Connect with us

Hirdetés

technokrata

A jelenleg futó IoT-projektek akár három éven belül megtérülhetnek

E-gazdaság

A jelenleg futó IoT-projektek akár három éven belül megtérülhetnek

A jelenleg futó IoT-projektek akár három éven belül megtérülhetnek

Az üzleti és IT-vezetők több mint fele három éven belül számít az IoT-projektekbe fektetett összeg megtérülésére

A Fujitsu ma közzétett, új vizsgálata szerint1 a dolgok internete (IoT) elérte a korai „mainstream” használat szintjét, és az üzleti, illetve IT-vezetők legkésőbb három éven belül kézzelfogható eredményekre számítanak IoT-projektjeikből. Ez azt jelzi, hogy vége azoknak az időknek, amikor még csak pusztán kísérleteztek a dolgok internetével.

A Fujitsu az IDG Connectet bízta meg, hogy derítse ki számára, hogyan válik egyre éretettebbé az IoT-technológia a nagyvállalati környezetben, és milyen elvárásokat támasztanak vele szemben az iparági szereplők. Az eredmények tanúsága szerint az IoT érettsége már meghaladja a feltörekvő technológiák szintjét, és a nagyvállalatok egyre türelmetlenebbül várják, hogy nyereségük is tükrözze az IoT-projektek hatását.A válaszadók közel háromnegyede (73%) megerősítette, hogy az IoT-rendszerbevezetések már túlléptek a tesztelési és ismerkedési fázison, és közel felüknél már mutatkoznak az eredmények. A megtérülésre fordított nagyobb figyelmet mutatja az is, hogy az IDG Connect vizsgálatában a válaszadók csaknem egyharmada (31%) egy-két éven belül az IoT-projektekbe fektetett összeg megtérülésére számít, és 56% valószínűsíti, hogy három évben belül már nyereségre tehet szert belőlük.

Az IoT komplexitása miatt a vállalatok szolgáltatók és eszközszállítók segítségét kérik a rendszerbevezetéshez. A vizsgálat szerint azonban a szállítók nem állnak a helyzet magaslatán. A vizsgálatban megkérdezettek szerint jobb támogatásra (24%) és szorosabb együttműködésre lenne szükség ahhoz, hogy a szállítók megismerjék az ügyfelek konkrét igényeit (23%), magasak az árak (20%), nem elég rugalmasak a szerződések (17%) és nehezen hozzáférhetők az „as-a-service” megoldások (15%).

„A vizsgálat eredményei alapján az IoT-technológiák számos vertikumban a korai mainstream használat szakaszába léptek. A Fujitsu tartós, robusztus technológiákkal segít ügyfeleinek maximális értékhez jutni és megtérülést elérni a dolgok internetéből. Mélyreható technológiai szakértelmünket ügyfeleink üzleti szakértelmével ötvözzük. A vizsgálati eredményekből világosan kiderült, hogy a nagyvállalatok már stabil megtérülést érnek el az IoT-projektek beruházásainál. Ez azokat a szervezeteket is cselekvésre kell, hogy bátorítsa, amelyek még mindig szkeptikusak az IoT valós üzleti értékét illetően”

– nyilatkozta Yves de Beauregard, a Fujitsu digitális üzleti megoldásokért felelős vezetője az EMEIA-régióban.

Az IoT számos területen belépett a korai „mainstream” használat szakaszába

A Fujitsu vizsgálata azt is megállapította, hogy a vállalatok a folyamathatékonyság növelése mellett sokféle egyéb célra használják az IoT-t. A válaszok között a munkavédelem (47%) és a biztonság növelése (47%) volt a két leggyakrabban említett terület, amelyet az IoT-vel megszerzett adatok intelligens stratégiák kidolgozására való felhasználása követett (46%).

Ezen túlmenően a vállalatok 45%-a már jelenleg is használja az IoT-t az új bevételszerzési lehetőségek feltárására, egynegyedük pedig kiváló lehetőséget lát az IoT alkalmazásában arra, hogy prémium árkategóriájú, értékes kiegészítőket vezessen be meglévő termékeihez, adataihoz és szolgáltatásaihoz. A válaszadók valamivel több mint egyötöde (22%) úgy nyilatkozott, hogy a dolgok internete segítségével költséghatékonyabban tud jobb és differenciáltabb szolgáltatásokat bevezetni új ügyfelek szerzéséhez.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
hisense
apple
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés