Connect with us

technokrata

A Volkswagen nem kevesebb, mint 22.8 milliárd eurót költ gyárai fejlesztésére

A Passat TSI plug-in-hybrid automobile, left, and a Volkswagen e-Golf electric automobile, produced by Volkswagen AG (VW), are transported on elevation platforms as new VW automobiles sit in storage bays inside one of the automaker's glass delivery towers at the VW factory in Wolfsburg, Germany, on Friday, April 29, 2016. Porsche Automobil Holding SE, the investment vehicle of the billionaire family that controls VW, stuck to a goal of making acquisitions beyond the beleaguered carmaker, even as its dwindling cash on hand reduces the scope of possible transactions. Photographer: Krisztian Bocsi/Bloomberg via Getty Images

E-gazdaság

A Volkswagen nem kevesebb, mint 22.8 milliárd eurót költ gyárai fejlesztésére

A Volkswagen nem kevesebb, mint 22.8 milliárd eurót költ gyárai fejlesztésére

Az összeg nem kicsi, de nyilvánvalóan teljesen jogos

A Volkswagen márka következetesen ülteti át a gyakorlatba „Transform 2025+” stratégiáját. A legnagyobb hangsúlyt a moduláris gyártás további fejlesztése, a modelloffenzíva folytatása és az e-mobilitás mindinkább előtérbe helyezése kapja. E cél érdekében a Volkswagen-csoport központi márkája 22,8 milliárd eurós befektetésre készül világszerte 2018 és 2022 között.

 

Herbert Diess, a Volkswagen márka igazgatótanácsának elnöke kiemeli:

„A most elfogadott befektetési csomag jelentős lendületet ad majd a márka történetének eddigi legnagyobb termék- és technológiai offenzívájának. Célunk, hogy a Volkswagent fenntartható módon a volumengyártók élére helyezzük, és az e-mobilitás terén is vezető pozícióba kerüljünk.”

A tervezett beruházások középpontjában Németország áll majd, ahol összesen 14 milliárd eurónyi befektetés valósul meg. Az egyik legfontosabb lépés a zwickaui telephely átalakítása lesz tisztán e-mobilitási üzemmé, erre nagyjából 1 milliárd eurót fordít a cég. Itt az első fázisban a Volkswagen a leendő elektromos járművei gyártására koncentrál majd, amelyek alapját az új Moduláris Elektromos Platform (MEB) képezi. 2020-ban kerül piacra a Volkswagen I.D., az elektromos autók új generációjának első képviselője.

Az MEB-vel a Volkswagen olyan technológiával rendelkezik, amely egyre inkább a jövő zéró kibocsátású közlekedése felé veszi az irányt. Az MEB lehetővé fogja tenni, hogy a Volkswagen 400-600 kilométeres hatótávolságú, gyorstöltésre alkalmas elektromos járműveket kínáljon, több felszereltségi csomaggal, egy hasonló kategóriájú dízelautó árszínvonalán. Az MEB emellett kulcsfontosságú eszköz lesz ahhoz, hogy a cég elérje nagyratörő flotta céljait először Európában és Kínában, majd később az Egyesült Államokban. Mindent összevetve az új Moduláris Elektromos Platform lehetővé fogja tenni, hogy a Volkswagen járművek széles skáláját kínálja a kompakt A szegmenstől, a B szegmens hétszemélyes autóiig. Műszaki tekintetben az új generációs Volkswagen elektromos járművek olyan innovációkat vonultatnak majd fel, amelyekkel korábban csak a prémium szegmens autóiban találkozhattunk.

Az új járműgeneráció szinte egy időben jelenik meg Európában, Kínában és az Egyesült Államokban. 2020-ban, a Volkswagen I.D. piaci megjelenésekor nagyjából évi 100 ezer darabot tervez gyártani a Volkswagen, a termelés 2025-ig legalább évi 1 millió elektromos autóra fut fel.

Az eddig Zwickauban készített Volkswagen Golf és Passat gyártását a jövőben Wolfsburgba és Emdenbe helyezik. A Volkswagen 2,9 milliárd eurót fektet be Wolfsburgban, hogy felkészítse az ottani gyárat a következő generációs Golf és más termékek gyártására. Emdenben összesen nagyjából 1,1 milliárd eurós befektetés valósul meg, amely főként a Passat család 2018 végétől induló gyártását készíti elő az üzemben.

Mindemellett, az üzemek – mint a spanyolországi Pamplonában, a portugáliai Palmelában, és a szlovákiai Pozsonyban – további MQB járművek gyártására készülnek fel. Mexikóban, az Egyesült Államokban, Dél-Amerikában és Oroszországban pedig úttörő, piacorientált szabadidő-autó projekteket terveznek.

A német részegység-gyárak jövőjét illetően a Volkswagen több mint 750 millió eurót fektet be Brunswickban, nagyjából 1,5 milliárd eurót Kasselben és több mint 800 millió eurót Emdenben.

További E-gazdaság

Technokrata a Face-en

Tesztek