Connect with us

technokrata

Ricoh Hungary: új CD és DVD üzletág, árcsökkentés

Dotkom

Ricoh Hungary: új CD és DVD üzletág, árcsökkentés

Pénzügyi eredményeinek ismertetése mellett a Ricoh Hungary új üzletág elindításáról, CD-, DVD-írók és -lemezek értékesítésének megkezdéséről, valamint egyes termékkörökben jelentős árcsökkentésről számolt be mai sajtótájékoztatóján.

[sajtóközlemény] A Ricoh Hungary az elmúlt pénzügyi évben (2001. április 1 – 2002. március 31.) 2,65 milliárd forintos árbevételt ért el, s ezzel – az iroda- és információtechnológiai ágazatban kimagasló mértékben, és a Ricoh valamennyi európai érdekeltsége közül a legdinamikusabban – 46,5 százalékkal növelte forgalmát.

A növekedés különösen a második félévben volt erőteljes, amikor a megelőző év hasonló időszakához mérten 57 százalékkal nagyobb bevételt könyvelhetett el a vállalkozás. A látványos eredmény elsősorban a Ricoh vezető, az árbevétel döntő részét adó termékcsaládja, a – multifunkciós gépekké bővíthető – digitális másolók forgalomnövekedésének köszönhető. Ezekből összességében 128 százalékkal nagyobb árbevételt értek el, mint tavalyelőtt (ezen belül a második félévben 139 százalékkal növekedtek az eladások). Ám nem kevésbé dinamikusan növekedett, 126 százalékkal volt nagyobb a „tisztán” nyomtató-értékesítés is, ezekből a termékekből a tavalyi év második felében több mint megháromszorozódott (!) a forgalom 2000 hasonló időszakához mérten.

A Ricoh Hungary erősségét a nagyteljesítményű, egy vállalati munkacsoport valamennyi irodatechnikai igényének kielégítésére alkalmas digitális berendezések jelentik: tavaly a 40­-59, illetve 60-89 lap/perc másolási-sebesség kategóriában (az úgynevezett 3-as és 4-es szegmensben) a darabszámot tekintve 38 százalékkal több berendezést értékesítettek, mint a megelőző évben.

„A Ricoh Hungary az irodatechnikai berendezések eladására – a kiemelt partneri hálózatot a közvetlen értékesítéssel ötvöző – nagyon sikeres modellt alkalmaz. Az irodatechnikai és a számítástechnikai piac fokozatos összeolvadása nyomán azonban a jövőben mind nagyobb mértékben kívánunk a klasszikus információtechnológiai disztribúciós/nagykereskedelmi csatornára támaszkodni” – mondta Halász Gábor; aki egyben bejelentette: „A Ricoh Hungary, megkezdte Magyarországon a második generációs, DVD+R/RW szabványú írók és lemezek forgalmazását. Ezek, és az ugyancsak az új üzletágunkhoz tartozó Ricoh CD-k és írók már szinte kizárólag a disztribúciós csatornán keresztül kerülnek majd a fogyasztóhoz”.

A Ricoh a DVD+RW szabványt kidolgozó szövetség egyik alapítója, így a második generációs DVD+R egyszer írható DVD-k és az ezek írására szolgáló készülékek értékesítése nem csupán kiteljesíti a cég számítástechnikai cikk-palettáját, hanem egyben elkötelezettséget is jelent a gyakorlatilag valamennyi hagyományos asztali DVD-készülékkel olvasható, azokkal minden korábbi változatnál kompatibilisebb megoldás mellett.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Ricoh Hungary tekintélyesen csökkentette több termékének árát. Erre – az üzletpolitikai megfontolások mellett – az április elején életbe léptetett új vámrendelkezések teremtettek alapot. A számítástechnikai eszközök vámeltörlése a Ricoh e körbe tartozó termékei esetében átlagosan 3,5 százalékos ármérséklést tett lehetővé, a csökkenés azonban egyes cikkek esetében eléri a 11 százalékot is – jelentette be az ügyvezető.

Halász Gábor az idei tervekről szólva elmondta, hogy erre az évre mintegy 20 százalékos forgalomnövekedést várnak. Ebben szerepet szánnak az új üzletág beindításának is, amely a terveik szerint mintegy 100 millió forinttal járul majd hozzá a bevételek növeléséhez. Jelenleg a Ricoh Hungary forgalmának 54,5 százaléka származik gépek eladásából, s csaknem 30 százalék a szolgáltatás: bérlet és szerviz. (További 14,2%-ot tesz ki a kellékek és alkatrészek értékesítése, illetve 1,7 százalékot az egyéb tevékenység.) A jövőben – testre szabott komplett megoldásokkal – a szolgáltatások részarányát növelni kívánják.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek