internetes felületét használva azonban a Postbus felelős szakemberének ez alig jelent többet alkalmanként fél órai munkánál.

A fenti sikeres együttműködés alapján a magyar Marketline és az osztrák Bizmarket további osztrák ügyfeleket kíván megnyerni az elektronikus piactér számára.

A Marketline ezen túlmenően más közép-európai országokban is meg kívánja honosítani a helyi piacterekkel való közös piacépítés fenti modelljét, sőt, a közeljövőben.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek