Connect with us

Hirdetés

technokrata

Az emberek mindössze 3.245 Ft-ért könnyedén megválnak digitális adataiktól

Adatvédelem

Az emberek mindössze 3.245 Ft-ért könnyedén megválnak digitális adataiktól

Az emberek mindössze 3.245 Ft-ért könnyedén megválnak digitális adataiktól

Ez sajnos nagyon alacsony érték…

A Kaspersky Lab által végzett kutatás eredményei azt mutatják, hogy az emberek viszonylag kevés pénzért eladják a fotóikat annak ellenére, hogy a legfontosabb „adatnak” jelölték a képi emlékeiket. Egy felmérés alapján a válaszadók 49%-a a legértékesebb „adatnak” minősítették a mobilkészülékeiken tárolt fotókat saját magukról, ezt a gyermekekről valamint házastársakról készült fotók követik. A személyes emlékek elvesztését sokkal nyugtalanítóbbnak tartják a megkérdezettek, mint egy autóbaleset, egy szakítást vagy egy veszekedést egy baráttal, családtaggal. Ugyanakkor, ha lehetőségük akadt pénzért cserébe törölni digitális adatokat, akkor ezt mindössze 3.245 Ft-ért (10,37 EUR) megtették, többnyire fotókat törölve.

untitled

Az emberek azt mondják, hogy a digitális emlékeknek különleges helye van a szívükben, talán azért, mert ezeket az emlékeket pótolhatatlannak tartják. A felmérést kitöltők több mint kétötöde szerint nem lehet megismételni az utazások során (45%), a gyermekeikről (44%) valamint a saját magukról (40%) készített fotókat és/vagy videókat. A felmérésből kiderül, hogy az értékes emlékek elvesztésének gondolata a legtöbb ember számára nagyon frusztráló. Sőt, a Kaspersky Lab legfrissebb tanulmánya alapján elmondható, hogy az emberek gyakran többre értékelik eszközeiket és fényképeiket, mint a partnereket, a barátokat és a háziállatokat.

A Kaspersky Lab megkérte az embereket, hogy állítsák fontossági sorrendbe a különböző nyomasztó eseményeket: például egy családtag betegsége, egy szakítás, egy autóbaleset, vagy digitális fényképek, kapcsolatok elvesztése stb. Világszerte egy családtag betegsége szerepelt az első helyen. A készülékek valamint a digitális fotók elvesztése került a második és a harmadik helyre a világ számos régiójában, ezt követik egy baleset, egy szakítás, egy rossz munkanap, egy veszekedés családtagokkal és barátokkal, valamint néhány esetben egy állatbetegség is.

untitled2

Ezzel szemben a Würzburgi Egyetem médiapszichológusai által végzett kutatás eredményei – amelyet a Kaspersky Lab számára készítettek – ennek ellenkezőjét állítja: annak ellenére, hogy szeretik az adataikat, az emberek készek eladni azokat meglepően kevés pénzért is.

A kísérlet résztvevőit megkérték, hogy pénzbeli értéket helyezzenek az okostelefonjukon tárolt adatokra – például a családról és barátokról készült fotóikra, a névjegyzékre és a személyes dokumentumokra. Meglepő módon az emberek által az adatokra helyezett értékek a vártnál lényegesen alacsonyabbak voltak, figyelembe véve a veszteséget, amit éreznének, ha elvesztenék ezeket. Az emberek több pénzt fektettek be a pénzügyi adatokra (átlagosan 4.172 Ft-t ~ 13,33 EUR), mint más adataikra. A névjegyzék átlagos értéke 3.721 Ft ~ 11,89 EUR volt, míg az általános fotókat átlagosan csak 3.245 Ft-ra ~ 10,37 EUR-ra becsülték.

Ezenkívül a kísérlet azt mutatta, hogy az emberek a legértékesebb emlékeiket ajánlják fel a leginkább pénzért. Amikor felajánlották a résztvevőknek az adatok törléséért cserébe a fizetést (a fenti összegek alapján), akkor legtöbb alkalommal a családtagok és a barátok fotóit, a személyes dokumentumokat valamint a szelfik törlését hagyták jóvá. A kísérlet során valójában semmilyen adatot nem töröltek.

“A vizsgálat érdekes eredményeket mutatott: míg az emberek úgy vélik, hogy tisztában vannak az adataik értékével, az érzelmi érték nem tükröződik mindennapi tevékenységeikben. Egyrészt úgy tűnik, hogy az emberek tisztában vannak az adattípusokkal, amelyek fontosak számukra – például a digitális emlékeik, a fotók elvesztése rendkívül bosszantó számukra. Másrészről, az emberek kevésbé ismerik adataik értékét, hiszen érzelmileg fontos adatok, de nem tudják felbecsülni az értékét. Úgy tűnik, aktívan emlékeztetni kell az embereket az adatok értékéről, mielőtt megosztják, vagy törlik azokat.”

mondta Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Consumer Business részlegének vezetője.

Bővebb információt a kísérletről valamint további adatokat ezen a linken talál.

További Adatvédelem

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
hisense
apple
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés