Connect with us

technokrata

Mindent a vásárlóért: árháború

Dotkom

Mindent a vásárlóért: árháború

A közelgő karácsonyi eladásoknak köszönhetően megindult a cégek közti árháború.

Az Amazon.com egyik korábbi partnere árháborúba kezdett. Az Overstock.com a kínálatában megtalálható háromszázötven legnépszerűbb könyvet mától 10 százalékkal olcsóbban árulja, mint riválisa. Nem ez az első csatája a két cégnek, korábban ugyanis több megállapodást is kötöttek, ámde ezeket rendre felrúgta az Overstock.

A nagy bevásárlási rohamot minden cég meg akarja lovagolni. Az amúgy is elég gyengén teljesítő gazdaságnak lökést adhat a karácsonyi vásárlási láz. A legtöbb, Interneten kereskedő vállalat az árak csökkentésével magához akarja csalogatni a vevőket, de a várva várt növekedést nemcsak ez, hanem az utóbbi időben általánosan tapasztalható jelenség is megindíthatja. A szeptemberi terrorcselekmények miatt az emberek egy része inkább választja a kényelmesebb – és nem utósorban biztonságosabb – vásárlási módot: az Interneten rendelik meg a kiválasztott ajándékokat.

Az Overstock nagy fába vágta a fejszéjét: az Amazon.com majdnem 30 millió felhasználót tudhat maga mögött. Ráadásul a harmadik negyedévben megállt eladás-növekedés ellenére még mindig nyereséges a cég ezen része. A karácsonyi vásárlás gerjesztette növekedő bevételek bejelentése nyomán a múlt héten majdnem két dollárnyit emelkedett az Amazon részvényeinek értéke (7 dollárról 8,95-re).

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek