Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kiemelkedően fontos IT tapasztalatok a flottapiac világában

E-gazdaság

Kiemelkedően fontos IT tapasztalatok a flottapiac világában

Kiemelkedően fontos IT tapasztalatok a flottapiac világában

Így év vége felé érdemes összegezni és levonni a következtetéseket

Az Arval flottakezelő szerint az idei év egyik legfontosabb tapasztalata a céges autópiacon, hogy a vállalatok felszereltséggel kapcsolatos igényei a korábbi évekhez képest jelentősen átalakultak. Üdvözlendő, hogy a flották esetében egyre nagyobb figyelmet kap a gépjárművek biztonsági felszereltsége, de legalább ekkora volt az érdeklődés a manapság még extrának számító komplex fedélzeti rendszerek iránt.

 

Utóbbiak nem csak széles körű infotainment szolgáltatást nyújtanak, de egyszerűbb összeköttetést is biztosítanak az autó és az okostelefon között. A gyártók többsége külön okostelefon alkalmazást kínál, amelynek révén az autó bizonyos funkcióinak távvezérlésére is lehetőség van, köszönhetően a fedélzeti rendszer és a mobilkészülék közötti folyamatos összeköttetésnek. Az Arval szakértői szerint ezek a fejlett rendszerek a jövőben még több lehetőséget adnak majd a flották optimalizálására, de lényeges, hogy a mai gyártói megoldások sokkal inkább kényelmiek, mint funkcionálisak egy flottás autó esetében.

Az Arval szakértői szerint a magyar flottás autók piacán egyértelmű a változás az autóbeszerzéssel kapcsolatos attitűdökben: míg a keresleti oldalt jó néhány éven át a lehető legkisebb bekerülési és fenntartási költség iránti igény jellemezte, ma már sokkal nagyobb hangsúlyt kap a fenntartható működés és a sofőrök biztonsága. Ebben természetesen jelentős szerepe van az Arval által is nyújtott tartós bérlet konstrukciónak, amely a legkedvezőbb finanszírozási forma, hiszen egy komplett szolgáltatási csomagot foglal magába, amelynek része maga az autó is, és gazdaságossága miatt pedig nagyobb szabadságot ad büdzsé szempontjából a gépjármű kiválasztása terén.

A vállalatok részéről az idei évre már mindennapos igénnyé vált a tolatókamera, a sávtartó automatika és az ütközés- vagy gázolás megelőző vészfékrendszerek megléte az új autókban, de az Arval flottakezelő szerint a sofőröknek még meg kell tanulniuk ezekkel együttműködni:

„Bár a gyártók által kínált biztonsági megoldások jelentősen segítik a balesetmentes közlekedést, tévhit, hogy ezek képesek kiváltani a sofőri jelenlétet, a rutint”

– mondja Kovách Kristóf, az Arval flottakezelő értékesítési igazgatója

„Fontos, hogy a céges autót használók pontosan tisztában legyenek az általuk használt autó és saját képességeikkel, de az ideálisnál a gépjárművekre való nagyobb mértékű hagyatkozás a tapasztalataink szerint jelentős probléma, amelynek orvoslása komoly feladat.”

Az egyre elérhetőbb áron igényelhető fedélzeti rendszerek iránt – amelyek akár a már említett biztonsági funkciók vezérlését is integrálják – ugyancsak növekszik az érdeklődés, de ezek céges autókba való beépítése kapcsán aggályos, hogy a használatuk mennyire befolyásolja a sofőr figyelmét.

„Egyre több gyártó kínálja szériatartozékként az infotainment rendszereket, de például a telefonról vezérelhető funkciók sokkal inkább lakossági, mintsem vállalati felhasználásra készültek”

– hívta fel a figyelmet a fedélzeti rendszerek hiányosságaira Kovách Kristóf.

„Noha az Arvalnál mi is úgy látjuk, ezeké a megoldásoké a jövő, vállalati felhasználásra jelenleg kevésbé alkalmasak, hiába követhető velük például a fogyasztás vagy maga az autó tartózkodási helye. A flottakezelőknek ugyanis sokkal több információra van szükségük az autók optimális működtetéséhez, ráadásul az autóvezetőknek is tudniuk kell, hogy bármennyire is figyeli kamera az utat, a zene vagy a filmnézés ilyenkor se fér bele a vezetői magatartásba.”

Éppen emiatt is lényegesek az olyan fejlesztések, mint a Magyarországon szeptember óta elérhető Arval Active Link, ami a korábbi flottakezelési rendszerekhez képest igen széles spektrumú információval szolgál a flottás autóról, annak működéséről. Egyik legnagyobb erénye azonban, hogy folyamatosan figyeli a sofőr vezetési szokásait – a jármű sebességét, a kanyarsebességet, a hirtelen sávváltásokat és fékezéseket –, majd az adatok alapján pontrendszerben minősíti a gépjárművezetőket. Az így kapott eredmények alapján ugyanis jól kimutatható, mennyire jellemző, hogy az autó biztonsági rendszere beavatkozik, így a flottamenedzser arról is pontos képet kaphat, milyen vezetéstechnikai tréningekre van a leginkább szükség.

„Az egyik legfontosabb piaci trend a fedélzeti rendszerek fejlesztése, azok összehangolása a biztonsági szolgáltatásokkal, de a fedélzeti megoldások jelenleg sokkal inkább kényelmi funkciók. Ennek ellenére nagyon fontos és hasznos fejlesztési folyamatról van szó, amelynek révén a jövőben tovább bővülhet az autók kötelező biztonsági felszereléseinek köre”

– üdvözölte a technológiai fejlődést annak hiányoságai ellenére is Kovách Kristóf. Az Arval szakértője hosszú távon arra számít, hogy többek között a fedélzeti rendszerek fejlesztésével akár 2-3 éven belül olyan biztonsági megoldások lesznek a mindennapi autóvezetés részei, mint a táblafelismerő rendszer, a holttérfigyelő rendszer, a vezető fáradtságát figyelő rendszer, vagy a már említett sávtartó automatika és vészfékrendszer.

További E-gazdaság

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés