Connect with us

Hirdetés

technokrata

Elképesztő, hogy pár év alatt mennyire hiányszakma lett a nyomdász is

E-gazdaság

Elképesztő, hogy pár év alatt mennyire hiányszakma lett a nyomdász is

Elképesztő, hogy pár év alatt mennyire hiányszakma lett a nyomdász is

A Xerox szerint a nyomdaipar jövőjét a millenniumi generáció jelenti

A Xerox Magyarország és a Nyomda- és Papíripari Szövetség nyomdaipart népszerűsítő, „Print: a Te jövőd” programsorozatának keretében a Xerox csepeli nyomdájában tartott nyílt napot, ahol hátrányos helyzetű fiatalok ismerkedhettek meg a nyomdász szakmával. A szakemberek hiánya nem csak itthon jelent problémát, a Xerox (NYSE: XRX) világszerte azon dolgozik, hogy tapasztalt szakembereik át tudják adni tudásukat a fiatal generációknak.

 

A „Print: a Te jövőd” kampányt 2016-ban indította el a Nyomda- és Papíripari Szövetség azzal a céllal, hogy minél több pályaválasztás előtt álló fiatalt megszólíthassanak. A programsorozat része pályaválasztási iskolai órák és nyomdalátogatások szervezése is, melynek során a szakemberek bemutatják, milyen karrierlehetőségeket rejt a nyomdaipar, és hogy a nyomdász szakma igazi szakmai kihívásokat és kreatív feladatokat tartogat.

A Xerox Magyarország a Nyomda- és Papíripari Szövetséggel együttműködve igyekszik a kampány során közelebb hozni a nyomdaipart a fiatalabb generációkhoz. Az április végi nyomdalátogatáson pesterzsébeti kisiskolásoktól kezdve egészen a közvetlenül pálya- és szakmaválasztás előtt álló gyerekek vehettek részt. A csepeli nyomdában a gyerekek igazi gyakorlati ízelítőt kaptak egy nyomdász mindennapjaiból: kipróbálhatták többek között a hőkötést, a fóliázást és a kiadványok spirálozását is. Az elkészített nyomdai termékeket pedig meg is tarthatták a gyerekek.

Az edukatív program célja az is, hogy a fiatalokat segítsék a pályaválasztásban:

„A fiatal generációk nagy része egyáltalán nem ismeri a nyomdai iparágat, így hajlamosak elhamarkodottan beskatulyázni minket. Éppen ezért szervezünk olyan programokat, ahol lehetőséget teremtünk a fiatalok számukra, hogy a nyomdai szakmákat testközelből megismerhessék, és pár óra erejéig ki is próbálhassák a munkafolyamatokat”

– mondta Sáránszki Gergely, a Xerox Magyarország Direct szolgáltatások vezetője. A vállalat szerint a probléma megoldásához elengedhetetlen az utánpótlás-nevelés támogatása, a fiatalabb generációk személyes megszólítása.

„Napjaink munkáltatói számos új kihívással néznek szembe, különös tekintettel a millenniumi generáció karrierelképzeléseire kell odafigyelniük, ugyanis ezt a korosztályt úgy is tartják számon, mint amelyik a legkönnyebben, viszonylag impulzívan hagyja ott a munkahelyét. Fontos, hogy tapasztalt szakembereink folyamatosan átadhassák tudásukat, mert az egész iparágunk jövője a fiatal generációk kezében van”

– tette hozzá.

A szakma helyzetét jól példázza, hogy a nyomdai iparágban dolgozók átlagéletkora világszerte igencsak magas, 40-50 év között mozog. Magyarországon közel 4000 betöltetlen állás van a nyomdaiparban, így a fiatalabb korosztály és a közvetlenül munkaerőpiacra lépés előtt álló millenniumi generáció elérése és megnyerése különös fontos lett az elmúlt években.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
hisense
apple
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés