Connect with us

Hirdetés

technokrata

A Matáv 2001. évi eredményei

Dotkom

A Matáv 2001. évi eredményei

A Matáv ismét sikeres évet tudhat maga mögött, mely során bevételei közel 23 százalékkal növekedtek.

A vezetékes szegmensben a bevételek 2,3%-kal nőttek, az EBITDA ráta 37,8%-os volt. A vezetékes beszédcélú szolgáltatások terén a fő cél sikeres, testreszabott díjcsomagok kifejlesztése és bevezetése volt. Az adatátviteli szolgáltatásokból származó bevételek továbbra is kimagasló, 25,9%-os növekedést mutattak, ami főként a menedzselt bérelt vonali, ISDN adatátviteli, Internet és kábeltelevízió előfizetések volumenének számottevő emelkedéséből származott.

A mobil szegmens bevételei 24,9%-kal 198,9 milliárd forintra nőttek a múlt év során. A Westel felülmúlta versenytársait nettó ügyfélszám-növekedés tekintetében, mialatt EBITDA rátáját az egy évvel korábbi 37,1%-ról 38,2%-ra növelte. A teljesítményhez nagymértékben hozzájárult a belépési küszöbök körültekintő kezelése, különösen az előre fizetett kártyás szegmensben. A pro-forma nettó eredmény 41,3%-kal nőtt éves szinten, ami főként az erőteljes volumenbővülésnek, a hatékonyság javulásának és a Westel adósság-portfóliójából származó árfolyamnyereségnek volt köszönhető.

2001 végén a Westelnek 2,5 millió előfizetője volt, GSM piaci részesedése 50,6%-ot tett ki és a piac teljes 2001-es nettó ügyfélszám-növekményéből 46,5%-kal részesedett. A Westel teljes 2001. évi nettó ügyfélszám-növekményének 94,3%-a előre fizetett kártyás ügyfél volt. Az év végén az előre fizetett kártyás ügyfelek a teljes ügyfélkör 67,4%-át tették ki.

Az ügyfélbázis folytatódó felhígulása ellenére a Westel képes volt megfelelő szinten tartani mind az egy előfizetőre jutó havi átlagos perchasználat (MOU), mind pedig az egységre jutó átlagbevétel (ARPU) értékeit, így az egész évre nézve átlag 146 perces MOU-t és 6 946 forintos ARPU-t ért el.

A Matáv első nemzetközi (macedóniai) leányvállalata, a MakTel éves árbevétele 60 milliárd forintot tett ki 2001-ben, EBITDA rátája pedig 56,4%-ra emelkedett. Minden üzleti szegmensben tovább nőtt az előfizetők száma. A vezetékes előfizetők száma 550 ezer volt, ami az előző évhez képest 7,0%-os növekedést jelent.

A Matáv 2002-ben magas egy számjegyű bevételnövekedést, és 40% feletti EBITDA rátát kíván elérni. Az idei beruházások (csoport szinten) körülbelül 105 milliárd forintot tesznek majd ki.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés