Connect with us

technokrata

Az online utazási irodák 2001-es eredménye

Dotkom

Az online utazási irodák 2001-es eredménye

Sokféleképpen értékelhetjük a Hálózaton pihenésre költött dollárok mennyiségét. Különösen a szeptember 11-i események fényében érdekes az áttekintés.

A Forrester Research tanulmánya szerint 2001-ben a nyaralni vágyók teljes költekezése az Interneten 14,2 milliárd dollár lesz. Korábban 16,7 milliárdra becsülték — eszerint tehát 15 százalékkal alulteljesítettt az ágazat. Azonban még így is 16 százalékkal nagyobbb forgalmat bonyolítottak a cégek, mint 2000-ben.

Repülőjegyeket kevesebbet vásároltak a hálózaton, november 30-ig mindössze 7 milliárd dollár értékben, 25 százalékkal elmaradva a Forrester 9,1 milliárdos becslésével. Azonban az online autóbérlések és szállodafoglalások ugyanezen időpontig 3,9 milliárdot hoztak, 44 százalékkal meghaladva a 2,7 millárdos előrejelzést.

Innentől a Forrester jelentése meglehetősen zavaros — a 7-et és a 3,9-et összeadva 12,6 milliárdot kapnak, mint az üzletág bevétele. De ha ezt el is fogadjuk — végülis lehet az utazási iparágnak olyan része, ami ezeken kívül esik — akkor is furcsa, hogy miért jósolnak decemberre ilyen magas összeget? Negyven százalékkal költenének többet az emberek decemberben utazásra, mint egy átlagos hónapban? Mondjuk húsz százalék teljesen normális lenne, harminc meglepő, negyven egyenesen hihetetlen. Az eddigi számokból valahogy úgy tűnik — és nem először — , hogy az online világban a hagyományos piackutatási módszerek teljesen csődöt mondanak.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek