Connect with us

technokrata

BKK botrány: Az informatika nem kiszolgáló, hanem stratégiai egység!

ejegy

E-gazdaság

BKK botrány: Az informatika nem kiszolgáló, hanem stratégiai egység!

BKK botrány: Az informatika nem kiszolgáló, hanem stratégiai egység!

Az elmúlt hetekben nyomon követtem a BKK-T-Systems botrány mérföldköveit, ma sajtóközleményt is kaptam, hogy a T-Systems lesz olyan nagyvonalú és SAJÁT KÖLTSÉGÉN javítja ki a rendszer hibáit. Na tisztázzunk pár dolgot akkor!

Először is hadd fejezzem ki őszinte örömömet azzal kapcsolatban, hogy ilyen botrányok ma már felszínre kerülnek: az elmúlt húszonöt évben nem egyszer éltem át azt, hogy az informatikát összetévesztik a takarítással: egyszerűen kiszolgáló személyzetnek és egységnek tekintik sokan a mai napig. Nem veszi(te)k észre, hogy az informatika nemhogy egy céget, hanem ma már komplett országokat, kontinenseket képes úgy – mint a szó jó értelemben vett – kiszolgálni, mint térdre kényszeríteni. Tessék, itt az eredménye: „tök mindegy hogyan, csak legyen kész!” Aztán csodálkozunk, hogy szar van a levesben.

Másodszor azért hadd emlékezzek meg arról a „bátor” össznemzeti felkelésről, ami a Facebook-on történt. Igen, több tízezer ember adott 1-es értékelést a BKK-nak. Hű, de megadtuk nekik! Nem hirdettünk „egymást segítsétek, vegyétek fel autósok a BKV megállóban lévőket” napot, mint anno a sztrájknál, nem, mindenki a fotelből, sokan a T-által szolgáltatott internetről a Facebookon nyomtunk egy csillagot. Hát gratulálok!

Van azonban két olyan dolog, amit szíve mélyén mindenki tud: az egyik, hogy jellemzően csak az iskolapadban van jól tervezhető és reális határidővel kitalált informatikai projekt, manapság a „holnapra legyen kész” a divat, és bizony sokszor a biztonság az ami ezt megszenvedi. Másodsorban pedig azt se felejtsük el, hogy csak az hibázik, aki dolgozik. Ez persze egyáltalán nem mentesíti a nem 1-2 millióból gazdálkodó BKK-t és T-Systemst, elkúrták, ahogyan az a nagy könyvben meg van írva. Instant világot akartatok, instant eszközökkel, kérésekkel, projektekkel, egy gombnyomás, és legyen kész. Hát tessék, majd rájöttök, hogy a nagy ötletek és célkitűzések előtt és közben kellene gondolkodni, mint aztán kínosan bénán válságkommunikálni, miután a csontvázak kiestek a szekrényből.

További E-gazdaság

Technokrata a Face-en

Tesztek