Connect with us

technokrata

A Matáv 2002. első negyedévi eredményei

Dotkom

A Matáv 2002. első negyedévi eredményei

Főként a mobil és nemzetközi üzletágak bővülése nyomán növekedő bevételekről számolhatott be a Matáv első negyedéves pénzügyi jelentésében.

A bevételek 9,7%-kal (euróban 19,4%-kal), 141 milliárd forintra (578 millió euróra) növekedtek 2002. első negyedévében 2001. első negyedévéhez képest, főként a mobil és nemzetközi üzletágak bevételnövekedésének köszönhetően.

A vezetékes szegmensben a bevételek stabilak maradtak, 40,6% EBITDA ráta mellett. Az előfizetési, bekapcsolási és egyéb díjakból származó bevételek 6,1%-kal növekedtek. A belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek összességében 7,6%-os csökkenést mutatnak, mivel mind a forgalom mind a díjak alacsonyabbak lettek mint egy évvel korábban.

A bérelt vonalakból és adatátvitelből származó bevételek 14,7%-kal tovább emelkedtek a menedzselt bérelt vonali és az internetcsatlakozások számában történt erőteljes növekedésnek köszönhetően. A vezetékes vonali penetráció nem változott, a vonalak száma lényegében stabil volt, ugyanakkor a prémium ügyfelek körében jelentősen (éves szinten 34%-kal) megnőtt az ISDN csatlakozásra előfizetők száma, meghaladva a 478 ezret. Március végén a Matáv vezetékes vonalainak 16,3%-a ISDN volt.

Ugyanakkor az ADSL csatlakozások száma is növekedett, a negyedév végén számuk 11.596 volt. Az Axelero, a Matáv internetes leányvállalata 142.385 előfizetővel (36%-os növekedést elérve) megőrizte vezető pozícióját az internetszolgáltatók között. Az internethasználat arányaiban nagyobb részt képviselt a teljes hívásmennyiségből.

Az anyavállalatnál az átlagos alkalmazotti létszám 2001. első negyedévéhez viszonyítva 13,6%-kal csökkent és 322-re javult az egy vezetékes vonali alkalmazottra jutó vonalszám mutatója is (ami 8,4%-kal magasabb a 2001. első negyedévi értéknél).

Rendkívül kiélezett versenykörülmények között a Westel megőrizte vezető pozícióját a GSM piacon. A mobil szegmens bevételei 20,4%-kal, 53,3 milliárd forintra nőttek 2002. első negyedévében. A Westel felülmúlta versenytársait nettó ügyfélszám-növekedés tekintetében, mialatt EBITDA rátáját az egy évvel korábbi 31,9%-ról 35,6%-ra növelte. A üzleti eredmény 3,3 milliárdról 10,5 milliárd forintra emelkedett a működési költségek kismértékű növekedésének köszönhetően.

A nettó eredmény 306,2%-kal 8,2 milliárd forintra növekedett az erőteljes volumenbővülésnek, a hatékonyság javulásának és az alacsonyabb költségeknek köszönhetően.

2002. első negyedévének végén a Westelnek 2,7 millió előfizetője volt, GSM piaci részesedése 50,6%-ot tett ki és a piac teljes első negyedévi nettó ügyfélszám-növekedéséből 49,6%-kal részesedett. 2002. március végén az előre fizetett kártyás ügyfelek a teljes ügyfélkör 70,4%-át tették ki.

Az ügyfélbázis folytatódó felhígulása következtében mind az egy előfizetőre jutó átlagos perchasználat (MOU) mind az egységre jutó átlagbevétel (ARPU) értéke csökkent, így 2002. első negyedévben az előbbi 121 percet, utóbbi pedig 6.030 forintot tett ki. A lemorzsolódás 17,6% volt 2002. első negyedévben.

A MakTel bevételei 35,3%-kal 16,1 milliárd forintra növekedtek, de EBITDA rátája 40%-ra esett vissza, mivel az első negyedévben a működési költségek jelentősen megnövekedtek.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek