Connect with us

technokrata

Alapkövetelmény lesz az omnichannel részéről a banki digitalizáció

Digitalizáció

Alapkövetelmény lesz az omnichannel részéről a banki digitalizáció

Kép: New Peoples Bank

Alapkövetelmény lesz az omnichannel részéről a banki digitalizáció

A bankrendszer reformja óta a többcsatornás ügyfélkezelés alapvető üzletmenetté válik a bankszektorban 2020-ra

A kiskereskedelemben már évekkel ezelőtt belefogtak az ún. omnichannel üzleti modell megvalósításába, amely azt jelenti, hogy összehangolták a különböző értékesítési csatornákat az ügyfelek kommunikációs csatornájával a vezetékes, az online, a közösségi média és a mobil technológiák segítségével.

Az omnichannel szemlélet szinte minden ágazatot érint, közöttük az egyik, a legnagyobb változáson átmenő bankszektort is. Az “Omnichannel, több, mint trend a bankok számára” című jelentésben foglalja össze a Liferay csoport, hogy miért van szükség a bankszektorban az újszerű üzleti modell bevezetésére.

“Miután a klasszikus bankolási folyamatokat egyre inkább felváltja a digitális bankrendszer és az open banking tevékenységek eszköztára, az ügyfélkezelés minősége is átalakult. A pénzügyi szektorban, a banki tevékenységek során a bevételek növelését elsősorban az ún. konzultatív értékesítéssel tudják elérni, amely a személyre szabott és több csatornás ún. omnichannel vevői élmények felé mozdul el” – fogalmazza meg Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője. Hozzáteszi, hogy a bankoknak a digitális csatornák és az ügyféladatok használatának maximalizálására kell összpontosítaniuk a konverzió és a bevételnövekedés emelkedése érdekében. “Azoknak a vállalatoknak, akik nagyobb figyelmet fordítanak a többcsatornás ügyfélkezelésre, 9,5% -kal nőtt a bevételük. Az omnichannel működés, tehát az egyik megoldás lehet az értékesítési csatornák jövedelmezőségének maximalizálására, a marketing és értékesítési tevékenységek által”

– teszi hozzá Balogh Zsolt.

Többcsatornássá váltak a fogyasztók

A jelentés szerint, a több kommunikációs csatornával rendelkező vállalatok, átlagosan ügyfeleik 89%-át képesek megtartani.

“A most elvégzett iparági kutatások kimutatták, hogy azok a szervezetek, amelyek nem rendelkeznek az omnichannel üzleti modellel, átlagosan 10%-os veszteséget könyvelhetnek el” – figyelmeztet Balogh Zsolt. “Ezek az eredmények pedig túl riasztóak ahhoz, hogy figyelmen kívül hagyjuk az új ügyfélkezelési módszert”

– vélekedik Balogh Zsolt.

Kétségtelen, hogy egy új szemlélet és üzleti modell bevezetése nemcsak technológiai átalakítást, hanem például a bankok esetében a hagyományos termékorientálástól az ügyfélközpontú megközelítésnek a változását is jelenti.

“Ahhoz, hogy az omnichannel megközelítést megfelelően lehessen megvalósítani, minden egyes digitális végpontnak hozzá kell férnie a központosított adatokhoz. A marketinginformációknak és a banki szolgáltatásoknak pedig minden csatornán – mobil, online, intranet, call center, ATM-ek és még az intelligens órák is – egységesnek kell lenniük”

– sorolja Balogh Zsolt.

Míg az omnichannel modellre való áttérés nem könnyű, mégis számos versenyelőnnyel járhat a bankszektor számára. Az omnichannel módszertan lehetővé teszi az összes kommunikációs csatornán összegyűjtött ügyfélinformáció elemzését, a tapasztalatok testreszabását és a tartalmak megosztását a felhasználói adatok alapján. Az így összegyűjtött teljes adathalmaz vizsgálatával a banki szféra részletes és pontos profilt kaphat az ügyfélről, beleértve a preferenciáikat és a viselkedési szokásaikat is.

“Az ügyfelek igényeinek ismeretével a bankok olyan személyre szabott termékeket és szolgáltatásokat képesek kínálni, amelyekkel elkötelezettségüket mutathatják a lakossági és üzleti ügyfelek felé. Az omnichannel stratégiával rendelkező bankok ilyen módon tudják ügyfeleiket megtartani, illetve újakat szerezni, s ezáltal hasznunkat növelni. Az összes kommunikációs csatorna adatainak összegyűjtésére és elemzésére szolgáló egységesített élmény-platform segítségével a bankok versenyképesek maradhatnak a digitális átállásban, megtarthatják az ügyfeleket és tovább növelhetik ügyfélbázisukat. Véleményem szerint, érdemes a változásokat a lehető legrövidebb időn belül végrehajtani, mert az előrejelzések szerint 2020-ra az omnichannel szemléletmód nem trend, hanem alapvető működési folyamattá válik.”

fűzi hozzá Balogh Zsolt.

További Digitalizáció

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

Dotkom

Black Friday

Dotkom

Indul a Black Friday hete az Euronics-ban

2019. november 12. kedd

Dotkom

Rekord összegű kártérítést kap a svéd Foreo

2019. november 8. péntek
JunctionX Budapest
red november

Dotkom

Black Friday helyett Red November a Vodafone-nál

2019. november 1. péntek
OTP Simple

Dotkom

Egyre többen vásárolunk mentett kártyaadatokkal

2019. október 31. csütörtök