Connect with us

technokrata

Magyarország egyre népszerűbb a fiatal vállalkozók körében

20171114_fivosz_kerekasztal

E-gazdaság

Magyarország egyre népszerűbb a fiatal vállalkozók körében

Magyarország egyre népszerűbb a fiatal vállalkozók körében

Világszerte erősödik a vállalkozói kedv és mi, magyarok is optimistábbak vagyunk.

10-ből 4-en indítanánk saját céget és a fiatalok vállalkoznának legszívesebben – derült ki az Amway Globális Vállalkozói Jelentéséből. A felmérés főbb eredményei mellett a sikeres vállalkozás legfontosabb elemeiről is szó esett a jelenleg is zajló X. FIVOSZ Fiatal Vállalkozói Héten.

 

Az Amway Globális Vállalkozói Jelentés Magyarországon 5 éve követi nyomon a vállalkozói környezet és a vállalkozói hajlandóság változásait. Az eredményeket Bacher János, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója ismertette. Beszámolójából kiderült, évek óta nő itthon a vállalkozói kedv: már a megkérdezettek közel 40%-a indítana vállalkozást, ez 8%-kal magasabb arány, mint a kutatás első évében. A legnagyobb változás a vállalkozói életforma megítélésében történt: a legfrissebb adatok szerint 65% vélekedett pozitívan a vállalkozásokról, ez 18%-os emelkedést jelent – ennek ellenére egyelőre mindkét mutató alacsonyabb a globális átlagnál. Megtudtuk azt is, miért vágunk bele: a magyarokat a munkáltatótól való függetlenség (50%), az önmegvalósítás (47%) és a kiegészítő jövedelem (37%) vonzza leginkább.

Magyarországon a fiatalok egyre magabiztosabbak, ők indítanának a legszívesebben vállalkozást. A Z-generáció tagjai, a 21 év alattiak 64%-a úgy látja, a következő egy év során javulni fog az anyagi helyzete. Számukra a státusz, a kötelességtudat és a vállalkozó szellem a munkához kapcsolódó legfontosabb értékek, míg országosan státusz, vállalkozó szellem és kemény munka a sorrend.

„Az önfoglalkoztatás szerepe világszerte egyre fontosabb. Az Amway Globális Vállalkozói Jelentés célja, hogy évről-évre nyomon kövesse a vállalkozói kultúra változásait és trendjeit a részt vevő országokban. Ezen kívül a vállalkozói létformát szeretnénk népszerűsíteni, mert úgy gondoljuk, hogy a saját vállalkozás hozzájárul az egyéni fejlődéshez”

– ismertette a felmérés céljait Törőcsik Dalma, az Amway marketing vezetője.

Mi áll a pozitív tendenciák mögött? A kutatás bemutatását követő kerekasztal-beszélgetésen erről esett szó. A Nemzetgazdasági Minisztérium évek óta indít támogató programokat. Pomázi Gyula, Iparstratégiáért és Gazdaságszabályozásért felelős helyettes államtitkár szerint az új generációknak elsősorban a tulajdonosi szemléletet kell átvenniük.

„A magyarok jól tudnak terméket és piacot indítani, de a cégalapítást még meg kell tanulniuk” – mondta 27 éves vállalkozói tapasztalattal.

A FIVOSZ-nak is az a célja, hogy programokkal, előadásokkal, tanácsadással és egy inspiráló közösséggel segítse a vállalkozás indítását tervezőket. Inotay Petra, a FIVOSZ női bizottságának elnöke szerint azért is nagyobb a nyitottság a vállalkozásra, mert a fiatalabb generációknak mások az igényei, már kevésbé tudják elképzelni magukat alkalmazottként.

És ha már az üzlet beindult… akkor mitől működik tovább? Oltványi Zsolt, a Mentes cukrászüzem tulajdonosa, a 2016-os Év fiatal vállalkozója listáján a jó csapat az egyik kulcs. A munkahely mellé adj valami pluszt! – számára ez a bevált recept. Megosztott első helyen szerepel, hogy olyasmibe vágjunk, amiért lelkesedünk. A résztvevők egybehangzó véleménye szerint mindehhez sok-sok bátorság, kitartás, szorgalom, és persze szerencse is kell. A beszélgetés zárómondata Oltványi Zsolté volt:

„Mindig vedd észre a jót, ez a kudarcokon és a motiválatlan napokon is átsegít”.

További E-gazdaság

Technokrata a Face-en

Tesztek