Connect with us

technokrata

Ilyen az ideális műszaki áruház a vásárlók szerint

E-gazdaság

Ilyen az ideális műszaki áruház a vásárlók szerint

Ilyen az ideális műszaki áruház a vásárlók szerint

A vállalat legfrissebb lakossági felmérése szerint az ideális műszaki áruházban az eladók kedvesek, felkészültek, a termékeket ki lehet próbálni, és folyamatos akciók csábítják a vásárlókat

A magyar tulajdonú Euronics műszaki áruházlánc tavaly bruttó 74 milliárd forint árbevételt realizált, ami 20%-os növekedés a megelőző évhez képest.

euronics_3

A cég az idei évre további modernizációs törekvéseket tűzött ki célul. A vásárlói élmény maximalizálásának elősegítésére az Euronics az évet online lakossági és dolgozói felméréssel indította, amelyben arra kereste a választ, hogy a fogyasztók szerint milyen ma egy ideális műszaki áruház.

Erős 2018

A műszaki kereskedelemben idén 30 éve jelenlévő magyar cég 65 üzlettel és 1250 kollégával a tavalyi évet bruttó 74 milliárd forintos árbevétellel zárta. A forgalomnövekedés hátterében a pátyi 12 000 m2-es logisztikai központ kialakítása mellett az ingatlanfejlesztési törekvések is jelentősek. Előbbi 2,5 milliárd, utóbbi 2 milliárd forintos beruházást jelentett 2018-ban. A korábbi évek jelentős beruházásai mellett a cég tovább erősítette online értékesítési pozícióját, idén azonban nem csak a külső, hanem a belső megújulási folyamatokra is összpontosít, valamint tovább szélesíti termékkínálatát.

„Gaming konzol értékesítésben tavaly 180 százalékos emelkedést realizáltunk. Idén szeretnénk elkezdeni a játék softwerek digitális értékesítését is, amire a fiatalok részéről egyre nagyobb igény mutatkozik. Büszkén jelentjük be, hogy 2019-től az Euronics lett a már sokak által ismert Dyras kizárólagos forgalmazója a teljes Európai Unióban. A közel 40 éves német-amerikai márka így teljesen az Euronics vásárlói körének preferenciája alapján tud gyártani, aminek következtében sokkal kedvezőbb áron leszünk képesek minőségi termékeket biztosítani vásárlóinknak.”

–  közölte Fazekas Bálint, az Euronics nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója.  

Milyen az ideális műszaki áruház?

„Az eladó legyen kedves és mosolygós!”

A megújulási folyamat részeként az Euronics 2019 elején kutatást végzett lakossági és munkavállalói körben azért, hogy kiderítse, hogyan látják a vásárlók a hazai műszaki cikk piacot, mi alapján alkotnak véleményt, és milyennek képzelnek el egy ideális műszaki áruházat. Az online felmérés szerint a válaszadók közel négyötöde (79%) személyesen, műszaki áruházban vásárol leggyakrabban műszaki cikket, az online vásárlást a válaszadók csupán 21%-a jelölte meg. A vásárlási elégedettséget befolyásoló tényezők közül messze kimagaslik az eladók megítélése, a válaszadók több mint háromnegyede (77%) számára kifejezetten fontos, hogy az eladók mosolygósak és barátságosak legyenek, ugyanennyien állították, hogy az ideális műszaki cikk áruházban az eladók felkészültek, figyelmesek és a legtöbb kérdésre tudják a választ. A felmérésből kiderült, hogy a vásárlókat leginkább az akciók (61%) és a termékkínálat bősége (60%) befolyásolják abban, hogy melyik műszaki áruházat választják, a termékek minősége és ára a válaszadók négyötöde számára fontos.

A megkérdezettek közel háromnegyede (71%) szerint fontos az országos jelenlét, az áruhitel lehetősége (56%) és az eladók szakértelme, felkészültsége (54%).

2019: határ a csillagos ég

A felmérést és a vállalat idei célkitűzéseit figyelembe véve az Euronics egy olyan hosszú távú stratégia kialakítására és megvalósítására összpontosít, melynek középpontjában a vásárló és a vásárlási élmény fokozása áll. Tavasztól a teljes bolthálózat megújul: modern, letisztult kinézetet ölt mind az arculat, mind a berendezés, és egyszerűsödik az áruátvétel.

„A vásárlói vélemények és visszajelzések nagyon fontosak számunkra, ezért az idei évben letisztultabb és korszerűbb boltok kialakításán dolgozunk, miközben az Euronics márka teljes arculatát megújítjuk. A vásárlás, mint élmény középpontba helyezése során a termékek szélesebb körének kipróbálását is lehetővé tesszük. Megújult üzleteinkben a korábbinál gyorsabb vevőkiszolgálást biztosítunk mind a fizetés, mind pedig az áruk átvételekor, így könnyítve a vásárlási folyamatokat.”

tette hozzá Hunyady László, a vállalat marketing és értékesítési igazgatója. Komoly céljaink vannak erre az évre, kíváncsian várjuk a visszajelzéseket!”

További E-gazdaság

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

Kütyük

Dotkom