Connect with us

Középiskolások online korrepetálják hátrányos helyzetű kortársaikat az E-tanodában

kstb

Digitális oktatás

Középiskolások online korrepetálják hátrányos helyzetű kortársaikat az E-tanodában

Középiskolások online korrepetálják hátrányos helyzetű kortársaikat az E-tanodában

A Hipernet és a Skype in the Classroom segítségével megszűnnek a földrajzi határok

Önkéntes alapon segítik online korrepetálással és személyre szabott digitális tananyagokkal hátrányos helyzetű kortársaikat 12-18 éves diákok a most induló E-tanoda projektben. A 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány, a Telenor Magyarország és a Microsoft Magyarország programjának pilotjában egy baranyai kistelepülés diákjai és budapesti gimnazisták tanulnak együtt, az E-tanodában pedig az önkéntes mentorálással az érettségihez kötelező iskolai közösségi szolgálat is teljesíthető.

 

A digitális technológia és a mobilkommunikáció segítségével köti össze az E-tanoda program a 12-18 éves, iskolai tanulmányaikhoz segítségre szoruló hátrányos helyzetű fiatalokat azokkal a kortársaikkal, akik jól teljesítenek egyes tantárgyakból, és szabadidejükben szívesen megosztják tudásukat másokkal. Az E-tanoda januárban indult, fél évig tartó kísérleti programjához a budapesti ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és a Városmajori Gimnázium összesen 24 diákja csatlakozott önkéntes „korrepetáló tanárként”, akik a 400 fős ormánsági település, Gilvánfa 14 középiskolás diákjának online mentorálását vállalták.

Az önkéntesek szaktanárok segítségével az E-StudyGroup online keretrendszerében készítenek személyre szabott, interaktív elektronikus tananyagokat a hátrányos helyzetű gyerekeknek, azokra a tárgyakra és témákra fókuszálva, amelyekben a mentoráltak korrepetálásra, segítségre szorulnak. Az E-tanodában a tanulás élő online kapcsolatban, tanulópárokban és -csoportokban zajlik, képzett tanári felügyelet és folyamatos támogatás mellett. Az önkéntesek és diákjaik közösen meghatározott, konkrét célokat jelölnek ki, és a Skype in the Classroom programon keresztül tartják egymással a kapcsolatot. A Telenor az E-tanoda koncepció kidolgozása és koordinálása mellett mindehhez táblagépeket és Hipernetet biztosít a résztvevőknek, valamint célja az is, hogy szakmai tapasztalatcsere és együttműködés induljon a vállalat digitális oktatási programjával, a Hipersulival.

A Telenor Magyarország kezdeményezésére és támogatásával indult projekt szakmai hátterét, a diákok koordinálását és támogatását a 21. Századi Pedagógiáért Alapítvány biztosítja, a gilvánfai diákokat pedig atöbbszörösen hátrányos helyzetű településen 2008 óta működő Nyitott Ház Tanoda pedagógusai fogják össze. A Microsoft Magyarország két fontos ponton is hozzájárul a program működéséhez: az E-tanodában részt vevő tanulóknak és csoportoknak ingyenesen biztosítja a Skype in the Classroom programot, amely virtuális osztályteremként és tanulásmenedzsment-rendszerként üzemel, valamint a könnyen elsajátítható rendszer használatában már jártas pedagógusok szakmai részvételével biztosítja az E-tanoda zökkenőmentes működését.

Az E-tanoda program egy kétnapos táborral indult, ahol a résztvevők – önkéntesek és mentoráltjaik – személyesen is megismerhették egymást, és kialakították az együtt tanuló párokat, csoportokat, továbbá a biztonságos internethasználatról szóló képzés mellett bevezetést kaptak a tanulást-tanítást segítő tananyagfejlesztő honlap, az E-StudyGroup és a Microsoft Classroom használatába.  A kísérleti programot követően, a tapasztalatok alapján a szervezők célja a program folytatása, amelyhez az önkéntes középiskolások az érettségi megszerzéséhez kötelezően elvégzendő 50 órás iskolai közösségi szolgálat keretében is csatlakozhatnak.

„Az E-tanoda jóval több egyszerű oktatási programnál. A digitális technológia segítségével olyan fiatalokat köt össze, akik máskülönben nem kerülnének egymással kapcsolatba. A közös tanulás során nem csak javulhatnak a mentoráltak tanulmányi eredményei, de az őket segítő kortársaik is új ismeretekre tehetnek szert, miközben mindkét csoport digitális készségei fejlődnek. Hiszünk abban, hogy a program hozadéka személyes és társadalmi téren is pozitív hatású, és hozzájárulhat az egyes társadalmi csoportok közti kapcsolat mélyítéséhez. Nagyon jó látni, hogy a civil szakmai résztvevők, a gyerekek és a Microsoft Magyarország is töretlen nyitottsággal dolgozott azon, hogy ez a program elindulhasson.”

– mondta el Kutas István, a Telenor Magyarország vállalati kommunikációs igazgatója.

A Microsoft Skype in the Classroom programjának segítségével az ország bármely részén élő diákok részt vehetnek a tanórákon, és ennek is köszönhetően jobb eredményeket érhetnek el. A megoldás tanárok ezrei számára teszi lehetővé az újszerű oktatási módszerek alkalmazását. Ezen újszerű szemléletnek köszönhetően a diákok – éljenek bárhol is az országban – világra nyitott, felelős, elfogadó felnőttekké válhatnak

– emelte ki Merényi Ádám, a Microsoft Oktatási Üzletágának vezetője. Fontos továbbá, hogy a programnak köszönhetően nem csupán a diákok, de a tanárok is élhetnek a tudásmegosztás lehetőségével, hiszen a nemrég felavatott Innovatív Pedagógus Képzők már készen állnak arra, hogy további iskolák tanáraival osszák meg tapasztalataikat a Microsoft Tanári Közösségi oldalán.

Mindez fontos része,  és gyakorlati megvalósulása annak a gondolatnak, amely mellett elkötelezett a Microsoft, hogy hozzásegítse a világ minden lakóját, közösségét ahhoz, hogy többre legyen képes. Ezen felül hiszünk abban is, hogy a magyar gazdaság versenyképessége azon múlik, hogy mennyire versenyképes a magyar diákok tudása. E két alapelv miatt döntöttünk az E-tanoda projekt támogatása mellett

– tette hozzá Merényi Ádám.

 

A Telenor oktatási programjairól

A Telenor elkötelezett aziránt, hogy a rendelkezésére álló mobiltechnológia, Hipernet hálózata és szaktudása révén segítse a korszerű, digitális oktatás terjedését. Biztonságos internethasználatról szóló képzése mellett ennek szellemében indította el 2015-ben digitális oktatási programját, a Hipersulit, amelyben már országszerte több mint 1500 diák tanulhat a közoktatásban digitális eszközök és módszerek segítségével. Az E-tanoda projekt mellett a Telenor együttműködik az ahhoz hasonló elven működő Kórházsuli projekttel is, amelyben középiskolás és egyetemista diákok segítenek egyedi digitális tananyagokkal és korrepetálással tartós kórházi ápolásra szoruló beteg gyerekeket. A Telenor Magyarország egyéb vállalati felelősségvállalás programjairól és tevékenységéről bővebb információ található a www.telenor.hu/fenntarthatosag oldalon, valamint a 2015-ös év eredményeit bemutató fenntarthatósági jelentésében.

További Digitális oktatás

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda