Connect with us

technokrata

Rohamosan nő a beruházási kedv a magyar vállalatoknál

Plants

E-gazdaság

Rohamosan nő a beruházási kedv a magyar vállalatoknál

Idén sokkal többet költöttek eddig a magyar cégek

Mintegy 7,5 százalékkal nőtt a magyar vállalatok beszerzési volumene az első negyedévben a Táblázat.hu friss elemzése szerint. A közel 14 milliárdos forgalmat bonyolító b2b piactér adatai alapján a következő hónapok is a bővülésről szólnak majd. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar vállalatok egyre kevésbé a beszerzési ár alapján döntenek.

 

Jobban megy idén a cégeknek, és ez a vállalati beszerzéseken is jól látszik: 2016 első negyedévéhez képest idén 7,5 százalékkal emelkedett a vásárlások összértéke a Táblázat.hu adatai szerint. Kiugróan magas volt a növekedés az építőipari tevékenységek ellátásához szükséges gépek, berendezések területén, de ezenfelül a mezőgazdasági gépek iránt is jelentősen megnőtt a kereslet 2016-hoz képest.

Mindig a konjunktúrát jelzi, ha megindulnak a fejlesztéshez, beruházáshoz és az eszközpark korszerűsítéséhez kapcsolódó vállalati vásárlások. Ez utóbbit ráadásul a szakemberhiány is gerjeszti”

– mondta Solt Ádám, a Táblázat.hu beszerzési portált üzemeltető Industria Magyarország Kft. ügyvezetője. A szakember hozzátette, a piac nagymértékben függ az EU-s pályázatoktól. Különösen igaz ez a gyártás területén, ahol egy szerszámgép akár több 100 milliós tétel is lehet. Ha van pályázat, akkor annak pozitív hatása általában más, a támogatásokból közvetlenül nem részesülő területekre is begyűrűzik.

 

Az ár már másodlagos?

A gazdasági fellendülés hatására változóban van az is, hogy a cégek mi alapján választanak beszállítót. Míg korábban, akár csak 1-2 éve az ár volt a meghatározó tényező, egyre inkább előtérbe kerülnek más szempontok, mint például az eszköz várható élettartama, fenntartási költsége, szervizigénye.

„A magyar vállalatok egyre tudatosabban szereznek be, s habár a döntés továbbra is gazdasági alapon történik, de nemcsak az adott pillanatra, hanem több évre előre gondolkodnak, vagyis nem a pillanatnyi ár a meghatározó, hanem a 2-5 évre kivetített teljes költség”

– tette hozzá Solt Ádám.

A Táblázat.hu évente ismétlődő kutatásának friss eredménye alapján a hazai beszállítók 85 százalékára jellemző, hogy ajánlás útján jutnak új vevőhöz, de ma már minden negyedik cég sikeresen alkalmazza az elektronikus b2b piactereket a megfelelő beszállító kiválasztása során.

Az Ipar 4.0 ezen a területen is érezteti hatását, hiszen az online beszerzés egyszerűbb, gyorsabb és kevésbé munkaerő-igényes alternatívát kínál a cégek számára eszközvásárláshoz

– mondta Solt Ádám.

További E-gazdaság

Technokrata a Face-en

Tesztek

kiemelt-kep
2018-volkswagen-arteon-photos-and-info-news-car-and-driver-photo-676567-s-original
SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd