Connect with us

Hirdetés

technokrata

Matáv 2001/I-III: növekedés

Dotkom

Matáv 2001/I-III: növekedés

A Matáv ma közzétett jelentése szerint a szolgáltató növekedést ért el mind a vezetékes, mind pedig a mobil szegmensben.

A vállalat bevételei 23,4%-kal nőttek (euróban kifejezve 23,6%-kal, dollárban 17,8%-kal) és 403,8 milliárd forintot tettek ki (1563,5 millió euró, illetve 1400,3 millió dollár), a 2000 első kilenc hónapjában elért 327,3 milliárd forinthoz képest.

A vezetékes távközlési szegmensben a növekedéshez főleg az előfizetési díjbevételek 23,5%-os és az egyéb díjbevételek 19,7%-os emelkedése járult hozzá a díjcsomagok értékesítésének fellendülése és a magasabb havi díjak nyomán, továbbá a bérelt vonali és adatátviteli szolgáltatások 27,4%-os bevételnövekedése a menedzselt bérelt vonalak, az ISDN csatlakozások, valamint az Internet- és kábeltelevíziós előfizetők erőteljes gyarapodásának köszönhetően.

A mobil üzleti szegmens bevételei 24,3%-kal nőttek a Westel ügyfélkörének 60,8%-os bővülése hatására az utóbbi egy év során. A harmadik negyedévben 133521 volt az ügyfélszám nettó növekedése, az egy ügyfélre jutó átlagos bevétel kissé emelkedett. Az év első kilenc hónapjában az EBITDA ráta 39,7%-ra nőtt.

A MakTel 44,8 milliárd forinttal járult hozzá a Matáv bevételeihez. A bevételnövekedés fő forrásai a mobil és a belföldi vezetékes távközlési bevételek voltak a harmadik negyedévben.

Az EBITDA (pénzügyi költségek, adófizetés és amortizáció előtti eredmény) 14,3%-kal nőtt (euróban kifejezve 14,5%-kal), és 174,4 milliárd forintot tett ki (675,3 millió euró, illetve 604,8 millió dollár), az egy évvel ezelőtti 152,6 milliárd forinttal szemben. Az EBITDA javulását a mobil szegmens EBITDA-növekedése és a MakTel hozzájárulása eredményezte. Az EBITDA ráta 2001 első kilenc hónapjában 43,2%-ot tett ki, az egy évvel korábbi 46,6%-kal szemben.

A nettó eredmény 54,5 milliárd forint volt (210,9 millió euró, illetve 188,9 millió dollár), a 2000 első kilenc hónapjában elért 62,3 milliárd forinttal szemben. Az eredmény ráta 13,5% volt 2001 első kilenc hónapjában az előző évi 19,0%-kal szemben.

Straub Elek elnök-vezérigazgató így értékelte az eredményeket: ”Örömmel számolok be üzletágaink folytatódó, egészséges növekedéséről, amely megerősít abban, hogy elérjük kitűzött céljainkat, miszerint idén a Matáv Csoport bevételnövekedése éves szinten 22%-nál magasabb, EBITDA rátája pedig 42% fölött lesz.”

A Matáv vezetékes üzletági marketing stratégiájának eredményeként, amely a forgalom növelését célozza a nagyobb értékű szolgáltatások értékesítése révén, jelentős mértékben – éves szinten 69,4%-kal – nőtt az ISDN csatornák száma, elérve a Matáv összes vezetékes vonalának 13,9%-át.

A belföldi percforgalom éves szinten 6,1%-kal emelkedett az Internet használat és a vezetékesből mobilba irányuló forgalom növekedésének köszönhetően. A volumenbővülést ellensúlyozták az alacsonyabb forgalmi díjak, valamint az internetes hívások arányának növekedése.

Az adatkommunikációs bevételek továbbra is erőteljes, éves szinten 27,4%-os növekedése az ISDN adatátviteli, a menedzselt bérelt vonali, az Internet- és a kábeltelevíziós bevételek növekedésének köszönhető. A menedzselt bérelt vonalak száma 33,0%-kal 10914-re, az Internet-előfizetők száma 46,9%-kal 118650-re nőtt, a kábelTV-csatlakozások száma pedig 25,3%-kal 291844-re emelkedett éves szinten.

A mobil szegmens bevételei erőteljes, 24,3%-os növekedéssel elérték a 143,4 milliárd forintot. Ennek fő forrása a Westel ügyfélkörének nagyarányú, éves szinten 60,8%-os bővülése volt, amely növekedés némileg lelassult a harmadik negyedévben, miközben a csökkenő ügyfélakvizíciós költségek hatására nőtt a nyereségesség. A mobil üzleti szegmens EBITDA rátája 39,7%-ra nőtt a kilenchónapos időszakban.

A Westel megőrizte piacvezető pozícióját: szeptember végén 2169434 előfizetővel és 51,7%-os GSM piaci részesedéssel rendelkezett. A negyedév végén az előre fizetett kártyás ügyfelek aránya az összes előfizető 63%-ára emelkedett az egy évvel korábbi 45%-kal szemben.

Noha az erőteljes volumenbővülés zömét az előre fizetett kártyák értékesítése tette ki, az egy előfizetőre jutó átlagos havi forgalom (MOU) és az egy ügyfélre jutó bevétel (ARPU) szintje nem csökkent az elmúlt háromnegyed év során a meglevő ügyfelek növekvő forgalmának köszönhetően, ami ellensúlyozta az új ügyfelek által generált, egy előfizetőre jutó alacsonyabb forgalmat. Az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételek 90%-kal nőttek, és a teljes szolgáltatási bevételek 6,6%-át tették ki a kilenchónapos időszakban.

Az egy előfizetőre jutó átlagos havi forgalom 149 perc, az egy ügyfélre jutó átlagos havi bevétel pedig 7031 forint volt az év első kilenc hónapjában, az előző év azonos időszakában elért 185 perccel, illetve 9431 forinttal szemben. A lemorzsolódás mértéke éves szintre vetítve 14,1% volt.

Tovább
Hirdetés

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés