Connect with us

technokrata

A Facebook zsinóron rángatja a világ legnagyobb vállalatait

o-solove123-facebook

E-gazdaság

A Facebook zsinóron rángatja a világ legnagyobb vállalatait

A Facebook zsinóron rángatja a világ legnagyobb vállalatait

Úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül

A kis- és középvállalatok tíz leggyakrabban használt marketingeszközéből öt(!) a Facebookhoz köthető. Most először az Instagram is felkerült a listára. A számok mögé nézve úgy tűnik, hogy a Facebook dróton rángatja a vállalkozásokat, lényegében az történik a hirdetési piacon, amit Mark Zuckerberg akar – derül ki Marketing Commando 1000 fő megkérdezésével készült friss online felméréséből.

 

A legnépszerűbb kkv marketingeszközök 2017.

  1. Facebook céges oldal
  2. Saját honlap
  3. Facebook hirdetés
  4. Ajánlás
  5. Facebook poszt kiemelés +1
  6. Blog, saját honlapon +2
  7. Keresőoptimalizálás -1
  8. Google AdWords -1
  9. Instagram oldal +5
  10. Facebook csoport -1

 

A top tíz eszközből kilenc – a tavalyihoz hasonlóan még mindig – online. Az első négy helyen nem történt változás. A legnépszerűbb marketing eszköz a céges Facebook oldal, második a saját honlap, harmadik a Facebook hirdetés. A negyedik helyen a tízes lista egyetlen nem online eszköze az ajánlás áll.

A Facebook poszt kiemelés végzett az ötödik helyen, ezzel egy helyet erősödött. Két helyezést javítva a hatodik helyre lépett a saját blog. Hetedik a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, nyolcadik a Google AdWords, mindkettő egy helyezést rontva.

A legnagyobb meglepetés, hogy öt helyezést előre lépve, a kilencedik helyen végzett a Facebook istállóhoz tartozó Instagram, amit egy helyet rontva a Facebook csoport követ. Így a tíz leggyakoribb marketingeszköz közül már öt a legnagyobb közösségi oldalhoz kapcsolódik.

A 2017-es év talán legnagyobb vesztese az edm, azaz a saját címlistára küldött email marketing most először nem került be a top 10 eszköz közé – igaz csak egyetlen hellyel csúszott le a listáról!

„Nem véletlen ez az átrendeződés. Ahogyan Mark Zuckerberg áthelyezi a hangsúlyt az egyik eszközről a másikra, úgy követi piac. Ahogy csökkenti a Facebook a természetes posztok elérését, úgy erősödnek a Facebook fizetett hirdetései, de ugyanakkor a saját, ingyenes platformok is mint a blog vagy a Facebook csoport. Ahogyan növeli a Facebook az Instagram szerepét, úgy követik a vállalkozások és kezdik el használni. Lényegében úgy táncolnak a cégek, ahogy a Facebook fütyül.”

– állítja Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója, kisvállalati marketing szakértő.

További E-gazdaság

Technokrata a Face-en

Tesztek